2008-03-31, 08:26
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Jag bytte dvdspelare i sovrummet och stälde den gamla på högkant ca 1 meter från sängen, skall väl tilläggas att det är en modell äldre med en tjocklek på ca 80mm och står väldigt stadigt på högkant.
Imorse vaknade jag av ett duns intill mig, och döm av min förvåning
dvdspelaren hade ramlat ner...

Då kan man fråga sig hur fan det gått till:
vi har ingen katt!!!
endast hund men den sov i ett annat rum och vi stänger sovrumsdörren
när vi lägger oss.
inga fönster/dörrar öppna

Kanske ni har någon förklaring hur detta kunde hända, för vi begriper inget?

Där jag bor längs norrlandskusten har vi jordskalv. Små jordskalv förvisso så man märker inte av dessa när man sover. Men då man är vaken så känns det som att nåt rör sig under golvet. Fast alla i samma stad märker det inte. Skalven går ofta i "linjer" under jorden. Såna jordskalv förekommer i fler delar av landet - inte bara här uppe. Så det är inte helt omöjligt att det varit ett litet jordskalv på natten som fick dvd-spelaren att "tappa balansen".

Jag har också bott i hus med sättningar pga marken rört sig. Sättningarna har fått dörrar att öppnas av sig själv pga lutningen inomhus. Inget man märker när man går inne själv, men som sagt var vissa dörrar öppnas om man inte drar åt de tillräckligt hårt. Och lägger man nåt på golvet så kan det rulla iväg till ett hörn istället för att ligga still. Det kan alltså vara en sättning i marken som gör att golvet lutar i sovrummet och som fick dvd-spelaren att dratta omkull.
Senast redigerad av Psykopat på fat 2008-03-31 kl. 08:28.
Citera
2008-03-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisten
Var det nån annan som fick rubriken till "mJölig ande i huset"?

hehe förlåt men kunde inte hålla käften

omg samma här, channeling kanske ska ses i ett nytt ljus hädanefter.

Nån slags suggestion verkar iaf vara i effekt.
Senast redigerad av Vreborlo 2008-03-31 kl. 11:02.
Citera
2008-03-31, 15:33
Medlem
Lånar tråden lite;

I min lägenhet är det konstiga ljud nätterna igenom.

Dörrar som stängs och öppnas, fotsteg som hörs på nätterna, saker som försvinner.

Senast inatt när jag var uppe ganska sent och satt vid datorn (som är belägen två meter ifrån köksingången).
Vid halv fyra på morgonen hör jag en smäll som låter exakt som att någon/något slår igen en av köksluckorna så hårt det bara går.
Samlar mod och går in och tittar en stund senare och allt ser normalt ut.

Lite värre än en engångsföreteelse i form av en klapp på foten, borde jag vara orolig?
Citera
2008-03-31, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t0xica`
Lånar tråden lite;

I min lägenhet är det konstiga ljud nätterna igenom.

Dörrar som stängs och öppnas, fotsteg som hörs på nätterna, saker som försvinner.

Senast inatt när jag var uppe ganska sent och satt vid datorn (som är belägen två meter ifrån köksingången).
Vid halv fyra på morgonen hör jag en smäll som låter exakt som att någon/något slår igen en av köksluckorna så hårt det bara går.
Samlar mod och går in och tittar en stund senare och allt ser normalt ut.

Lite värre än en engångsföreteelse i form av en klapp på foten, borde jag vara orolig?

Vad är det för typ av hus du/ni bor i? Är det hyresrätter eller bostadsrätter? Är det rejäla betongväggar mellan lägenheterna, eller är det någon av de billigare lösningarna (som överlag brukar göra det mer lyhört)? Anledningen till att jag frågar är att det mer låter som att det är grannarna som håller på att stöka omkring, än att det skulle vara något spöke som hälsar på.
Citera
2008-03-31, 22:00
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vad är det för typ av hus du/ni bor i? Är det hyresrätter eller bostadsrätter? Är det rejäla betongväggar mellan lägenheterna, eller är det någon av de billigare lösningarna (som överlag brukar göra det mer lyhört)? Anledningen till att jag frågar är att det mer låter som att det är grannarna som håller på att stöka omkring, än att det skulle vara något spöke som hälsar på.

Jo, men nog brukar man höra om det är grannen eller i ens egen lägenhet. Ljudet låter ju helt annorlunda. Är det hos grannen brukar det ju låta ganska dovt.
Citera
2008-03-31, 23:47
Medlem
Neonights avatar
Jag är 100% säker på att det är en leprecon du har att göra med....kanske till och med Calle Schulman.

Varför ska vissa människor envisas med att fantisera ihop någonting fullständigt orimligt istället för att bara tänka logiskt? Så fort en sådan person ser något han/hon inte förstår så måste det så klart vara:

1. UFO
2. Spöken
3. Carola

Vad är det mest troliga? Att det är en ande/spöke som det inte finns några som helst vetenskapliga bevis för eller att det helt enkelt handlar om inbillning, hjärnspöken osv

Fan va trött jag blir...jag orkar snart inte med detta

Visst det är jättekul att fantisera om en andevärlden och se ala youtube-filmer och alla tv4+ program om spöken...men en kritiskt tänkande människa ser det för vad det är: Underhållning.
Citera
2008-04-01, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident

Betongväggar.

