2008-03-17, 18:01
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Admin kanske ska äntra scenen och reda ut begreppen?
Det räcker väl att läsa FBs regler.

1.06. Var försiktig med personuppgifter
Anonymiteten garanteras på Flashback. Därför är det inte tillåtet att publicera andra användares personuppgifter eller IP-nummer. Inlägg med tydligt uppsåt att avslöja annan användare leder till avstängning. Hot om avslöjande, i inlägg eller i PM, eller gråzoner av uppsåt i inlägg kan leda till varning eller tillsägelse. Med hänsyn till PUL är det inte tillåtet att publicera personuppgifter om utomstående. Påståenden om personer som inte kan styrkas med källa är förbjudet, såvida inte forumdel eller trådämne gör det befogat. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton så detta är tillåtet så länge man inte missbrukar det. Att publikt avslöja/sammankoppla användares alternativa konton kan ge varning, undantaget vid avslöjande av missbruk relaterat till dessa, som vid postning och debatt med flera användare i samma tråd.
2008-03-17, 18:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen

Anonymiteten garanteras på Flashback. Därför är det inte tillåtet att publicera andra användares personuppgifter eller IP-nummer. Inlägg med tydligt uppsåt att avslöja annan användare leder till avstängning. Hot om avslöjande, i inlägg eller i PM, eller gråzoner av uppsåt i inlägg kan leda till varning eller tillsägelse. Med hänsyn till PUL är det inte tillåtet att publicera personuppgifter om utomstående. Påståenden om personer som inte kan styrkas med källa är förbjudet, såvida inte forumdel eller trådämne gör det befogat. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton så detta är tillåtet så länge man inte missbrukar det. Att publikt avslöja/sammankoppla användares alternativa konton kan ge varning, undantaget vid avslöjande av missbruk relaterat till dessa, som vid postning och debatt med flera användare i samma tråd.
Nu skriver jag det bara en gång till:

Moderatorn skriver att anledningen är att anhöriga har bett om att tråden ska låsas!
Moderatorn får väl ange att det handlar om regel 1.06 om det är det som det handlar om?

Edit:

Frågeställning:
Kan en moderator låsa en tråd på uppmaning från anhöriga till den person som tråden handlar om?

Endast detta ska diskuteras! Inga andra regler spelar in! Jag vill bara ha svar på denna fråga!
Senast redigerad av BoISaren 2008-03-17 kl. 18:10.
2008-03-17, 18:10
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu skriver jag det bara en gång till:

Moderatorn skriver att anledningen är att anhöriga har bett om att tråden ska låsas!
Moderatorn får väl ange att det handlar om regel 1.06 om det är det som det handlar om!

Jo det är väl regel 1.06 då, eller hur. Måste folk ha allting serverat exakt. Fattar ingen att det handlade om en Riktig människa bakom användarnamnet.

Som du skriver, moderatorn har gett anledning till låsning, då var det utklarat och därmed kan ju denna tråden låsas med!
2008-03-17, 18:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jo det är väl regel 1.06 då, eller hur. Måste folk ha allting serverat exakt. Fattar ingen att det handlade om en Riktig människa bakom användarnamnet.

Lås trådjäveln. Folk begriper för fan ingenting!

Citat:
Som du skriver, moderatorn har gett anledning till låsning, då var det utklarat och därmed kan ju denna tråden låsas med!
Så moderatorer kan låsa trådar efter eget godtycke, bara dom anger en anledning?
Senast redigerad av BoISaren 2008-03-17 kl. 18:18.
2008-03-17, 18:25
Medlem
Misters avatar
Om det är den regeln så borde inte inläggen få finnas kvar där anonymiteten försvinner och även rendera vårdande insatser såsom varning.
Det är förstås lätt att i efterhand hänvisa till en regel men det är inte därför tråden är låst. Är det här en ny stjärna på moderatorhimlen eller en gammal förmåga?
2008-03-17, 18:39
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Lås trådjäveln. Folk begriper för fan ingenting!

Så moderatorer kan låsa trådar efter eget godtycke, bara dom anger en anledning?

hit och dit. Har du inget att säga så var tyst, varför ska man diskutera döingar överhuvudtaget, total brist på respekt, och trådarna brukar generellt spåra ur till rena konspirationstrådar.

Moderatorn hade en anledning Eller det är något annat som inte är klart i länken som är postad ett antal gånger redan i denna tråd.
2008-03-17, 18:41
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Glasklart för dom flesta,men min frågeställning går djupare än så. Får eller kan disk fortsätta trots uppmaningar från anhöriga att avsluta disk om man följer regelverket ?
2008-03-17, 18:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
hit och dit. Har du inget att säga så var tyst, varför ska man diskutera döingar överhuvudtaget, total brist på respekt, och trådarna brukar generellt spåra ur till rena konspirationstrådar.
Det är inte det som detta handlar om!

Frågeställning:
Kan en moderator låsa en tråd på uppmaning från anhöriga till den person som tråden handlar om?

Endast detta ska diskuteras! Inga andra regler spelar in! Jag vill bara ha svar på denna fråga!

Jag tycker att tråden skulle låsts tidigare. Nu blev den låst av fel anledning.
2008-03-17, 18:49
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Det är inte det som detta handlar om!

Frågeställning:

Jag tycker att tråden skulle låsts tidigare. Nu blev den låst av fel anledning.

Då svarar jag på din fråga, Uppenbarligen går det att låsa en tråd på uppmaning från anhöriga till den person som tråden handlar om.

Annars får du ta det med en moderator eller Admin eller vem som helst, eller hur.
Prova i Feedback forumet, där brukar modsen gladeligen svara på varför trådar låses etc.
2008-03-17, 18:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Då svarar jag på din fråga, Uppenbarligen går det att låsa en tråd på uppmaning från anhöriga till den person som tråden handlar om.

Annars får du ta det med en moderator eller Admin eller vem som helst, eller hur.
Prova i Feedback forumet, där brukar modsen gladeligen svara på varför trådar låses etc.
Jag har postat i rätt forum.

Då fick jag alltså ett svar till slut. Men kanske inte från den jag ville.
2008-03-17, 19:16
Medlem
El Zorros avatar
Som sagt var, ta det över PM med berörd mod. Löserna ni det inte så gå vidare till admin och slutligen om inte det ger ett tillfredställande svar så kan du skicka mig ett PM så låser jag upp denna tråden.

Hela förfaringsättet står beskrivet i sticky i detta forumet, vet inte riktigt hur du kunde missa det: http://www.flashback.org/showthread.php?t=567547

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in