2009-11-15, 20:07
Medlem
Duerfians avatar
Kanske lite för mycket utrymme för Svenonius. En tredjedel skulle vara nog för att etablera att han är sinnessjuk. Men jag kan förstå att man tog med så mycket som möjligt då hans galenskap har underhållningsvärde.
Citera
2009-11-15, 20:10
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Vad fan? Förgiftat kaffe och getingar i sängarna?
Ett gediget utfört arbete av P3, som vanligt! Missade de första minuterna så man får väl ladda hem det från hemsidan

Köpte nya kaffebryggare?

Mycket bra program. Alldeles i början beskrev damerna killen. Lite motstridigt då en sa att personalen gjorde sig lustiga på hans bekostnad medan den andra förnekade att han blev mobbad. Saknade en liten update om hur det gick för honom...å andra sidan handlade det om morden och inte om mördaren.

Någon kommentar, Anders?
Citera
2009-11-15, 20:52
Medlem
Tingalings avatar
Det här var nytt för mig, har ALDRIG hört talas om detta förrän nu
Fyra av mina mycket nära släktingar jobbade på "värnhems sjukhus" vid den här tiden men har aldrig nämnt det här. Är det någon som sitter inne på domen som har lust att maila personallistorna (om det finns med i domen alltså). Jag ska prata med allihopa imorgon men det är lite sent att ringa nu och jag är nyfiken
Citera
2009-11-15, 21:01
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingaling
Fyra av mina mycket nära släktingar jobbade på "värnhems sjukhus" vid den här tiden men har aldrig nämnt det här. Är det någon som sitter inne på domen som har lust att maila personallistorna (om det finns med i domen alltså). Jag ska prata med allihopa imorgon men det är lite sent att ringa nu och jag är nyfiken

Kolla förra sidan Där finns en länk till domen. Personalen står med men detta gäller alltså inte Värnhem
Citera
2009-11-15, 21:02
Bannlyst
Citat:

Värnhems sjukhus? Det var inte på Väs det inträffade..
Citera
2009-11-15, 21:03
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Spännande att höra arbetskollegerna till "Roger" berätta om tiden vid morden.

Vem var den danskbrytande mannen som uttalade sig precis innan låtpausen tro. (Med tanke på spekulationerna kring BC och hans gärningar).
Med allra största sannolikhet inte B.C iallafall!
Citera
2009-11-15, 21:26
Medlem
Tingalings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Värnhems sjukhus? Det var inte på Väs det inträffade..

Nä och jag är inte helt säker på att alla fyra jobbade just där heller, bara två av dem. Däremot jobbade AH på VÄS innan MÖS om jag har förstått det rätt. Två av min släktingar kan ha jobbat på MÖS. Men jag ska kolla imorgon. Oavsett så måste de ju veta mer än jag
Citera
2009-11-15, 21:36
Medlem
Tingalings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Kolla förra sidan Där finns en länk till domen. Personalen står med men detta gäller alltså inte Värnhem

Oj, har inte hunnit läsa ikapp hela tråden än + att jag kollar på film samtidigt Tankar hem den nu, tack.
Citera
2009-11-15, 21:49
Medlem
månss avatar
Citat:
Nä och jag är inte helt säker på att alla fyra jobbade just där heller, bara två av dem. Däremot jobbade AH på VÄS innan MÖS om jag har förstått det rätt. Två av min släktingar kan ha jobbat på MÖS. Men jag ska kolla imorgon. Oavsett så måste de ju veta mer än jag
Hör efter om de känner Kerstin Sjöström på Värnhem. Hon lär ha en del att berätta!
Citera
2009-11-15, 22:06
Medlem
åh! skulle så gärna ta en kopp kaffe med den här svennonius och diskutera lite! störtskön ju!
Citera
2009-11-15, 22:19
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
åh! skulle så gärna ta en kopp kaffe med den här svennonius och diskutera lite! störtskön ju!
Fy fan! Tänk att sitta där och lyssna på hans malande om KGB, polskor, statsmannamord och andra konspirationer..
Men visst, checka gärna in på hans hotell så kan jag möta dig på sjukhuset efteråt när dina öron blöder
Citera
2009-11-15, 22:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Mycket bra av Fredrik Johnson, jag tycker man fick med det mesta. Interessant att höra radioinslagen från tiden när det begav sig. Media riktade kritiken mot rätt håll, d v s sjukvårdsförvaltningen.

Svenonius galenskap kanske tog lite för stor plats, men och andra sidan förstärks ju bilden av avd. 26 som ett dårhus.

Synd att inte Sven Palmqvist och Sten Runerheim medverkade, är de avlidna månne? Hade varit kul att höra hur Palmqvist upplevede AH under förhören. NKK utdraget i PDF:en är skrivet av just Palmqvist.

Det ruskiga är att det inte är mycket bättre i vården idag. Jag har träffat många stolpskott i min tidiga karriär som förmodligen skulle behövt vård själva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in