Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-24, 17:31
  #1
Medlem
Mr.Zebs avatar
Min Lacie ramlade ortuligt i golvet och när jag försöker starta den, tuggar den bara och det verkar på ljudet att dömma vara något löst. Låter som in kula som rullar lätt...
går det att skruva upp den och rädda innehållet på något sätt???

tacksam för tips och trix...
Citera
2008-03-24, 17:41
  #2
Medlem
Tveksamt... Försök att skruva upp och stoppa in den i datorn och se om det hjälper å rädda det som går. Annars är det relativt kört...
Citera
2008-03-24, 17:45
  #3
Medlem
Ett trix är att stoppa den i frysen ett tag och sedan försöka direkt efter detta. Går det inte så ökar inte chanserna om du prövar igen. Men du har inget att förlora på att pröva.
Citera
2008-03-24, 18:23
  #4
Medlem
Fast Frys tricket gäller väll bara interna hårdiskar? Han måste fortfarande ta ut den ur den externa lådan och då kan han först lika gärna prova att sätta den internt i datorn.
Citera
2008-03-24, 19:22
  #5
Medlem
Myggizs avatar
Hur gammal är hårddisken?
Citera
2008-03-24, 20:11
  #6
Medlem
Kontakta Marc på
http://www.datarecoverysweden.se/

senast jag hade kontakt med honom var det kostnadsfri undersökning av disken.
och relativt billigt att återställa datan om det var möjligt.
Citera
2008-03-24, 23:55
  #7
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Hur gammal är hårddisken?

ett par år... 300 gig...
Citera
2008-03-25, 02:56
  #8
Medlem
http://www.ibas.se fick jag i tips igår det är billigt och bra tror jag
Citera
2008-03-25, 16:52
  #9
Medlem
Optimists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejex
http://www.ibas.se fick jag i tips igår det är billigt och bra tror jag

Ibas är knappast billigt.
Citera
2008-03-25, 17:10
  #10
Medlem
Det var väll någon som sa att det kan kosta mellan 3000-9000 kr om man låter ett företag göra jobbet.

I en extern finns en vanlig intern hårdisk. Ta ur hårdisken och koppla den internt i datorn så har du sparar tusentals kronor. Företagen kommer ändå prova samma sak innan de gör saker vanligt folk inte har grejer till att göra.

Du vet väll hur en intern hårdisk ser ut va?
Kom sedan tillbaka och berätta hur det gick.
Citera
2008-03-27, 03:35
  #11
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98


Du vet väll hur en intern hårdisk ser ut va?
Kom sedan tillbaka och berätta hur det gick.



nej... jag vet ej hur de ser ut...

men av snacket av dömma så skulle man kunna koppla i den i en stationär dator... eller?

har dock ingen... kanske kan fixa...

håller oxå med... prisförslag att fixa disken är hutlöst stort... är mina """lagliga""" låtar och filmer, värt till ett pris att bli av med en njure och framtida första son"""

ni alla ska iaf ha tack för hjälpen
Citera
2008-03-27, 22:57
  #12
Medlem
Lånar tråden lite. Jag har en palmone lifedrive (pda/handdator) som kraschade för några år sedan... OS:et vill inte starta igång etc, men hårddisken fungerar definitivt. Går det att gå till något sånt där företag och be dem fixa till så att man kan få ut all data (som består av semesterbilder bl a) tro?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback