2008-03-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Nja, det är ju onekligen en väldigt effektiv form av tortyr, nackdelen är att det tar lång tid innan det blir outhärdligt för fången.
Om man har brottom ska man fila ner fångens framtänder, enligt en fd spetznatz-agent tar det max 5 sekunder innan fången avslöjar allt man vill veta.

kan inte säga annat än att ja skulle erkänna efter 3 sek... tandläkaren ftw!
Citera
2008-03-27, 23:56
Medlem
sp1rits avatar
Poängen med vattendropparna är väl att man ska hindras från att få sova?
Dvs det skal vara tillräckligt högt så att det blir en "liten smäll" när de träffar pannan.
Citera
2008-03-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Om man har brottom ska man fila ner fångens framtänder, enligt en fd spetznatz-agent tar det max 5 sekunder innan fången avslöjar allt man vill veta.

haha. sjukt! men kan tänka mig att detta sättet är mer effektivt .
Citera
2008-03-30, 13:56
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westbay
Om jag behövde svar som fången ej gav mig så skulle jag inte ta till "vattentortyr".
Känns så jävla löjligt i jämfört med t.ex ren smärta i form av stryk, eller som i senaste Bond då han slår han på bollarna..

Det blir inga som helst sår eller märken som kan avslöja att fången blivit torterad. Iofs så struntade de nog i det för i tiden.
Citera
2008-03-30, 14:01
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Jag älskar att detta ligger under "kultur".
Citera
2008-03-30, 14:04
Medlem
En teori är att den fastspände hela tiden väntar på att droppen ska landa och är på helspänn hela tiden, och efter flera timmar är man tydligen inte så kaxig längre, utan vattnet skulle inte det stressmomentet hända, sägs det.
Så förstod jag det hela när jag såg på programmet.
Citera
2008-03-30, 15:34
Medlem
Kivans avatar
Kultur -> Medicin & Hälsa
Citera
2008-03-30, 16:45
Bannlyst
Så vitt jag vet så är vattnet till för att förstöra ens koncentration när man ligger utsträckt, så man inte kan koncentrera bort smärtan
Citera
2008-03-30, 18:12
Medlem
Puscifers avatar
Så vitt jag vet så är vattnet till för att göra pannbenet såpass mjukt att det går att trycka in ett finger där
Citera
2008-03-30, 18:15
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puscifer
Så vitt jag vet så är vattnet till för att göra pannbenet såpass mjukt att det går att trycka in ett finger där
Snälla säg att du skojar?
Citera
2008-03-30, 18:30
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Går det lika bra med mjölk förresten?
Okej, vi har en som vill byta ut vattnet mot mjölk och en som vill byta ut fången mot tvål.
Kan vi inte byta ut bödeln mot något också? En bit ost kanske?
Citera
2008-03-30, 18:31
Bannlyst
hahaha vilka muppar ni är, det som händer är att efter ett tag kommer det inte kännas som en droppe utan som en hammare. Det går väldigt snabbt att testa med ett finger på en polare, tryck på samma ställe med samma energi så kommer h*n skrika efter någon minut/minuter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in