• 1
  • 2
2008-03-19, 19:26
Medlem
Nicanors avatar
I lördags natt försvann en 32-årig irländsk man som var på tillfälligt besök i Stockholm för att, enligt tidningarnas uppgifter, fira S:t Patricks day.

Till min stora förvåning ser jag idag, fyra dagar efteråt, över tjugo poliser och runt tio bilar (nej jag överdriver inte) som sprang runt med lappar och finkammade området där personen senast ska ha setts. Jag finner det hela mycket märkligt, dels att polisen lägger ned så stora resurser vid en persons försvinnande dels att det sker nu så lång tid efter försvinnandet. Så vad är det frågan om? Vem är denne person, inte agerar polisen så när vem som helst försvinner?
Citera
2008-03-20, 16:38
Medlem
Tuesdays avatar
Irländsk turist försvann i Stockholm

Citat:
En irländsk turist försvann i lördags spårlöst i Stockholm. Ett stort polispådrag söker nu efter mannen i vattnet vid Norra Hammarbyhamnen, Stockholm.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=753713

Nu har fallet börjat uppmärksammas lite. Kan vara en olycka.
Citera
2008-03-20, 19:32
Medlem
Hylands avatar
Här skriver bästa kompisen:
http://www.thelocal.se/discuss/viewtopic.php?t=13777
Citera
2008-03-20, 20:46
Medlem
Nicanors avatar
Brukar det vara så otroligt många poliser ute och leta efter en person? Flera dagar efteråt dessutom?
Citera
2008-03-20, 20:54
Medlem
Hylands avatar
Om de har anledning att tro att han håller sig undan självmant så har jag svårt att tro det. Men hela fallet verkar ju väldigt mystiskt. Mannen ska hem till sin kompis, stannar till på puben i samma hus som lägenheten, lämnar plånbok och nyklar och bara försvinner. Skumt är det.
Citera
2008-03-20, 21:00
Medlem
Om ni googlar hans namn så kommer de fram några irländska sidor som inte angr försvinnadet, vet dock itne o mdet är samma person eller om det är något intressant.
Citera
2008-03-20, 22:26
Medlem
Hylands avatar
Märkligt är det.

http://www.thelocal.se/discuss/viewtopic.php?t=13777
Citera
2008-03-20, 22:30
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Om de har anledning att tro att han håller sig undan självmant så har jag svårt att tro det. Men hela fallet verkar ju väldigt mystiskt. Mannen ska hem till sin kompis, stannar till på puben i samma hus som lägenheten, lämnar plånbok och nyklar och bara försvinner. Skumt är det.

Jag inbillade mig att ungefär fem poliser skulle springa runt i området med lappar och fråga grannar men ett fyrtiotal, som DN uppger, är det brukligt att man lägger så stora resurser vid ett försvinnade?
Citera
2008-03-20, 23:05
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Jag inbillade mig att ungefär fem poliser skulle springa runt i området med lappar och fråga grannar men ett fyrtiotal, som DN uppger, är det brukligt att man lägger så stora resurser vid ett försvinnade?
Jag har inte en aning, men visst låter det konstigt. Är det säkert att alla var poliser då? Jag tänkte att hans familj och vänner från Irland har ju åkt hit för att hjälpa till i sökandet.
Citera
2008-03-20, 23:12
Medlem
-jOE!s avatar
Det var med på Efterlyst idag.
Citera
2008-03-20, 23:25
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag har inte en aning, men visst låter det konstigt. Är det säkert att alla var poliser då? Jag tänkte att hans familj och vänner från Irland har ju åkt hit för att hjälpa till i sökandet.

Jag var på plats när de finkammade området, det var absurt många uniformerade poliser och bilar. Jag fick för mig att han antingen misstänktes för ett allvarligt brott och förmodades hålla sig gömd i området eller att han var en "höjdare" men att döma av vännens inlägg och medias rapportering verkar han ju ha varit en helt ordinär turist. Jag trodde att man eventuellt la ner så stora resurser när ett barn försvann och i så fall omgående men det här förfarandet, enligt mig, högst besynnerligt.
Citera
2008-03-20, 23:52
Medlem
Hylands avatar
Läste i Arbogatråden att de även har varit nere och dykt i Hammarbyhamnen och det ska tydligen ha med hans försvinnande att göra också.
Fan vet vad som hänt eller varför det var så stor polisinsats. Det enda jag kan komma på är att de misstänker brott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in