2008-04-01, 21:51
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Jävla pack som inte följer lagen... eller hur johnny
Ja jag ger ju inte mkt för en lag som inte tillåter man får spela Eddie Meduza på lite högre volym, såna lagar anser jag är till för att brytas som den rebell jag är..
Citera
2008-04-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Ja jag ger ju inte mkt för en lag som inte tillåter man får spela Eddie Meduza på lite högre volym, såna lagar anser jag är till för att brytas som den rebell jag är..

Dubbelmoralen

Folk som inte delar samma tycke som dig och övriga raggare kan uppleva låtarna med Eddie Meduza på hög nivå som förargelseväckandebeteende och det är enligt lag inte lagligt Tyvärr 60-talisten
Citera
2008-04-02, 09:15
Medlem
FNyxas avatar
Ett bra initiativ av polisen,klämma åt WTpack som förstör bilhobbyn för seriösa entusiaster med sina pilsnerhäckar och patetiska musik.
Har man inte råd att köpa en fin bil får man fan vara utan.
Citera
2008-04-02, 10:27
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNyxa
Ett bra initiativ av polisen,klämma åt WTpack som förstör bilhobbyn för seriösa entusiaster med sina pilsnerhäckar och patetiska musik.
Har man inte råd att köpa en fin bil får man fan vara utan.
Så du anser att det är upp till polisen att bedöma vad man ska få lyssna på för musik, kanske skulle du trivas i Nordkorea..
Behöver jag tala om att jag är ett stort Meduza fan, har så gott som allt han gett ut i musikväg..
Citera
2008-04-02, 10:44
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Jävla pack som inte följer lagen... eller hur johnny
Det är ju å andra sidan en jävla skillnad på att spela lite Eddie i en bil och våldta och knivskära folk på stan.

Tycker det är rätt patetiskt av polisen att bötfälla ungdomarna, spelar det sån jävla roll ifall man spelat lite för hög musik när man åkt runt i bilen eller? Tycker det luktar lite "soppolis" över det hela, dvs man bötfäller och straffar saker man skulle kunna ge en varning till istället.
Rätt så löjligt av sveriges ordningsmakt, men vad ska man vänta sig?

Citera
2008-04-02, 10:50
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är ju å andra sidan en jävla skillnad på att spela lite Eddie i en bil och våldta och knivskära folk på stan.

Tycker det är rätt patetiskt av polisen att bötfälla ungdomarna, spelar det sån jävla roll ifall man spelat lite för hög musik när man åkt runt i bilen eller? Tycker det luktar lite "soppolis" över det hela, dvs man bötfäller och straffar saker man skulle kunna ge en varning till istället.
Rätt så löjligt av sveriges ordningsmakt, men vad ska man vänta sig?

Tror nog det här är första gången jag är ense med dig, men verkar ju ja blivit folk av dig också..
Ja nog ska polisen se till prioritera grov kriminalitet framför såa här petitesser, skulle vara kul se vilka brott som begicks i Linköpng den aktuella natten.
Men är väl nån höjdare inom kommunen eller polisen som kände sig störd, och då fick det hög prioritet.
Medans en vanlig Svensson får höra att det inte finns nån patrull att skicka när han ringer om rån eller inbrott..
Citera
2008-04-02, 12:26
Medlem
FNyxas avatar
Citat:
Så du anser att det är upp till polisen att bedöma vad man ska få lyssna på för musik, kanske skulle du trivas i Nordkorea..
Behöver jag tala om att jag är ett stort Meduza fan, har så gott som allt han gett ut i musikväg..
Kombinationen rishög till bil och löjlig musik borde vara straffbart i sig.
Citera
2008-04-02, 13:30
Medlem
juttes avatar
Det tragiska i det här är ju att rättsväsendet slösar pengar på något sådant här,
de faktiska rätegångskostnaderna är mångfaldigt högre än vad hon möjligen kan tänkas få som straff om hon blir dömd.

Det är bara konstatera att det som har hänt är ett slöserii med både pengar o resurser för samhället.
Hade polisen i det här fallet tänkt längre än vad näsan pekar , hade han kunnat bett dom sänka/åka hem annars så hade han gripit dom för just förargelseveckande betende.(ett hot nu gör du som jag säger annars...)
och så hade dom släppts dagen efter o inga mer pengar från stadskassan hade gått förlorade.
Citera
2008-04-02, 19:19
Medlem
grens avatar
När jag var 9-12 så bodde jag på en gata där raggarna hängde utan för ett kebabhak och spelade skitmusik mellan 22-03 på nätterna. Det var helt jävla omöjligt att sova och då har jag lätt att anpassa mig för oljud.

Hade det skett i en lägenhet varje onsdag, fredag och lördag så hade det blivit ett jävla liv. Varför ska någon få göra samma skit ute på gatan och därmed störa ännu fler?

Åk hem igen... ut på landet med er!
Citera
2008-04-02, 19:39
Medlem
Föragelseväckandebeteende. Hur skulle du johnny-62 reagerat om ett gäng negrar dunkat på fett med Snoop Dogg m.m i sin svarta BMW med tonade rutor runtom? Dom gillar väll sin musik och då har dom också rätt att spela sin musik fastän alla inte vill höra den.
Citera
2008-04-02, 19:39
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
När jag var 9-12 så bodde jag på en gata där raggarna hängde utan för ett kebabhak och spelade skitmusik mellan 22-03 på nätterna. Det var helt jävla omöjligt att sova och då har jag lätt att anpassa mig för oljud.

Hade det skett i en lägenhet varje onsdag, fredag och lördag så hade det blivit ett jävla liv. Varför ska någon få göra samma skit ute på gatan och därmed störa ännu fler?

Åk hem igen... ut på landet med er!
Kanske vore bättre du flytatde ut till landet med dig om du blir så störd av lite musik, bilar och ljud hör liksom städer till..
Citera
2008-04-02, 19:54
Medlem
Citat:
Kanske vore bättre du flytatde ut till landet med dig om du blir så störd av lite musik, bilar och ljud hör liksom städer till..

Hur kommer det sig då att majoriteten som ägnar sig åt detta bor i inavlade ålor som Klippan, Töreboda och Knäckebröhult då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in