2008-03-19, 00:40
Medlem
StorMammas avatar
Saxar ett inlägg från familjeliv. Vill ni läsa alla berömmande ryggdunkningar hon får av alla som anser att hon är sååå stark och en bra mamma bla,bla,bla så surfa dit.Själv börjar jag undra vad folk tänker med. Om de tänker alls..
Citat:
BESPARA mig alla negativa åsikter tack! Jag behöver dem inte nu!

27:e november 2004 blev jag gravid efter att kondomen spruckit med ett krogragg.
Jag har inte trott att jag kunnat bli med barn efter att 2 olika läkare sagt så till mig.Så då jag väl blev gravid..så ville jag behålla barnet..även om det skulle innebära att jag skulle bli ensamstående
eftersom det vare ett krogragg..och jag var onykter..och inte hade några som helst planer på att träffa killen igen..så la jag inte ner speciellt mkt energi på att komma ihåg vare sig namn eller annat om killen.
Därför var det lite svårt att hitta honom när vi väl kom fram till att han var pappan. (jag gick in i ett förhållande strax efter den händelsen, så vi visste inte riktigt vem det var som var pappan..och fick därför till slut göra ett fostervattensprov för att fastställa faderskapet..eftersom sonens pappa inte fanns där för att ta ett blodprov så var det uteslutningsmetoden som sa att det var just han som var pappan.

Så iaf. jag och familjerätten har letat på alla tänkbara ställen för att få tag i den här killen..utan att lyckas.
Till saken hör att pappan är av utländsk härkomst..så vi var rädda att han inte ens fanns kvar i landet.
Veckan före julafton så fick jag ett brev från familjerätten där det stod att de ska lägga ner undersökningen om att hitta pappan till min son.
Men självklart ,skulle det komma upp nya uppgifter så var det ju bara att höra av sig. Så.nyårsafton.
Min son skulle vara hos mormor och morfar,för jag och 2 vänner hade fixat en finare nyårsmiddag för ett gäng vänner.
3 rätters middag, vickning, snacks, välkomstdrink, långa kjolar, kostym osv osv.
MEd på festen är en tjej som jag träffat bara vid några enstaka tillfällen.
Vi står ute och pratar, och kommer in på min son..hon frågar: har du någon pappa till **? Nej säger jag. och berättar sen att familjerätten lagt ner sökandet efter pappan.
Jamen..säger hon.Var det inte den där svarta killen du kysstes med på dansgolvet den där gången?
Jag blir alldeles paff och säger..var du med då? Och samtidigt så kommer minnet tillbaka. Vi träffade henne ute på krogen den kvällen.
Så jag frågar.. SÅG du mig stå och dansa och kyssas med den killen den kvällen? Ja.säger hon..jag vet vem han är!
HÄr har jag gått i 2 år.. varken jag eller några av mina vänner som var med den kvällen kommer ihåg något annat förutom att han var svart..och vad vi tror att han hette..Ingen av oss hade tänkt på att fråga den här tjejen..trots att hon är vän till fler av oss..Vi hade totalt glömt bort henne.
Nu vet hon att han gick på komvux för några år sedan..och att han hängde ute väldigt ofta..
Sen såg hon honom på ett varuhus här i stan den 21:a december..tillsammans med en tjej och ett barn..så min son kan alltså ha syskon..

Jag har ringt till familjerätten idag...och berättat vad jag vet.
Nu ska de börja leta igen..och så får vi se hur det går.
Men vad vill jag?
För min sons skull...så vill jag att vi hittar honom...så att han får en pappa.. och framför allt får veta sin bakgrund... vart han har sina rötter.
Men för min skull..? jag vet inte om jag kommer att klara av att det kommer en person som ska ha rätt att besluta saker ang. min son..han är ju min..baramin..hur ska jag kunna dela med mig av honom?Den här mannen känner ju inte oss...och vi känner inte han..
Det är klart att han ska ha rätt att lära känna oss..Men sen då..
Tänk om han kräver gemensam vårdnad? Jag är inte redo för det..vet inte om jag någonsin kommer att bli det...
jag är så splittrad!!
nu när jag har ringt till familjerätten och satt igång det här igen...så blir jag bara mer och mer skräckslagen..Nu är jag så inskränkt och inte alls så openminded som jag brukar vara..och kan nästan bara tänka så här...att tänk om han beslutar sig för att ta med min son till sitt hemland..utan att bry sig om min åsikt???
Tänk om jag förlorar min son pga att jag inte kunde låta bli att leta efter pappan??
så ska jag inte tänka..men jag kan faktiskt inte låta bli...
Jag är livrädd.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-05 18:53:48:
Nyheter..
Min handläggare från familjerätten ringde idag..
Fjärilarna i magen poppade upp snabbare än en snål tant till mellandagsrean!
Hon har fått svar ifrån komvux..och vi har nu 2!!just det..2 kandidater till den åtråvärda platsen som min sons pappa.
(och de vet inte om hur pass priviligerade de faktiskt är)
Den ena killen är född 72.. och den andra 82... mittemellan mig
Hon ska kontakta dem..via brev..och sen får vi se..om de kontaktar henne.
men hon sa att om inget händer innan så hörs vi igen inom en månad..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-26 22:25:09:
Det var ingen av dessa 2 killar..Vi har ett namn.men bara ett förnamn..och tyvärr ett väldigt vanligt namn..så det är inte bara att söka på namnet..
men.som sagt..familjerätten väntar på MV och komvux register..för att kolla dem..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-20 22:22:21:
hilfe!!
Väninnan som tipsade mig i nyår om pappan..hörde av sig idag..Hon har hittat en bild på honom och mailade över den till mig. Likheten mellan honom och min son är slående! Så nu vet jag hur han ser ut. Direkt när jag såg bilden på honom så hajjade jag till..Det måste vara han!
Imorgon ska jag ringa familjerätten och berätta de goda nyheterna. Sen gäller det att vända upp och ner på den här stan för att skaka fram honom!!
Det borde inte vara SÅ svårt nu när vi har en bild på honom..för staden är ju inte så stor.
Det har inte riktigt sjunkit in hos mig än.. men det känns mer och mer konstigt! Det har gått så fort nu på slutet sen nyår!
Det känns så nära nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 18:34:22:
bilden är i rullning hos familjerätten samt komvux.
Jag och min syster ska gå till stället där kortet är taget och fråga dem om de vet något om honom i morgon.
Kom även på nu idag att en väninna till mig känner många utländska personer här i stan.. så jag ringde henne och bad henne kolla på bilden och se om hon känner igen honom och kanske vet något om honom.
Hon skulle höra av sig till mig imorgon! =)
Nu jäklar har jakten börjat! Och TACK till alla uppmuntrande ord och allt stöd från er! =) Det värmer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-26 08:19:04:
Igår gick jag och min syster på stället där bilden är tagen (en krog)De som jobbade i baren kände mycket väl igen honom..och berättade att han brukade vara där både fredagar och lördagar!
tyvärr kunde vi inte stanna så länge igår...och jag kan inte gå ut ikväll heller . Men min syster ska ev ut en sväng..och ska då hålla ögonen öppna åt mig!
Frågan är bara vad vi gör om han verkligen kommer!!!
Min syster är lite väl burdus/rättfram ibland så hon kan ju skrämma iväg honom om jag känner henne rätt! *S*

forts.nedan
Citera
2008-03-19, 00:44
Medlem
StorMammas avatar
Forts.
Citat:
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 15:18:22:
Nu har jag ett namn! och 2 telefonnummer. Dessa uppgifter är lämnade till familjerätten! Känner mig som värsta detektiven!! Fast.. jag hade aldrig klarat av att få fram de här uppgifterna om det inte vore för mina underbara vänner som har lekt lika mkt detektiv!! =) De har involverat alla i sin umgängeskrets oxå! =) Ett av mina mardrömsscenarion har blivit sann iaf..om det verkligen är den här mannen nu..vilket jag till 98.9 % är säker på!..så har han flickvän och barn! =/ ..alltså är glad för hans skull..men nu är det ju inte bara han som "drabbas" av den här situationen utan hans tjej och deras barn oxå!
Men..min handläggare på FR ska skriva ett brev till honom, så att han får smälta det hela lite först och sen kontakta henne. Gör han inte det så kontaktar hon honom.
Sen är det blodprov och sånt som gäller.Så just nu kan jag inte komma med så mkt mer uppdateringar förrän han har svarat på hennes brev.
Stackars kille!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 20:19:48:
Om jag har hittat rätt än vet jag inte..men han har iaf varit hos FR och pratat med min handläggare. Enligt henne är han en väldigt trevlig man, verkade inte alls speciellt besvärad över att bli inkallad till ett sånt samtal. Han sa att han älskar barn och att han absolut vill ta sitt ansvar om det visar sig att det är han som är pappan. Han hade t om sagt att han kunde ju tänka sig att vara pappa för pojken även fast han inte var den biologiska pappan!
Han kunde inte säga att han mindes mig heller..men det var nu några år sedan nu..så det är kanske inte så konstigt..Han frågade även om han kunde få mitt telefonnummer så att han och jag kunde prata om allt det här.
Så medans handläggaren gick iväg för att hämta lite papper inför munskrapet (dna) så ringde hon mig och frågade om det var ok. Hon sa oxå att hon skulle lämna ett brev som jag skrivit till honom..hon tyckte att det var bra skrivet..
Jag förklarade i brevet om allt som jag kommer ihåg.. och varför jag valde att inte göra abort när jag inte visste vart pappan fanns... och sen litegrann om sonen..
En timma senare så ringer min mobil.. Det är han!!!!
Han verkar jättetrevlig! Jag skyndade att säga till honom att OM det visar sig att han inte är pappan så ville jag redan nu be honom om ursäkt för att jag har utsatt honom för det här!!
Han sa att det var lugnt... han skulle bli jätteglad om det var han.. och att man ska ju bli glad över att få ett barn!
Han frågade om vi kunde träffas snart och försöka minnas tillsammans ...
Så i morgon eftermiddag när jag kommit hem till min stad så ska han komma hem till mig och sonen och hälsa på! =)
Hans fd flickvän har flugit i taket och är jätteupprörd.
Hon skriver till mig här på FL och ställer massor av frågor.. Men jag svarar med att de där frågorna kan jag svara på sen när vi fått svaret på faderskapstestet...
Jag har fortfarande inte fått svar på om han var tillsammans med henne då han och jag träffades (om det nu är han).
Jag uppdaterar mer efter morgondagens möte.
Sen på fredag ska jag och sonen in till FR och lämna dna vi oxå.. Sen tar det minst en månad innan vi får svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-11 07:49:12:
Vi fick dnasvaret den 5:e juli.

Kan inte säga vad resultatet är då killens ex inte vet något än och jag anser inte att det är JAG som ska berätta det för henne.. utan killen själv.

Jag återkommer med svar så fort jag vet att han berättat för henne!!!!

jag lovar jag lovar jag lovar att berätta!!! =)
Jag har inte ork/tid till att sitta på internet så ofta längre.. då jag jobbar massor just nu!!!

ha tålamod!! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-20 07:36:57:
Hej allihopa... förlåt för att jag hållt på svaret.. men jag har inte velat säga något förrän jag visste om alla inblandade fått veta det.
Igår träffade jag killen, och då fick jag det bekräftat att han har berättat för sitt ex.

Det är många här som tror att svaret var positivt.... tack!! =)
MEN... tyvärr... svaret var negativt... det är inte den killen som är pappa till min son =/
Han tyckte också att det var lite ledsamt... och försöker nu t om få mig att träffa hans kompisar bara så att min son ska få en pappa... =) Gulligt av honom.. men jag har tackat nej... Kan ju lixom inte bli tillsammans med någon bara för att...

Tack allihop för att ni har stöttat mig!!!
Jag tänker inte ge upp jakten på min sons far!!!!
Jag startar en ny tråd nu i dagarna.. så ni som vill kan fortsätta följa den. Jag lovar att uppdatera så fort jag får några nyheter att dela med mig av!!!

Min handläggare på familjerätten säger att hon KAN ha ett tips på vem det är.. hon väntar på en bild från Migrationsverket... (men de är lite sega)...

Tack än en gång!!! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 18:16:55:
Ok... nu ska vi se...
Jag har fått en ny bild från min handläggare på FR ... jag har visat den för mina vänner..
Själv fick jag ingen direkt reaktion...Men en av mina väninnor säger att hon reagerade mer NU än på förra killen... så min handläggare ska ta och träffa den här killen... så får vi se..
Jag vill inte ens börja hoppas på att det är han... för är det inte han.. då kan varken jag eller min handläggare komma på något mer sätt att hitta min sons pappa...
Så vi får väl se...

jag återkommer när jag får veta något mer...

----------------------------------- -------------------------------
16/10 - 2007
Min handläggare har nu kontaktat killen ifråga...
så nu väntar jag på svar.... vet inte om jag och min son måste in och lämna dna igen. Vi får väl se.
Är det fel igen så vet jag inte vart jag ska fortsätta =/

----------------------------------- -------------------------
8/2-2008

Dax för en ny tråd... har haft fullt upp...
Har egentligen inte hört nåt nytt.... förutom att killen ifråga blivit tvungen att lämna dna-test igen... Detta fick jag höra för knappt en vecka sedan.
Jag har haft fullt upp och har knappt varit inloggad på familjeliv.... återkommer med info så fort jag vet nåt mer.... Jag kan bara säga att jag inte tror att det är den här killen.... Kan även säga att jag träffar på killen var aktuell i somras.. och som verkligen ville vara pappa till mitt barn, då och då... han är fortfarande lika trevlig och frågar fortfarande varje gång vi träffas hur det är med sonen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-09 19:53
hmm.. fick det att låta som att jag dejtar den killen.. det gör jag inte.. =) vi träffas på ibland på stan... och då surrar vi lite. Och som sagt.. han är alltid lika trevlig!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 17:55
Happ.. idag ringde min handläggare på familjerätten .... och svaret har kommit.. det var inte den killen heller... vilket jag inte trodde heller... så nu läggs fallet ner... Skulle något nytt dyka upp så öppnar de upp fallet igen och fortsätter att undersöka... men nu finns det inte så mycket mer vi kan göra...
Tyvärr...
Sluta leta kommer jag aldrig att göra... Hoppas att min son förstår när han blir äldre...

Jösses.

Allvarligt, har ni pippat med någon utan att kunna minnas namnet?
eller är jag rigid?
Eller är det så att modern var såpass packad så att hon inte minns speciellt mycket alls av natten?
Tycker bara hela historien är, hmm, på engelska säger man "Hilarious".
Citera
2008-03-19, 01:10
Medlem
Bajsfacistens avatar
Ja, då naturligtvis har jag pumpat fitta utan att veta namnet på ägaren till fittan. Är väldigt dålig på namn. Sedan så tror jag inte det minsta att kondomen sprack utan det är en efterkonstruktion för att slippa kommentarer som påminner henne som sin dumhet.
Citera
2008-03-19, 01:24
Bannlyst
Vilken jävla hora. Stackars barn. Så går det om man fläker upp den för halva världen. Om man vill knulla runt kan man åtminstone använda skydd. Tycker hon är grymt egoistisk och att barnet borde tvångsomhändertas... när barnet blir stort och frågar om fadern vad ska hon säga? "Adam du vet väl hur det här med blommor och bin går till"? Ja "Normalt kan blomman se vilket bi som flyger in men denna kväll hade blomman druckit sig redlös och glömt troserna och preventivmedlet hemma" Och? "Och många bin sög på blommans nektar" Så vart är min far? "pekar ut genom fönstret". Rätt åt fanskapet till kvinna men synd om barnet.
Citera
2008-03-19, 02:57
Medlem
MaeWests avatar
Stackars barn.Och vilken otroligt oansvarig mor han råkat ut för!

Undrar hur samtalet kommer att lyda som hon kommer att bli tvungen att ha.

-"Mamma,vem är min pappa?"

-"Lilla gubben,det vet jag inte.Du vet,hjärtat.Jag var på krogen,jag var jättefull,och helt plötsligt ville mamma kramas jättemycket med en jättegosig kille som blev din pappa.Tyvärr var mamma så jättefull så mamma glömde bort att fråga vad din pappa hette,men gosig,det var han!Precis som du,mitt lilla troll!
Kom nu så går vi och bakar negerbollar!Negerbollar är jättegott...fråga mamma,jag vet!"

*trött *
Citera
2008-03-19, 02:59
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Vilken jävla hora. Stackars barn. Så går det om man fläker upp den för halva världen. Om man vill knulla runt kan man åtminstone använda skydd. Tycker hon är grymt egoistisk och att barnet borde tvångsomhändertas... när barnet blir stort och frågar om fadern vad ska hon säga? "Adam du vet väl hur det här med blommor och bin går till"? Ja "Normalt kan blomman se vilket bi som flyger in men denna kväll hade blomman druckit sig redlös och glömt troserna och preventivmedlet hemma" Och? "Och många bin sög på blommans nektar" Så vart är min far? "pekar ut genom fönstret". Rätt åt fanskapet till kvinna men synd om barnet.

Kådisen sprack.... *jag har för livlig fantasi*
Citera
2008-03-19, 03:44
Medlem
snuffomans avatar
Hahaha, jag kan tänka mig alla fullkommligt skräckslagna negrer på kovux i staden efter att ryktet går att de en efter en kallas in till faderskapstest till någon liten blivande WT unge.
Citera
2008-03-19, 05:02
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
"Normalt kan blomman se vilket bi som flyger in men denna kväll hade blomman druckit sig redlös och glömt troserna och preventivmedlet hemma"

Det var fan det bästa jag hört på evigheter! Klockrent!

Det är precis sådant här som gör att jag blir stärkt i mina åsikter att det bör införas någon form av licens för att få uppfostra barn.

@StorMamma; somliga skulle nog kalla dig rigid, jag hade nog kallat dig för ett utdöende släkte tyvärr...
Citera
2008-03-19, 05:32
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jösses.

Allvarligt, har ni pippat med någon utan att kunna minnas namnet?
eller är jag rigid?
Eller är det så att modern var såpass packad så att hon inte minns speciellt mycket alls av natten?
Tycker bara hela historien är, hmm, på engelska säger man "Hilarious".

Jorå det har väll hänt nångång att polare fått berätta namnen dagen efter, inga problem där inte

Angående hela historian så ja .. bevisar väll bara att vissa helt enkelt inte är lämpade att föra människosläktet vidare. Borde beläggas med något slags straff.
Citera
2008-03-19, 06:39
Medlem
Tuesdays avatar
Kan tilläggas att kvinnan är tvungen att medverka till att fastställa faderskapet. Det är alltså inget eget val.

Att blogga om det på det sätt hon gör säger en hel del om henne som person däremot. Föga respektfullt gentemot barnet. Nu vet jag inte om hon kan identifieras, dvs om hon har namn, bild, ort eller foton på sonen upplagda.

Men hey, vart är kommentarerna om männen som har lika oskyddat sex, i fyllan och villan. Är de ansvarsbefriade, eller? Det borde knappast komma som en överraskning att de kan ha barn. Barnets situation förbättras inte av att fäderna ej tar ansvar (för sin säd, som alla borde veta kan leda till graviditet).
Citera
2008-03-19, 08:55
Bannlyst
...On second thought...
Senast redigerad av LadyDoOrDie 2008-03-19 kl. 09:21. Anledning: Ibland ska man tänka efter före...
Citera
2008-03-19, 09:12
Medlem
Lorelais avatar
Urk.
Konstigt också att sonen uppvisade en "slående likhet" med killen som var aktuell i somras.

Sånt där äcklar mig. Djupt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in