2010-08-18, 01:08
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
ok..får en att fundera. I allmänhet är killar vid den här åldern grymt institutionaliserade; de vill inte - och kan knappast - rymma, de vet inget om världen utanför, och de vet inte hur skulle klara sig där.

Minns när jag var med om en brand på en säkerhetsavdelning på psyket en gång. Våldtäktsmän, dubbelmördare och annat slödder skickades ner i hissen och kom ut i full frihet på gräsmattan. Ingen gjorde någon som helst ansats av att dra - trots att det förmodligen hade varit enkelt.

Det känns som att säkerheten på den vårdanstalten inte var alltför bra.
Citera
2010-08-18, 01:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Vad är det för jävla inkompetenta kärringar som arbetar på rättspsyk egentligen?

Det är ju sommar fortfarande, kan det ha varit semestervikarier ?
Citera
2010-08-18, 01:11
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju sommar fortfarande, kan det ha varit semestervikarier ?

Även semestervikarier måste veta vad de gör, även som ej är fallet i verkligheten.

Hört skräckexempel av bekanta där endast två personer har tagit nattvaket över 50 patienter på en sluten vårdanstalt.
Citera
2010-08-18, 01:18
Medlem
Det mest intressanta i den här historien är hur otroligt hårt inarbetad den kultur är som frodades på det "pojkhem" han växte upp på som barn då hans moder övergivit honom. Han har själv vittnat om grova pedofila övergrepp på honom som barn, dels av äldre pojkar som ett slags makt/sex och dels av vårdare och vårdgivare. Han är kort och gott en produkt av allt det där. Det konstiga är att det sitter så djupt att pedofilin gått i arv? Det verkar var så i andra pedofilers fall med när man skrapar lite på ytan. Det är som om något väcks i utnyttjade och de blir själv utnyttjare precis som mobbande barn ofta själva varit moboffer? Gubben är snart åttio år och sitter fortfarande och drömmer om att få utöva sexuell makt över småpojkar, precis som på det där barnhemet för 70 år sedan??

Citat:
Ursprungligen postat av festistan
Haha snacka om att inte passa i svart hår. Gubben kanske är hårdrockare, skönt att han är gripen nu, då vågar jag gå ut imorgon.

Det där är editerat. Sådär såg han inte ut sist hans bild valsade runt. Det stod heller inte något märke på hans keps då, i alla fall inte något känt stort företags märke. Kan ju finnas en och annan anledning till att luderna på aftonhoran väljer att bete sig sådär för det är liksom inte precis så att de alltid berättat hela sanningen och ingenting annat än hela sanningen eller hur?
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2010-08-18 kl. 01:20.
Citera
2010-08-18, 01:23
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik

Det där är editerat. Sådär såg han inte ut sist hans bild valsade runt. Det stod heller inte något märke på hans keps då, i alla fall inte något känt stort företags märke. Kan ju finnas en och annan anledning till att luderna på aftonhoran väljer att bete sig sådär för det är liksom inte precis så att de alltid berättat hela sanningen och ingenting annat än hela sanningen eller hur?

intressanta synpunkter..kan du stödja det med ex före/efter bilder?
Citera
2010-08-18, 01:23
Medlem
Citat:
Bilderna som visas i de nya artiklarna är ifrån den gamla intervjun som Aftonbladet gjorde med honom -08:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2109221.ab
Citera
2010-08-18, 01:26
Medlem
Betulanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Haha, tänkte faktiskt på precis samma sak när jag såg bilden.

Haha Fel att skratta åt en sådan jävla hemsk människa egentligen, vill bara spotta honom i ansiktet och kalla honom Oscar. Fast ja... jag gör jag ju honom till åtlöje så det är ju något iallafall, jag är evil

Förlåt för att jag är OT, ska läsa igenom dom senare kommentarerna och göra återkomma med något vettigt bara för att vara duktig.
Citera
2010-08-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
intressanta synpunkter..kan du stödja det med ex före/efter bilder?

Mitt minne.

Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Bilderna som visas i de nya artiklarna är ifrån den gamla intervjun som Aftonbladet gjorde med honom -08:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2109221.ab

Har du någon annan källa än www.aftonbladet.se?
Citera
2010-08-18, 01:27
Medlem
hundensårs avatar
..grejen är att hans kläd- och utseendekod är väldigt ovanlig för en så gammal man. Min tanke är att han genom det vill locka till sig presumtiva offer.

Kanske far out, men det är fan inte klädsamt hursomhelst.
Citera
2010-08-18, 01:29
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Mitt minne.

Sorry ditt minne i all ära, men det räcker inte för att folk ska tro på dig
Citera
2010-08-18, 01:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Även semestervikarier måste veta vad de gör, även som ej är fallet i verkligheten.

Sant, sant, tänkte bara att två nya semestervikarier skulle kanske kunna lättare tänka : äh, en gammalt 80-årigt,skruttigt, peddo. Inget hot att tala om.

Själv hoppas jag de får sparken, skall se om jag finna fram tel.nr till st-görans och ge en muntlig reprimand över luren.
Citera
2010-08-18, 01:30
Medlem
Aja bra att de fånga honom men "Pedofilen gripen på väg på Norge" min svenska är bättre än så och då är det illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in