Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag ville få fram Arasalls synpunk mest, HUR kan man lägga ut detta på internet??!?
Tycker det är värst av allt, det går ju inte direkt att sudda ut, så att säga.
Barnet växer ju upp och lär sig skriva & läsa. och kan läsa om den spännande jakten...
Dessutom tycker jag att det är konstigt att hon läser in barnets anletsdrag direkt på den kandidat som de hittade, med andra ord kommer hon inte alls ihåg hur killen över huvudtaget såg ut. Alls. Hur full är man då?
Det handlar inte om en könsfråga för mig, utan bara saken att släpa hem någon, och sedan drabbas av total amnesi. TOTAL.
Man upptäcker ändå inom rimlig tid att man är gravid, som kvinna...
Där kan jag hålla med dig, det verkar lite vridet att lägga ut hela historien på nätet så där. Å andra sidan kanske tjejen känner att hon behöver "skirva av sig" och få lite uppmuntrande kommentarer och stöd, och då är ju FL ett alldeles utmärkt ställe att vända sig till.
Och sättet hon blev gravid på kan man ju också ha synpunkter på, men å andra sidan: Folk har one night stands mest hela tiden utan att det får särkilt många att höja på ögonbrynen. Nu råkade just hennes "enaktare" få en livslång "konsekvens", men jag kan förstå att hon inte ville göra abort, när hon hade fått höra att hon kanske aldrig skulle kunna få barn öht.
Hon ville självklart inte förstöra den här chansen att få barn, och det tycker jag att man ska ha förståelse för.
Hennes barn är knappast det första som kommit till världen under såna här omständigheter, och inte heller det sista.
Visst är det synd att alla barn inte avlas i kärlek och får födas in i en familj med två kärleksfulla föräldrar, men nu är det som det är. Och den här tjejen älskar sitt barn och kommer nog se till att det får en så bra uppväxt som möjligt.