Jag håller på och gör en backup på all musik jag har. Flytten sker från en
Western Digital My Book 320 gb till en
Freecom HDD 400 gb.
Först har jag försökt göra detta med ett program kallat SyncBack. Men detta har tagit väldigt lång tid och dessutom verkar inte vissa låtar kunna flyttas över. Väldigt frustrerande.
Så jag har försökt flytta över lite manuellt. Det funkar en stund. Sen plötsligt kan det uppstå något problem där ett felmeddelande i stil med "Det är något fel på en I/O-enhet, kopieringen kommer att avbrytas". Detta verkar uppstå när dessa "vissa låtar" ska flyttas. Försöker jag flytta någon av dessa "vissa låtar" (storlek ca 5-6 mb) en i sänder så fryser sig program efter program. Stänger jag av min WD-HDD hoppar allt igång igen och "frysningen" är som bortblåst.
Med andra ord verkar det vara något grovt fel på min WD-HDD. Men jag kan inte förstå vad, eller varför, eller hur. Visst, elektronik går sönder efter ett tag. Men varför påverkar det bara "vissa låtar". Blir det något fel i den fysiska hårdvaran där de ligger? Och slutligen, är det någon som har en idé på hur jag ska kunna rädda dessa vissa låtar?!
Tack på förhand : )
*edit
Båda hårddiskarna är inkopplade via USB