Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-23, 22:02
  #1
Avstängd
Ädels avatar
Ett vanligt fel med många lösningar på Google, en del ser lite riskabelt ut. Jag har provat att kopiera in en ny HAL.DLL via Windows 2000 Utforskaren men det hjälper inte. Är rädd att ändra i annat så det blir värre då ett OS fungerar. Har någon här provat något som fungerar?

Istället har jag lagt in en ny XP och lägger över det mesta, men det tar sån tid att peta med i många timmar, så en kvick fix är tacksamt.
Citera
2008-03-24, 08:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ädel
Ett vanligt fel med många lösningar på Google, en del ser lite riskabelt ut. Jag har provat att kopiera in en ny HAL.DLL via Windows 2000 Utforskaren men det hjälper inte. Är rädd att ändra i annat så det blir värre då ett OS fungerar. Har någon här provat något som fungerar?

Istället har jag lagt in en ny XP och lägger över det mesta, men det tar sån tid att peta med i många timmar, så en kvick fix är tacksamt.

Bota XP skivan och reparera installationen.
Citera
2008-03-24, 21:09
  #3
Avstängd
Ädels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Bota XP skivan och reparera installationen.
Funkar ej när HAL fattas denna gång och har inte fungerat förut att repa just det felet. M-soft skriver även så.

Felet dyker upp ibland så nu ska jag nog ta över allt av värde på annan dator och sedan prova alla kvick-fixar.
Citera
2008-03-25, 11:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ädel
Funkar ej när HAL fattas denna gång och har inte fungerat förut att repa just det felet. M-soft skriver även så.

Felet dyker upp ibland så nu ska jag nog ta över allt av värde på annan dator och sedan prova alla kvick-fixar.

hmm, funderar på

Citat:
Generally speaking, the determining factors for HAL selection are uni- vs. multi-processor CPU, ACPI vs. non-ACPI, and APIC vs. PIC.

har du ändrat nått sånt i BIOS tex stängt av ACPI... fast då kanske du redan hade löst det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback