Nja, det är ju onekligen en väldigt effektiv form av tortyr, nackdelen är att det tar lång tid innan det blir outhärdligt för fången.
Om man har brottom ska man fila ner fångens framtänder, enligt en fd spetznatz-agent tar det max 5 sekunder innan fången avslöjar allt man vill veta.
kan inte säga annat än att ja skulle erkänna efter 3 sek... tandläkaren ftw!
Poängen med vattendropparna är väl att man ska hindras från att få sova?
Dvs det skal vara tillräckligt högt så att det blir en "liten smäll" när de träffar pannan.
Om jag behövde svar som fången ej gav mig så skulle jag inte ta till "vattentortyr".
Känns så jävla löjligt i jämfört med t.ex ren smärta i form av stryk, eller som i senaste Bond då han slår han på bollarna..
Det blir inga som helst sår eller märken som kan avslöja att fången blivit torterad. Iofs så struntade de nog i det för i tiden.
En teori är att den fastspände hela tiden väntar på att droppen ska landa och är på helspänn hela tiden, och efter flera timmar är man tydligen inte så kaxig längre, utan vattnet skulle inte det stressmomentet hända, sägs det.
Så förstod jag det hela när jag såg på programmet.
Okej, vi har en som vill byta ut vattnet mot mjölk och en som vill byta ut fången mot tvål.
Kan vi inte byta ut bödeln mot något också? En bit ost kanske?
hahaha vilka muppar ni är, det som händer är att efter ett tag kommer det inte kännas som en droppe utan som en hammare. Det går väldigt snabbt att testa med ett finger på en polare, tryck på samma ställe med samma energi så kommer h*n skrika efter någon minut/minuter....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!