• 1
  • 2
2008-03-22, 21:10
Medlem
Hej. Jag undrar över just Kinesisk tortyr, jag har hört av vissa folk att kineserna sätter fast folk på något sätt och bara låter 1 droppe vatten träffa dom i pannan regelbundet tills om erkänner eller liknande. Är detta sant eller är det bara bullshit? Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta så säg till om det finns ett lämpligare ställe att ställa denna fråga.

Tack på förhand.
Citera
2008-03-22, 21:12
Medlem
Ska stämma, har bland annat sestats på mythbusters. Ska visst inte vara själva droppandet som är det jobbiga utan atta ligga totalt fastspänd.
Senast redigerad av Kivan 2008-03-30 kl. 15:33. Anledning: quote
Citera
2008-03-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groatas
Ska stämma, har bland annat sestats på mythbusters. Ska visst inte vara själva droppandet som är det jobbiga utan atta ligga totalt fastspänd.

Aah okej, tack för hjälpen, problemet löst
Citera
2008-03-25, 17:53
Medlem
Efter nån timme kännas de som att någon slår med hammare i pannan, tro mej, det gör ont! Men det är nog mest psykiskt ihop med att man sitter fast och att det är helt tyst i rummet, man hör bara dropparna...
Citera
2008-03-26, 09:15
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Tror detta varit uppe i Gore,Mondo och Bizarre delen.
Citera
2008-03-26, 11:49
Medlem
Litet gult djurs avatar
Droppar det på en sten tar det förvånansvärt kort tid innan det blir en grop i den. Vatten är ett effektivt slipmedel, i synerhet om det inte är helt rent. Pröva att lägga en hård tvål under en droppande kran över natten.
Citera
2008-03-26, 13:28
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Droppar det på en sten tar det förvånansvärt kort tid innan det blir en grop i den. Vatten är ett effektivt slipmedel, i synerhet om det inte är helt rent. Pröva att lägga en hård tvål under en droppande kran över natten.

Javisst, men det beror ju på att tvål löses upp i vatten.
Citera
2008-03-26, 14:06
Medlem
Clit_Commanders avatar
prova lägga en sten under istället, fast lär väl ta extremt lång tid innan det märks något. men det funkar, helt klart!
Citera
2008-03-26, 17:13
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Javisst, men det beror ju på att tvål löses upp i vatten.

Javisst gör den det, men lägg då en tvål i en burk med vatten vid sidan om samtidigt som du låter det droppa på en annan så ser du skillnaden.
Citera
2008-03-26, 17:16
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groatas
Varför droppar dom då vatten? Varför inte bara låta stackarn ligga fastspänd?

Går det lika bra med mjölk förresten?
Citera
2008-03-26, 19:23
Medlem
Westbays avatar
Om jag behövde svar som fången ej gav mig så skulle jag inte ta till "vattentortyr".
Känns så jävla löjligt i jämfört med t.ex ren smärta i form av stryk, eller som i senaste Bond då han slår han på bollarna..
Citera
2008-03-26, 20:00
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westbay
Om jag behövde svar som fången ej gav mig så skulle jag inte ta till "vattentortyr".
Känns så jävla löjligt i jämfört med t.ex ren smärta i form av stryk, eller som i senaste Bond då han slår han på bollarna..

Nja, det är ju onekligen en väldigt effektiv form av tortyr, nackdelen är att det tar lång tid innan det blir outhärdligt för fången.
Om man har brottom ska man fila ner fångens framtänder, enligt en fd spetznatz-agent tar det max 5 sekunder innan fången avslöjar allt man vill veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in