2010-02-01, 08:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Är det byggnaden till höger på bilden så håller neuropsykiatriska avdelningen till på översta våningen.
Det finns en avdelning till vänster och en till höger när man står i receptionen. Båda ser likadana ut, men vilka nummer dessa avdelningar har vet jag inte.

www.skane.se/templates/Page.aspx?id=30950
Det är Kirseberg Vårdcentral.
Citera
2010-02-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dessa mord kallas även "saftmorden". En 18 åring förgiftade patienter på Malmö Östra Sjukhus 1979 med saft som han förgiftade. Har förr mig att han tog livet av 15-20 stycken. För ett tag sedan var det ett reportage i tidningen om den här mördaren. Vill minnas att jag också har sett namnet på honom. Enligt rykten så skall han fortfarande bo kvar i Malmö.

Nån som vet något mer om morden och mördaren?? Hade varit kul å veta..

Jag var runt 5-6 år då det hände, så jag har själv inte så mycket minne kvar av historien..

Snackade med en gubbe som jobbade som grafiker för ca 10-15 år sen. Han sa att hans farsa var ett av offren. Han berättade att massmördaren fick vård, blev frisläppt med stora psykiska problem och begick självmord en tid senare. Tydligen hade han tagit livet av sig genom att detonera en sprängladdning i munnen, har för mig att det var en dynamitgubbe. Dock har jag inte kollat upp sanningshalten i detta. Men varför skulle jobbarkompisen ljuga så detaljerat...

Edit: Något år innan berättelsen hade jag läst i tidningen Arbetet om en ung kille som hade sprängt bort sitt huvud mitt på öppen gata i Malmö. Men det stod ingenting om att det var "saftmördaren".
Senast redigerad av Backinaflash 2010-02-01 kl. 14:23.
Citera
2010-02-01, 14:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Snackade med en gubbe som jobbade som grafiker för ca 10-15 år sen. Han sa att hans farsa var ett av offren. Han berättade att massmördaren fick vård, blev frisläppt med stora psykiska problem och begick självmord en tid senare. Tydligen hade han tagit livet av sig genom att detonera en sprängladdning i munnen, har för mig att det var en dynamitgubbe. Dock har jag inte kollat upp sanningshalten i detta. Men varför skulle jobbarkompisen ljuga så detaljerat...
Tips: Läs tråden för att kolla upp sanningshalten
Citera
2010-02-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tips: Läs tråden för att kolla upp sanningshalten

Tja...läste bortåt 50 inlägg utan att hitta ngt. Orkade inte plöja genom samtliga!
Citera
2010-02-01, 15:00
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Tja...läste bortåt 50 inlägg utan att hitta ngt. Orkade inte plöja genom samtliga!
Anders Hansson lever och frodas. Han fyller 50 i år och bor på Idaborgsgatan i Malmö, han satt på rättspsyk 1979 till 1994 (c:a). Ladda ner PDF:en där domen, där kanske du kan hitta nått namn som du kan koppla till grafikern. Nu dömdes ju inte AH för alla dödsfall som inträffade på 26:an under tiden han var där, så det är möjligt att släktingen till grafikern inte finns med bland offren. De mord han dömdes för var de mest solklara s a s. F.ö. så är han inte en massmördare utan en seriemördare. En intensiv sådan dock, alla mord genomfördes på 99 dygn.

http://www.megaupload.com/?d=4HGRS2BM
Citera
2010-02-01, 15:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Då kan jag avslöja att han lever i allra högsta grad..
Edit: Cousin Cocaine hann före, den jäveln!
Citera
2010-02-01, 19:05
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är Kirseberg Vårdcentral.

Ursäkta om jag verkar lite trög, men är det i byggnaden som nu inhyser
Kirseberg Vårdcentral som morden begicks? Isåfall är det byggnaden
till vänster på bilden jag tidigare bifogat. D.v.s. byggnaden närmast
Malmö centrum.
Citera
2010-02-01, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursäkta om jag verkar lite trög, men är det i byggnaden som nu inhyser
Kirseberg Vårdcentral som morden begicks? Isåfall är det byggnaden
till vänster på bilden jag tidigare bifogat. D.v.s. byggnaden närmast
Malmö centrum.

Simrisbansgatan 10 eller nått sånt där, Det händer regelbundet att jag kör dit gamlingar där för avrättn... vård!.
Citera
2010-02-02, 17:51
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:

Edit: Något år innan berättelsen hade jag läst i tidningen Arbetet om en ung kille som hade sprängt bort sitt huvud mitt på öppen gata i Malmö. Men det stod ingenting om att det var "saftmördaren".

Har ett vagt minne av denna händelse. Bör ha hänt någon gång på 80-talet. Platsen var ett av husen
på samma sida av Idaborgsgatan där kiosken ligger. Vet inte om dessa hus räknas som Ellstorp, men huset skall ligga nära järnvägsbron över Salleruppsvägen. Adressen är därför Salleruppsvägen eller Idaborgsgatan. Tror dock inte händelsen har med sjukhusmorden att göra då AH vid denna tidpunkt förmodligen fortfarande var inspärrad.
Citera
2010-02-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Anders Hansson lever och frodas. Han fyller 50 i år och bor på Idaborgsgatan i Malmö, han satt på rättspsyk 1979 till 1994 (c:a). Ladda ner PDF:en där domen, där kanske du kan hitta nått namn som du kan koppla till grafikern. Nu dömdes ju inte AH för alla dödsfall som inträffade på 26:an under tiden han var där, så det är möjligt att släktingen till grafikern inte finns med bland offren. De mord han dömdes för var de mest solklara s a s. F.ö. så är han inte en massmördare utan en seriemördare. En intensiv sådan dock, alla mord genomfördes på 99 dygn.

http://www.megaupload.com/?d=4HGRS2BM

Tack för info. Ska kolla Pe-Do-Filen

Hade jag fått tag i gubben hade jag strypt honom Han har alltså lögnat mig rakt upp i ansiktet med hela bluffhistorien!!

Sorry för desinformationen från min sida.

Edit: Kunde dessvärre inte öppna PDF, förmodligen för att jag kör Mac. Fick bara en massa kinesiska tecken. Men jag tror på er att mördaren lever och har hälsan.
Senast redigerad av Backinaflash 2010-02-02 kl. 21:48.
Citera
2010-02-02, 21:44
Medlem
Citat:
Har ett vagt minne av denna händelse. Bör ha hänt någon gång på 80-talet. Platsen var ett av husen
på samma sida av Idaborgsgatan där kiosken ligger. Vet inte om dessa hus räknas som Ellstorp, men huset skall ligga nära järnvägsbron över Salleruppsvägen. Adressen är därför Salleruppsvägen eller Idaborgsgatan. Tror dock inte händelsen har med sjukhusmorden att göra då AH vid denna tidpunkt förmodligen fortfarande var inspärrad.
Tack för info här också!

Nu vet jag inte om gubbgrafikern drog en penna eller om han själv var felinformerad och trodde att det var mördaren. Han verkade så uppriktig...
Citera
2010-02-02, 22:39
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Tack för info. Ska kolla Pe-Do-Filen

Hade jag fått tag i gubben hade jag strypt honom Han har alltså lögnat mig rakt upp i ansiktet med hela bluffhistorien!!

Sorry för desinformationen från min sida.

Edit: Kunde dessvärre inte öppna PDF, förmodligen för att jag kör Mac. Fick bara en massa kinesiska tecken. Men jag tror på er att mördaren lever och har hälsan.
Finns det inget program som läser PDF för Mac?

Jag kan gott tänka mig att det har gått en hel del historier i Malmö om mördaren och vad som hände efter rättegången. Syftet med tråden har ju varit att dra fram ALL fakta om morden och mördaren. För när tråden startades så hade samtliga som skrev i den känslan att dessa mord fått väldigt lite uppmärksamhet, förutom när rättegången hölls. Så nu kan man ta alla berättelser om AH med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in