2010-08-18, 00:48
  #505
Medlem
tältpinnes avatar
Det var nog Sten-Eriks sista permis i livet, dags för honom att fara till de sälla jaktmarkerna nu kan man tycka, som man gör med gamla sjuka djur. Så här hade det förmodligen sett ut om gubbstrutten mot förmodan lyckats fly landet. Sten Eriks lilla bruna paradis.
Citera
2010-08-18, 00:48
  #506
Medlem
Troians avatar
Fick i PM från en som haft kontakt med SEE:

Citat:
Jag skulle själv tro att han numera är helt ofarlig, men skulle inte sätta någon större summa pengar på det då han trots allt gått över gränsen vid ett flertal tillfällen tidigare.
Han är extremt viril för sin ålder. Vegeterian och hälsomedveten. Skulle nog vilja beskriva honom som runt 60 rent fysiologiskt.
Han är väldigt fixerad vid sin egen ungdomlighet och han bär inte peruk utan färgar sitt hår.
Han har inte haft tillgång till internet, men mobiltelefon under dagtid. Dock utan möjlighet till internet.
Citera
2010-08-18, 00:50
  #507
Medlem
StefanHeterJags avatar
Skönt att han är fast. Mindre skönt att en sån här person har tillgång till mobil och pengar och på så sätt kan åka vart han vill, även fast han bara är på permission..
Borde inte såna här personer ha fotboja när de är ute?
Citera
2010-08-18, 00:52
  #508
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick i PM från en som haft kontakt med SEE:

tack! Ruggigt. Undrar dock lite över din kontakts idéer kring vad "viril" betyder.


EDIT:

ja fan, något får en att rysa lite när man ser baseballkepsen och det "svarta" håret. Känns som att han vill skicka ut ett budskap som inte är helt ok.
__________________
Senast redigerad av hundensår 2010-08-18 kl. 00:57.
Citera
2010-08-18, 00:58
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Kanske är dags att låta honom gå på psykofarmaka? Låt hans sista period i livet förbli apatiskt och helt oskadliggjord.
Eller hålla honom fortsatt inlåst och inte låta honom ha obevakade permissioner! Och vid en bevakad permission kanske man kan ha rätt folk med så att det inte går som -98 ( vid 67 år) när han sprang ifrån sina vårdare. Tror dock mer att de tappade bort honom i folkvimlet men då måste man vara mer uppmärksam!
Citera
2010-08-18, 00:59
  #510
Medlem
Citat:
Jag skulle själv tro att han numera är helt ofarlig, men skulle inte sätta någon större summa pengar på det då han trots allt gått över gränsen vid ett flertal tillfällen tidigare.
Han är extremt viril för sin ålder. Vegeterian och hälsomedveten. Skulle nog vilja beskriva honom som runt 60 rent fysiologiskt.
Han är väldigt fixerad vid sin egen ungdomlighet och han bär inte peruk utan färgar sitt hår.
Han har inte haft tillgång till internet, men mobiltelefon under dagtid. Dock utan möjlighet till internet.

Ofarlig? Aldrig i livet. Bara händelsen där han visar ett sådant enormt intresse för reporterns lilla son säger ju en hel del...

Även om det finns pigga 80-åringar så har jag svårt att tänka mig någon som har så god fysik som en normal 60-åring.
Citera
2010-08-18, 01:00
  #511
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
tack! Ruggigt. Undrar dock lite över din kontakts idéer kring vad "viril" betyder.

Konditions- och styrkemässigt, snarare än sexuellt. Det senare är väl oklart.
Citera
2010-08-18, 01:00
  #512
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Eller hålla honom fortsatt inlåst och inte låta honom ha obevakade permissioner! Och vid en bevakad permission kanske man kan ha rätt folk med så att det inte går som -98 ( vid 67 år) när han sprang ifrån sina vårdare. Tror dock mer att de tappade bort honom i folkvimlet men då måste man vara mer uppmärksam!

Varför endast hålla honom inlåst? Han kan uppenbarligen rymma ändå. Att håla honom på en överdos av psykofarmaka skulle hålla honom lugn och timid under resten av hans tragiska existens.
Citera
2010-08-18, 01:04
  #513
Medlem
Troians avatar
Fått veta från ett håll som jag betraktar som mycket säkert (om än inte hundraprocentigt) att han inte sprang från sina vårdare, utan avvek på annat sätt. Jag vet dock inte hur.
Citera
2010-08-18, 01:06
  #514
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte mer exakt, men fått veta från ett håll som jag betraktar som mycket säkert (om än inte hundraprocentigt) att han inte sprang från sina vårdare, utan avvek på annat sätt. Jag vet dock inte hur.

Låter ganska troligt med tanke på att annars hade andra förhoppningsvis kunnat ingripa.
Citera
2010-08-18, 01:06
  #515
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Konditions- och styrkemässigt, snarare än sexuellt. Det senare är väl oklart.

ok..får en att fundera. I allmänhet är killar vid den här åldern grymt institutionaliserade; de vill inte - och kan knappast - rymma, de vet inget om världen utanför, och de vet inte hur skulle klara sig där.

Minns när jag var med om en brand på en säkerhetsavdelning på psyket en gång. Våldtäktsmän, dubbelmördare och annat slödder skickades ner i hissen och kom ut i full frihet på gräsmattan. Ingen gjorde någon som helst ansats av att dra - trots att det förmodligen hade varit enkelt.
Citera
2010-08-18, 01:07
  #516
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DC3
Ofarlig? Aldrig i livet. Bara händelsen där han visar ett sådant enormt intresse för reporterns lilla son säger ju en hel del...
Nu var ju reportern i fråga fittan Anders Johansson på Aftonbladet som säkert begått övergrepp på sin son själv. Anders Johansson har ju ett närmast perverst intresse för pojkvåldtäkter.

När det gäller Sten-Erik så får man väl hoppas att det här var den sista permissionen någonsin...och med tanke på hans rymningsstatistik och med beaktande av hans ålder så är det fan skandal att han kan rymma. Vad är det för jävla inkompetenta kärringar som arbetar på rättspsyk egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fick i PM från en som haft kontakt med SEE:
Saken är ju den att karlfan helt saknar sjukdomsinsikt. När han börjar argumentera för att han känner sig illa behandlad för han inte anser att pedofili är en sjukdom utan en sexuell läggning bland alla andra så kan han förvisso mottas hjärtligt av sodomiterna inom RFSL men bland vanligt hyggligt folk så blir man både rädd och förbannad när en sådan där faktiskt lyckas rymma. Det som är ännu mer upprörande är ju just det att han är så gammal och känd för att rymma - för det inkompetensförklarar psykvårdens säkerhet ännu mer.
__________________
Senast redigerad av LakritstroIIet 2010-08-18 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in