Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-03-23, 12:56
  #37
Medlem
Midnights avatar
Jag tror helt enkelt att han ligger i plurret Olycka, kanske skulle pissa bara.

Dock måste jag medge att jag lekte med tanken att det stora antalet vittnen samt att han lämnade mobiltelefonen, jacka och plånboken kvar kunde tyda på att vi hade en ny "kanotmannen", tänkte att allt kändes så överdrivet tydligt men nu tror jag inte det längre, speciellt inte med tanke på att likhundar faktiskt har markerat vid vattnet.
Citera
2008-03-23, 15:56
  #38
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htnbhhrrfl
Nån sorts katolik/protestant, IRA/Ulster konflikt då eller?

Måhända en bekant som lurade ut honom under falsk förespegling så att några hårdföra och rödhåriga män kunde stuva in honom i en skåpbil.

Nu pratar jag om etniska irländare från Dublin och där finns det ju som bekant inte några extremprotestanter från Ulster direkt. Nej, det är snarare familjefejder och konflikter i Dublins undre värld jag talar om... Men visst det kan väl lika gärna vara en fullis som trillat i plurret.
Citera
2008-03-23, 16:18
  #39
Medlem
100apor.ses avatar
nu verkar man gett upp och packar ihop...

http://i26.tinypic.com/2wdri9f.jpg
Citera
2008-03-23, 17:56
  #40
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
nu verkar man gett upp och packar ihop...

http://i26.tinypic.com/2wdri9f.jpg

Är det du själv som varit på plats och tagit bilden ?.
Hittade dom något ?.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Det är fortfarande ingen som har svarat på den frågan. Är det brukligt att fyrtio poliser skickas ut för att leta efter en försvunnen person, fyra dagar efteråt?

Du har ju en poäng här om vi tänker i lite "agent-termer".

Säg att "irländaren" var en hemlig agent (kanske en "wet-boy") som jagades av andra och var tvungen att gå under jorden. Polisen kanske hittade honom men bestämmer efter samråd med SÄPO och med den utländska underrättelsetjänsten som "kodnamn Stout" tillhör att officiellt få det att se ut som om han hade drunknat och att hela pådraget med likhundar och dylikt är arrangerat.
Dock är det bara några få som vet sanningen. Själva personalen på plats tror givetvis att det är på riktigt.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2008-03-23 kl. 18:11.
Citera
2008-03-23, 18:22
  #41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Du har ju en poäng här om vi tänker i lite "agent-termer".

Säg att "irländaren" var en hemlig agent (kanske en "wet-boy") som jagades av andra och var tvungen att gå under jorden. Polisen kanske hittade honom men bestämmer efter samråd med SÄPO och med den utländska underrättelsetjänsten som "kodnamn Stout" tillhör att officiellt få det att se ut som om han hade drunknat och att hela pådraget med likhundar och dylikt är arrangerat.
Dock är det bara några få som vet sanningen. Själva personalen på plats tror givetvis att det är på riktigt.

Du kanske borde söka dig till konspirationsforumet?

Visst är det märkligt men inte SÅ märkligt. Dvs att polisen t ex när Tubay försvann i Uppsala inte verkade ta familjen på allvar förrän lång tid förflutit medan man här sätter in stora resurser relativt omgående. Jag tror dock att det snarare beror på påtryckningar från irländskt håll.
Citera
2008-03-23, 18:37
  #42
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Du kanske borde söka dig till konspirationsforumet?

Visst är det märkligt men inte SÅ märkligt. Dvs att polisen t ex när Tubay försvann i Uppsala inte verkade ta familjen på allvar förrän lång tid förflutit medan man här sätter in stora resurser relativt omgående. Jag tror dock att det snarare beror på påtryckningar från irländskt håll.

Konspirationsforumet?. Tänkte bara hur ett alternativt scenario kunde vara.
Konstigare saker har ju hänt.


Skulle Irland spontant verkligen ta till diplomatiska påtryckningar när en helt vanlig medborgare försvunnit i ett annat land ?.

Hur vanligt är det ?

I min tankevärld skulle det behöva finnas omständigheter utöver själva försvinnandet för att de skulle agera på detta sättet.
Citera
2008-03-23, 20:07
  #43
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Konspirationsforumet?. Tänkte bara hur ett alternativt scenario kunde vara.
Konstigare saker har ju hänt.


Skulle Irland spontant verkligen ta till diplomatiska påtryckningar när en helt vanlig medborgare försvunnit i ett annat land ?.

Hur vanligt är det ?

I min tankevärld skulle det behöva finnas omständigheter utöver själva försvinnandet för att de skulle agera på detta sättet.

Så ser jag det också, alltså inte nödvändigtvis hela agenthistorien men att det är något lurt med detta.

Om en vanlig irländsk turist försvinner på fyllan så skickar man knappast ut fyrtio poliser med lappar som finkammar grannskapet fyra dagar senare?
Citera
2008-03-23, 20:45
  #44
Medlem
100apor.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Är det du själv som varit på plats och tagit bilden ?.
Hittade dom något ?

Jag var på andra sidan sjön.....ja dom verkar inte ha hittat något....la ner verksamheten när jag fota detta.
Citera
2008-03-23, 21:21
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
Jag var på andra sidan sjön.....ja dom verkar inte ha hittat något....la ner verksamheten när jag fota detta.

Det var ju en stackars 15- eller 16-åring (Patrik?) som försvann efter en fest på liknande sätt utanför Grand Hotel om jag minns rätt och som hittades drunknad några dagar senare.
Citera
2008-03-26, 17:26
  #46
Medlem
Atlantas avatar
Mannen funnen död: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1308246
Citera
2008-03-29, 15:07
  #47
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Mannen funnen död: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1308246

Då kan man nog "spika" fylleteorin.
Citera
2008-03-29, 15:14
  #48
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Då kan man nog "spika" fylleteorin.

Japp, tycker jag också.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback