2008-03-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Vilken jävla hora. Stackars barn. Så går det om man fläker upp den för halva världen. Om man vill knulla runt kan man åtminstone använda skydd. Tycker hon är grymt egoistisk och att barnet borde tvångsomhändertas... när barnet blir stort och frågar om fadern vad ska hon säga? "Adam du vet väl hur det här med blommor och bin går till"? Ja "Normalt kan blomman se vilket bi som flyger in men denna kväll hade blomman druckit sig redlös och glömt troserna och preventivmedlet hemma" Och? "Och många bin sög på blommans nektar" Så vart är min far? "pekar ut genom fönstret". Rätt åt fanskapet till kvinna men synd om barnet.

Hade hon knullat runt med halva världen då? Vad jag förstår så är det EN kille som hon haft oskyddat sex med när barnet blev till. Fler kan det ju rent logiskt inte vara.
Och ett visst ansvar torde ju ligga på den kille som också knullar nån och slarvar med skydd, heller hur? Varför är det bara hennes fel?
Citera
2008-03-19, 10:34
Medlem
Beldarans avatar
Ja, jag är väl motvallskärring då, men jag ser inte vari problemet ligger?

Hon har knullat utan att komma ihåg vem. Finns väl många som gör det? Iallafall om man ska tro på alla historier... Är problemet att hon är kvinna?
Hon valde att behålla ett barn som hon tar hand om. Varför är det synd om barnet? Hon medverkar till att försöka finna fadern.

Om en man och en kvinna har oskyddat sex kan det bli barn. Är det ett ons kan mannen gå och inte mer med det. Kvinnan får ta beslutet om att behålla eller ta bort. I det här fallet valde hon att behålla.

Så kort sagt, hon blir gravid efter ons där hon inte kommer ihåg namnet på killen, men försöker finna honom för sin sons skull. Jaha?
Citera
2008-03-19, 11:12
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Urk.
Konstigt också att sonen uppvisade en "slående likhet" med killen som var aktuell i somras.

Tycker iofs att alla negrer från samma område ser likadana ut..

Kruxet är väl att migrationsverket inte har DNA-prov på de som för såpass länge sedan som i detta fall. Man tog väl bara fingeravtryck då. Och eftersom han inte är född i Sverige så finns det nog inga dna-prov tagna på honom.
Citera
2008-03-19, 11:54
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag känner någon som känner någon som känner en tjej som under en semestervecka i utlandet hade oskyddat sex med sju-åtta olika killar, från olika länder, och sedan blev gravid - alltså utan att veta vem som var pappan.
Citera
2008-03-19, 11:54
Moderator
impieteers avatar
Tur att det slutade lyckligt och han kom undan vem han än var.
Citera
2008-03-19, 12:14
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Ja, jag är väl motvallskärring då, men jag ser inte vari problemet ligger?

Hon har knullat utan att komma ihåg vem. Finns väl många som gör det? Iallafall om man ska tro på alla historier... Är problemet att hon är kvinna?
Hon valde att behålla ett barn som hon tar hand om. Varför är det synd om barnet? Hon medverkar till att försöka finna fadern.

Om en man och en kvinna har oskyddat sex kan det bli barn. Är det ett ons kan mannen gå och inte mer med det. Kvinnan får ta beslutet om att behålla eller ta bort. I det här fallet valde hon att behålla.

Så kort sagt, hon blir gravid efter ons där hon inte kommer ihåg namnet på killen, men försöker finna honom för sin sons skull. Jaha?

Håller absolut med dig. Och dessutom hade hon ju fått beskedet om att hon inte kunde bli med barn innan av läkare. Typiskt,att det alltid ska vara kvinnans fel,att hon är en hora.
Det är samma dilemma som i BIG Brother-huset 2003. Alla tyckte att Linda Rosing som hade sex i huset framför hela svenska folket var en hora. Men ingen sa nånting om Micke som hon hade sex med. Han ansågs snarare som macho.

Åh...Vad jag blir arg på sånt!
Citera
2008-03-19, 15:02
Medlem
Shrabberys avatar
Välkommen till dagens samhälle. Har det inte alltid varit så? kvinnor skall hålla tillbaka sin sexuallitet. I teorin tycker jag att det är helt galet fel, men jag är så svartsjuk av mig att jag tycker att allt min flickvän gjort i sitt förflutna är skitsvårt att ta. Även om det inte är några direkt vilda saker eller nåt.

ONT: Om det nu är som hon sa "kondomen sprack" så lär hon upptäckt det och var galet klantig (killen med ofc) som inte frågade efter killens namn eller mobilnr ifall att! Visst 2 läkare sa att TS inte kunde få barn men vet hon inte nåt om något som kallas säkerhet och tanke på framtiden?

Allagör vi fel men när det gäller nåt så stort som barn så tycker jag att dem skötte det som idiotiska 3åringar, och vem är det som får lida för det? Jo, barnet, just det barnet som är totalt oskyldigt. GG morsan och farsan...
Citera
2008-03-19, 15:26
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Tur att det slutade lyckligt och han kom undan vem han än var.

+1 på den!
Citera
2008-03-19, 15:44
Medlem
Fekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Men hey, vart är kommentarerna om männen som har lika oskyddat sex, i fyllan och villan. Är de ansvarsbefriade, eller? Det borde knappast komma som en överraskning att de kan ha barn. Barnets situation förbättras inte av att fäderna ej tar ansvar (för sin säd, som alla borde veta kan leda till graviditet).
Männen kan inte göra abort (lagligt).
Citera
2008-03-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekke
Männen kan inte göra abort (lagligt).
sak samma i det här fallet heller hur? Han vet ju inget. Det man inte vet har man inte ont av.
Citera
2008-03-19, 15:50
Medlem
Fekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
sak samma i det här fallet heller hur? Han vet ju inget. Det man inte vet har man inte ont av.
Tills kvinnan hittar honom, så ja.. Killen har lite svårt att ta ansvar när han inte ens vet att han är 'med barn'.

Således - killar har mindre ansvar.
Citera
2008-03-19, 16:47
Bannlyst
Hur man än vrider och vänder på det hela har kvinnan ett större ansvar. Hade jag blivit på smällen genom samlag hade jag varit med försiktig no doubt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in