• 1
  • 2
2008-03-25, 17:10
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
En 20-årig kvinna som en sensommarnatt förra året rattade sin Cadillac genom centrala Linköping åtalas nu i tingsrätten för förargelseväckande beteende.

Hon spelade nämligen för hög musik samtidigt, rapporterar Corren.se.

Polisen anmälde kvinnan som förnekar brott. Hon erkänner att det spelats hög musik, men inte ”extremt” hög musik.
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__,00.html
Linköing måste ju vara en laglydig stad när polisen väljer att anmäla nån som spelar för hög musik i bilen..
Skulle vara intressant se vilka brott som begicks i den stan den här natten medans dom här poliserna syslade med en sån här bagatell..

Tycker ni svenska poliserna ska ägn sig åt såna här trams, måste väl för fan finnas annat för dom göra än att jaga folk som råkar ha bilstereon på lite för högt.
Skulle vara intressant veta vad som spelades i bilen..
Citera
2008-03-25, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Linköing måste ju vara en laglydig stad när polisen väljer att anmäla nån som spelar för hög musik i bilen..
Skulle vara intressant se vilka brott som begicks i den stan den här natten medans dom här poliserna syslade med en sån här bagatell..

Tycker ni svenska poliserna ska ägn sig åt såna här trams, måste väl för fan finnas annat för dom göra än att jaga folk som råkar ha bilstereon på lite för högt.
Skulle vara intressant veta vad som spelades i bilen..

Irriterar mig ofta på sådana jeppar, vilket inte i sig betyder att det borde vara olagligt.
Frågan är om hon fick ett bötesföreläggande direkt på plats som hon vägrade godta, det är såklart slöseri med pengar att låta sådana här skitsaker hamna i domstol, men vägrar människan acceptera ett bötesföreläggande är ju det enda möjligheten även om det blir dyrt i det enskilda fallet.

Annars är det bästa sättet att bli av med folk som åker bil när de inte behöver att höja bensinskatten med 20 kronor och punktbeskatta bilar med onödigt hög bensinförbrukning mer än vad man redan gör.
Citera
2008-03-25, 17:47
Moderator
Jeckes avatar
Frågan är väl vilken kommunpolitikers bostad hon åkte förbi och vem hon störde, för att poliserna skulle få tummen ur för att ingripa.
Citera
2008-03-25, 17:53
Medlem
juttes avatar
Jag läste den tidigare o vet inte om man ska skratta eller gråta.
Rimligtvis borde det väl finnas vettigare saker för dom att göra.

Har för mig att jag hört leif gw sagt en gång i tiden när det har vart debatt om mer poliser i landet nått i stil med
"det är inte antalet poliser som är problemet i landet utan att dom inte gör rätt saker"
Citera
2008-03-25, 21:22
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det lär ju inte vara nån slump att det just var en ung kvinna dom satte åt. Dom skuggade säkert en cykeltjuv som visade sig vara över 12 år gammal och aldeles för farlig att försöka ta. Dom ska ju inte gnälla om åsikter om världens fegaste och lataste poliskår cirkulerar. Borde inte polisens roll i samhället snart övertas av scouterna?
Citera
2008-03-26, 23:46
Bannlyst
Bra jobbat av poliserna.
Vill dom köra runt och spela kan dom göra det i skogen på nån jävla grusväg.
Citera
2008-03-28, 08:21
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
En bucklig Cadillac kör långsamt längs Kungsgatan i Linköping.

Eddie Meduza på hög volym rakt ut i augustinatten.

Förargelseväckande hög.

Står det i åtalet mot Jenny, 20, som framförde fordonet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab
Nu har jag ännu mindre förståelse för polisens agerande, hade ju förstått om det var hip-hop eller annan negermusik, men Eddie Meduza en svensk stjärnartist..
Citera
2008-03-28, 08:49
Medlem
ja tycker att det var over kill att åtal för något så jävla dumt men grannarna gorde ju rätt ägg och tomater skall dom ha särskilt för edi medusa
Citera
2008-03-28, 09:48
Medlem
Sunners avatar
Känns väl rent spontant ganska onödigt, om nu inte polisen hade extremt lite att göra den kvällen.
Med det sagt så störde jag mig något så in utav bara helvete på folk som hade massa oljud för sig när jag bodde inne i centrala Stockholm.
Och sånna där lantis-raggare är bara patrask, så jag gråter väl inte direkt för att de åkte dit heller
Citera
2008-03-28, 11:53
Medlem
ChristianXs avatar
OT raderat. Vill man diskutera musik så passar musikforumet. Vill man diskutera raggare så får väl... *host* Mode... och livsstil fungera.

/Mod
Citera
2008-04-01, 12:31
Medlem
Jävla pack som inte följer lagen... eller hur johnny
Citera
2008-04-01, 19:18
Medlem
Skomakar-antons avatar
Dunka-dunka i en cadillac. Vart är Sverige på väg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in