• 1
  • 2
2008-03-24, 00:11
Medlem
kiwi22s avatar
Kanske tips att du läser inläggen..

1) Ingen dator hittar hårddisken
2) Jag slet ut den för att kolla att det inte var "höljet" det var fel på. Dvs USB-IDE - kopplingen...
Citera
2008-03-24, 01:14
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Problemet är att den syns som "inte initierad", det går heller inte att inititera den. Så vet inte riktigt vad jag ska göra, här kommer i alla fall en bild: http://i30.tinypic.com/t6xvt2.jpg
Testade med WDs egna diagnosprogram, den ser att det finns en HDD inkopplad via IDE. Men kommer inte fram någon information. När man kör ett "Quick Test" står det att kablarna är fel. "FAIL" [/quote]

Det är just därför du ska köra TestDisk...
TestDisk är specialskrivet för att leta upp upp förlorade partitioner, kolla kabeln först och kör sen TestDisk
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

skulle TestDisk misslyckas eller verka för svårt så kör GetData Back
Citera
2008-03-24, 12:05
Medlem
kiwi22s avatar
Yepp, tack igen. Har inge hunnit testa det. Men gör det idag, återkommer med besked!

*edit
Problemet är att det inte fungerar med testdisk heller. Det står att det inte finns någon slutmarkering..0x005a (typ)

Och när man söker hittar den inget, det enda som står är "Structure ok".
Senast redigerad av kiwi22 2008-03-24 kl. 12:19.
Citera
2008-03-24, 14:26
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Yepp, tack igen. Har inge hunnit testa det. Men gör det idag, återkommer med besked!

*edit
Problemet är att det inte fungerar med testdisk heller. Det står att det inte finns någon slutmarkering..0x005a (typ)

Och när man söker hittar den inget, det enda som står är "Structure ok".

illa, prova GetData Back istället dock kommer det förmodligen att ta ett antal timmar
Citera
2008-03-24, 20:05
Medlem
kiwi22s avatar
Nope, funkar inte heller.

Menar du "Get data back for NTFS" så funkar det inte.

Men jag har gett upp nu, letade lite på nätet. Hittade ett ställe där man förklarade "click clack"-ljudet som jag också hör(nämnde det aldrig förut iof). Det innebär att HDD-headen letar efter info men inte lyckats. Så med andra ord är huvudet på hårddisken skadat/förstört => död hårddisk => jag har gett upp.

Så nu får jag raida all musik jag kan hitta i några månader -.-
Citera
2008-03-24, 20:56
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Nope, funkar inte heller.

Menar du "Get data back for NTFS" så funkar det inte.

Men jag har gett upp nu, letade lite på nätet. Hittade ett ställe där man förklarade "click clack"-ljudet som jag också hör(nämnde det aldrig förut iof). Det innebär att HDD-headen letar efter info men inte lyckats. Så med andra ord är huvudet på hårddisken skadat/förstört => död hårddisk => jag har gett upp.

Så nu får jag raida all musik jag kan hitta i några månader -.-

Klick-ljud kan även komma sig av just glappande kablage har själv råkat ut för det (jag testade en disk förut som jag precis fått utbytt, disken lät utav h-vete och var enligt SeaTools på god väg att dö, jag bytte kabeln och disken funkade klockrent) , vilket var just felet som Western digitals diagnostikprogram hade konstaterat, har du redan bytt kablaget finns det dock inte mycket annat kvar att göra än att dödförklara disken.
Citera
2008-03-25, 01:09
Medlem
kiwi22s avatar
Men byta kablaget? Grejen är att disken numera är inkopplad med kablar som jag aldrig använt tidigare till en hårddisk..

Men ska ge det en sista chans

Tack för all hjälp surfer!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här