2008-03-17, 17:08
Medlem
BoISarens avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=640057

Som topic:
Är skälet verkligen att användarens anhöriga har bett om det? Om så är fallet så finns det snart inga trådar i skvaller- eller krim-forumen. Jag kommer dessutom att tänka på "Skämt om Bobby-tråden" (eller vad den hette).
Är det bara att höra av sig till FB när man vill stänga en tråd om någon anhörig?

Att tråden stängs har jag inget emot, men anledningen till det är inget vidare.
2008-03-17, 17:10
Moderator
vfs avatar
Har du skickat pm till berörd moderator?
2008-03-17, 17:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nej

Jag gör det nu

Här är moderatorns förklaring i tråden
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10410234&postcount=186
Senast redigerad av BoISaren 2008-03-17 kl. 17:17.
2008-03-17, 17:15
Medlem
Misters avatar
Citat:

"Berörd moderator" (tjusigt uttryck) skriver anledningen till att tråden låstes. Menar du att han ska skriva det i PM en gång till eller att han ljuger om orsaken till att tråden låstes?

Är det så att folk kan utöva påtryckningar utifrån om vilka trådar som ska låsas så är det beklagligt och känns inte alls som i linje med vad flashback säger sig stå för.
2008-03-17, 17:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
"Berörd moderator" (tjusigt uttryck) skriver anledningen till att tråden låstes. Menar du att han ska skriva det i PM en gång till eller att han ljuger om orsaken till att tråden låstes?

Är det så att folk kan utöva påtryckningar utifrån om vilka trådar som ska låsas så är det beklagligt och känns inte alls som i linje med vad flashback säger sig stå för.

Jag är inte moderator i det forumet. Men denna typen av frågor
finns i reglerna. Alltså ett pm innan man postar här.

0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.
2008-03-17, 17:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag är inte moderator i det forumet. Men denna typen av frågor
finns i reglerna. Alltså ett pm innan man postar här.

0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.

Jo, men frågan är ju redan besvarad i moderatorns inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
på begäran av släkt från det avlidna så låser jag nu tråden. /mod
2008-03-17, 17:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jo, men frågan är ju redan besvarad i moderatorns inlägg.

Jag ska villigt erkänna att jag inte läste det.
2008-03-17, 17:30
Medlem
BoISarens avatar
Jag kan ju passa på att ställa frågan om det verkligen är upp till den enskilde moderatorn att ta ett beslut om att låsa en tråd av den angivna anledningen?

Jag vill än en gång poängtera att jag inte har något emot att tråden låstes. Jag tycker "bara" att anledningen inte "är Flashback".

Edit: Har det hänt tidigare att nån tråd har låsta av denna anledning?
Senast redigerad av BoISaren 2008-03-17 kl. 17:38.
2008-03-17, 17:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Mkt inressant frågeställning dock, räcker verkligen anhörigas önskemål för att låsa en tråd om allmän intresse på FB finns?
Känns lite censuraktigt om inte tråden i sig bryter mot regler. Detta innebär ju att bortgågna såsom tex sällströms anhöriga kan få dennes tråd låst, eller?

Gränsen mellan offentlig person o inte är ju svår nog, men kan enligt mig dras vid mediabelysning o allmänintresse i en viss mängd. Iom tidningarnas belysning av fallet, o det uppenbara allmänintresset i frågan finns anser jag att iallfall diskvärdet fanns.
Senast redigerad av Bluebeast72 2008-03-17 kl. 17:40.
2008-03-17, 17:37
Medlem
Heinzes avatar
Annonymiteten ska ju garanteras här på Flashback vilken den inte görs om man kopplar samman ett anvärnamn med en tidningsartikel.

Dessutom är det ingen comunity, tråden har inget existensberättigande i mina ögon.

(ej mod i berörd avdelning utan endast mina personliga tankar)
2008-03-17, 17:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Annonymiteten ska ju garanteras här på Flashback vilken den inte görs om man kopplar samman ett anvärnamn med en tidningsartikel.

Dessutom är det ingen comunity, tråden har inget existensberättigande i mina ögon.

(ej mod i berörd avdelning utan endast mina personliga tankar)
Men anledningen anges ju vara att anhöriga har bett om en låsning. Inget av det du skrev gäller i just detta fallet alltså.
2008-03-17, 17:47
Medlem
Legimitations avatar
Admin kanske ska äntra scenen och reda ut begreppen?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in