2009-09-08, 11:27
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Det har du ju helt rätt i! Legenden Kent "Stonesmannen" Olsson hade mycket väl kunnat ha en hel del storys att förtälja. Risken är väl bara att alla Stonesfans över 45 gillar att knarka. Det borde du veta "Kneten" sitter antagligen i Pildammsparken med en hel påse Brown sugar. Är det så att han inte han får komma till tals i radion så är det fan P3's fel. Se till att betala ordentligt, killen har en dyr hobby! Stones och Nameloosers-rariteter är fan inte billiga
Fast den biträdande överläkaren kanske får berätta sin story? Österrikaren ni vet
Kent körde jag förbi häromveckan. Han såg inte värre ut än vanligt; cyklandes med en kasse från Coopextra hängades på vardera sida om styret . Första inpulsen var att vänta in honom med bilen för att få ett snack med honom - men vad skulle jag säga? Kom inte på någon klämmig inledningsreplik... - Öh, träffar du Anders något nuförtiden?
Citera
2009-09-08, 11:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Kent körde jag förbi häromveckan. Han såg inte värre ut än vanligt; cyklandes med en kasse från Coopextra hängades på vardera sida om styret . Första inpulsen var att vänta in honom med bilen för att få ett snack med honom - men vad skulle jag säga? Kom inte på någon klämmig inledningsreplik... - Öh, träffar du Anders något nuförtiden?
Det gör han helt säkert..Träffar Anders alltså..

Citera
2009-09-08, 14:36
Medlem
ZVIVIXs avatar
Citat:
Nåja, dokumentären som ska köras- vem tror ni man intervjuat? Knappast A.H själv va? Svenonius vore ju en höjdare men han borde vara för gammal vid det här laget. Han kan väl inte hålla reda på alla sina konspirationsteorier idag? Åklagaren är död vad jag förstått och Gerhard Voigt ligger begravd här i Lund sen nåt år tillbaka vet jag. Kvar återstår arbetskamrater och möjligtvis advokaten.
Kan bli nog så spännande!

Är det en nyinspelning eller är det den som visade för ett antal år sedan?

Svenonius var ju exempellös i den ”gamla” dokumentären - när han beskrev sig själv som en man med hårda nypor och därefter bredde ut texten om en polsk kvinnlig överläkare (Ada Holub) och hennes ”små polackjäntor”.

Namnet på ett av vårdbiträdena (i domen) känner jag igen (Tord Ajanki). Är det den person jag tänker på så är han numera vetenskapsjournalist och författare.
Citera
2009-09-08, 15:17
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZVIVIX
Är det en nyinspelning eller är det den som visade för ett antal år sedan?

Svenonius var ju exempellös i den ”gamla” dokumentären - när han beskrev sig själv som en man med hårda nypor och därefter bredde ut texten om en polsk kvinnlig överläkare (Ada Holub) och hennes ”små polackjäntor”.

Namnet på ett av vårdbiträdena (i domen) känner jag igen (Tord Ajanki). Är det den person jag tänker på så är han numera vetenskapsjournalist och författare.

En nyinspelad radiodokumentär. Tord Ajanki har jag för mig är författare idag så det stämmer nog. Han satt även med i Tv3-studion och pratade gamla minnen i dokumentären du hänvisade till.
Citera
2009-09-08, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prudens

Jag tror nog inte att det var "Stonesmannen" som du såg cyklandes, då ha nu mer lider av en muskelsjukdom. Om ni undrar hur jag vet det? Så beror det på att han bodde i min trappa innan, men har flyttat nu. Jag vet ej vart! Om han träffar Anders något? Jag har aldrig sett han i min trapp...
Senast redigerad av Bravo83 2009-09-08 kl. 19:56.
Citera
2009-09-08, 22:08
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Jag tror nog inte att det var "Stonesmannen" som du såg cyklandes, då ha nu mer lider av en muskelsjukdom. Om ni undrar hur jag vet det? Så beror det på att han bodde i min trappa innan, men har flyttat nu. Jag vet ej vart! Om han träffar Anders något? Jag har aldrig sett han i min trapp...

Muskelsjukdom säger du? Kanske är då det han antagligen röker nödvändigt i ett rent medicinskt syfte
Synd att inga namn sattes ut i dokumentären, nu har jag ju inte knappat in "Kent Stonesmannen Olsson" på Eniro men jag betvivlar att det ger någon träff.
Nu när jag tänker på det så var där ju en annan skummis med i samma program. En lite större kille som också varit polare med A.H, kanske har man raggat upp honom? Någon infödd Malmöit som känner igen killen?
Och framförallt- har vi något smeknamn på honom?
Citera
2009-09-08, 23:52
Medlem
LittleWings avatar
Men denna dokumentär...! Jag har mailat SR och frågat när den skulle sändas - inget svar! Har den sänts?? Eller vet någon när den ska sändas???
Citera
2009-09-09, 00:03
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Men denna dokumentär...! Jag har mailat SR och frågat när den skulle sändas - inget svar! Har den sänts?? Eller vet någon när den ska sändas???
Om du tittar på P3 Dokumentärs hemsida så ser du att Sjukhusmorden är den sista dokumentär som sänds under höst/vintersäsongen 2009.

Bara att hålla sig a jour på hemsidan så kommer nog exakta datum snart. Sen kommer den att finnas som Mp3 att ladda ner så du kommer inte att missa nått.

OT:

Om du inte har lyssnat på P3 Dokumentör förut så uppmanar jag dig att ladda ner några av dem. Mycket interessanta ämnen, samt att man slipper prettofaktorn som P1 Dokumentär har.
Citera
2009-09-09, 00:03
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing

Allt som sagts är att den ska sändas nu till hösten:
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?p...rtikel=2911101

Edit: KokainKusinen hann före!
Citera
2009-09-09, 01:43
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Ajdå! Isåfall har han en dubbelgångare för det var mycket likt honom. Kan nästan svära på att det var han. Pratade ni förresten någonsin om saftmorden då han bodde granne med dig?
Citera
2009-09-09, 08:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Muskelsjukdom säger du? Kanske är då det han antagligen röker nödvändigt i ett rent medicinskt syfte
Synd att inga namn sattes ut i dokumentären, nu har jag ju inte knappat in "Kent Stonesmannen Olsson" på Eniro men jag betvivlar att det ger någon träff.
Nu när jag tänker på det så var där ju en annan skummis med i samma program. En lite större kille som också varit polare med A.H, kanske har man raggat upp honom? Någon infödd Malmöit som känner igen killen?
Och framförallt- har vi något smeknamn på honom?
"Anders Tjockkompis" kanske? Den där filuren verkade väldigt bekant på något sätt...
Citera
2009-09-10, 23:18
Medlem
manskrafts avatar
Kul att P3 dokumentär ska uppmärksamma dess mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in