2009-04-29, 04:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Är det bara jag som har fått en hel massa nigeriabrev på eposten under den senaste tiden?

Jag fick ett senast i förra veckan som sa att en afrikansk fru till en död gubbe med ett bankkonto i Schweiz behövde ha ett europeiskt konto för att kunna föra över pengarna till henne och mot att man gav henne bankkontonumret och lånade ut sitt konto skulle man få en viss procent av pengarna Är det bara jag som får sånt här eller är det fler?

Vad gäller Kalle Anka så brukar man väl ibland hämta material från verkligheten också så det kan ju vara Nigeriabrev som de tänker på speciellt som det fortfarande var i ropet även 2004 men det kan ju även handla om bedrägeri rent allmänt förstås
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-04-29 kl. 04:11.
Citera
2009-04-29, 06:11
Medlem
WaRs avatar
Helt solklart en referens till Nigeria-brev. Arvtagare till guldfyndighet, "juridiska svårigheter", lån av pengar, och lovord om en del av arvet. A och O i ett hederligt gammalt Nigeria-brev
Citera
2009-04-29, 07:55
Medlem
Det är ju ingen direkt modernitet det där med nigeriabrev
Citera
2009-04-29, 08:00
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är det bara jag som har fått en hel massa nigeriabrev på eposten under den senaste tiden?

"One laptop per child" projektet börjar bära frukt.
Citera
2009-06-01, 10:06
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexIcon
Kolla under "your completed scambaits".

Ett tips är att läsa alla som theFAILURE har gjort. Han är den obestridde kungen av scambaits. Jag gillar Cole 2.0 där han skickar allt från tvättmaskiner till betongblock till en scammer.
"Paul vs Anus" är också heelt jävla skadat bra.

Haha, fan va underbar kille. Läste igenom Anustråden nu och det är sjukt vad dumma negrerna är!
Citera
2009-06-01, 21:57
Bannlyst
En ganska kul grejj man kan göra är att skicka med en trojan till scammarna.
Vänta några mail och sedan lura dom att öppna en fil.
Citera
2009-06-02, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashback
haha fyfan vad bra! Suttit i 2timmar och läst nu första "John Boko" och "baited by Shiver"
Då är vi två!

Hahahaha, över 1års kontakt och så kammar man noll, eller man går minus med en snygg tatuering!

Skön tråd!
Citera
2009-07-18, 19:27
Medlem
Mystiskt brev från hong kong på posten.

Hej. Ett par bekanta till mig har fått ett brev på posten stämplat och adresserat ifrån Hong Kong. På brevet fanns en mindre lapp med tullhandlingar samt en ettikett där namn och adress till mina bekanta fanns att finna, dock något felstavat.

Brevet innehåller ett minneskort på 32 gb. Mina bekanta har inte vågat köra det i sin dator utan överlåtit det till mig. Så vad tycker ni jag skall göra med det? Har ni vart med något liknande?
Citera
2009-07-18, 19:30
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingLessons
Hej. Ett par bekanta till mig har fått ett brev på posten stämplat och adresserat ifrån Hong Kong. På brevet fanns en mindre lapp med tullhandlingar samt en ettikett där namn och adress till mina bekanta fanns att finna, dock något felstavat.

Brevet innehåller ett minneskort på 32 gb. Mina bekanta har inte vågat köra det i sin dator utan överlåtit det till mig. Så vad tycker ni jag skall göra med det? Har ni vart med något liknande?

creepy..

Kör in det i en linuxburk om du är orolig för virus
Citera
2009-07-18, 19:31
Jag tror inte man orkar posta ett 32-gb minne från Kina för att sprida virus imo.
Citera
2009-07-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Jag tror inte man orkar posta ett 32-gb minne från Kina för att sprida virus imo.

Nej, har svårt att tänka mig det med. Virus sprids snabbats och effektivast på nätet. Vad kan det vara?
Citera
2009-07-18, 19:33
Medlem
-deviant-s avatar
Om du har mer än en dator hemma, så kolla innehållet på den som du kan undvara till en eventuell ominstallation ifall det skulle skita sig.

Se även till så att du inte är uppkopplad mot nätet när du trycker i USB-minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in