Har aldrig hört våra grannar överhuvudtaget. Det kom garanterat ifrån vår lägenhet tyvärr.
Citera
2008-04-01, 13:38
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Jag är 100% säker på att det är en leprecon du har att göra med....kanske till och med Calle Schulman.

Varför ska vissa människor envisas med att fantisera ihop någonting fullständigt orimligt istället för att bara tänka logiskt? Så fort en sådan person ser något han/hon inte förstår så måste det så klart vara:

1. UFO
2. Spöken
3. Carola

Vad är det mest troliga? Att det är en ande/spöke som det inte finns några som helst vetenskapliga bevis för eller att det helt enkelt handlar om inbillning, hjärnspöken osv

Fan va trött jag blir...jag orkar snart inte med detta

Visst det är jättekul att fantisera om en andevärlden och se ala youtube-filmer och alla tv4+ program om spöken...men en kritiskt tänkande människa ser det för vad det är: Underhållning.

Fan vad trött jag blir, jag orkar snart inte med detta.

Alla bygger inte sin "tro" på Tv4, YouTube eller Aftonbladet! Seriöst alltså, kan du inte ens vara öppen för möjligheten att andra har upplevt saker som fått dem att sluta vara så förbannat skeptiska? Sluta smutskasta oss med smutsinlägg!

Jag kollade förövrigt (Kanske jag redan nämnt? Orkar inte kolla nu.) kartongen med spikpickan inuti, (mycket noggrant och vetenskapligt korrekt rätt) och trots att den stod på högkant så krävdes det alldeles på tok för mycket kraft för att något normalt skulle kunna välta den. Spelade ingen roll vilket håll man tippade den åt för tyngdpunkten var placerad längst ner i botten vilket gjorde den stabil i alla lägen! (man kunde trycka den ungeför 1dm åt sidorna och ändå åkte den tillbaks till sin vertikala position) Så, hur fan kan den bara välta rent spontant?
Kanske bör tillägga att jag satt 2,5 meter ifrån den också? Jag skulle nog våga påstå att jag hade känt av eventuella jordskalv som orsakat vältningen av den där extremt stabilt stående kartongen alltså!
Jaja, tro't den som vill, jag bryr mig inte, jag vet iaf att det finns..
Citera
2008-04-06, 15:04
Medlem
Mr.CroMes avatar
Ok, detta börjar bli jobbigt, det har hänt samma sak igår, det är kallt i vissa delar av rummet medans i andra delar kanske det ligger på 27+ medans andra delar kanske låg på 17+. Det kommer konstiga ljud ur min toa, samt att man hår hur nån går men det är ingen.
Jag funderar på att sätta upp en kamera och se ifall saker och ting rör på sig om nått sånt händer..

Vad tycker ni?
Citera
2008-04-06, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Ok, detta börjar bli jobbigt, det har hänt samma sak igår, det är kallt i vissa delar av rummet medans i andra delar kanske det ligger på 27+ medans andra delar kanske låg på 17+. Det kommer konstiga ljud ur min toa, samt att man hår hur nån går men det är ingen.
Jag funderar på att sätta upp en kamera och se ifall saker och ting rör på sig om nått sånt händer..

Vad tycker ni?

Om du nu är så bergsäker på att det är nått övernaturligt som händer i din lya så är det ju klart att du ska försöka fånga det på film.

Ta för vana att fotografera i lägenheten lite då och då, och om du har råd, så investera även i en eller ett par kameror och rigga dom på valfritt ställe där du upplever att "fenomenen" är som mest framträdande.

Lyckas du fånga nått på bild så är det bara att gratulera.
Citera
2008-04-06, 18:12
Medlem
Mr.CroMes avatar
Jag är rätt så säker, därför ska jag sätta kameror i huset och se ifall det händer nått skummt över natten, men jag ska till att jag kopplar det på en stor hårddisk så att allt filmas och jag inte behöver oroa mig för att det ska ta slut på minnet.
Citera
2008-04-06, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Jag är rätt så säker, därför ska jag sätta kameror i huset och se ifall det händer nått skummt över natten, men jag ska till att jag kopplar det på en stor hårddisk så att allt filmas och jag inte behöver oroa mig för att det ska ta slut på minnet.
Du lär nog inte se nåt med vanlig kamera. Jag var en oerhörd skeptiker till spöken och sån skit tills jag flyttade till ett hus med "främmat" i.
Mitt råd är att du kontaktar ett medium, det kan vara svårt att få tag i ett bra men försök. Se om mediet ser något. Jag för min del fick ta dit ett efter att minsta grabben kom upp på natten och var livrädd och frågade om det fanns spöken hemma. -Varför undrar du det, sa jag. -De pratar med mig, sa han, 6 år och livrädd. Då fick jag nog av spökerier och ringde ett medium.
Jag visste sedan lång tid tillbaka att nåt skumt pågick men lät det vara, jag hade väldigt mycket aktivitet periodvis.
Det handlade om kalla vindar, ljud, slag, fasthållningar och fönster som öppnades av sig själv och mkt, mkt mer.
Senast redigerad av mr.monster 2008-04-06 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in