• 1
  • 2
2008-03-17, 01:19
Medlem
Sökte lite snabbt men hittade inget, finns säkert något, nåja...

Vart handlar ni eran mat?
Och varför just där?

ICA Kvantum, Nära, Maxi, Supermarket?
COOP Forum, Extra?
Willys?
Netto?
Lidl?

Osv osv.

Finns det något som skulle kunna få er att byta matbutik? Och i så fall vad?
Citera
2008-03-17, 01:39
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Sökte lite snabbt men hittade inget, finns säkert något, nåja...

Vart handlar ni eran mat?
Och varför just där?

ICA Kvantum, Nära, Maxi, Supermarket?
COOP Forum, Extra?
Willys?
Netto?
Lidl?

Osv osv.

Handlar typ all min mat på Statoil då jag jobbar där och vi har ett stort sortiment på våran mack. Inte många varor, men lite av varje.

(Inlägg 600 )
Citera
2008-03-17, 09:45
Medlem
Sconemans avatar
Där jag bor finns det Hemköp, Konsum och ICA. Undviker ICA efter köttstrulet i höstas, inte för att jag tror att nån annan är så mycket bättre utan för att markera att jag inte accepterar det.
Började handla mer på Hemköp för att slippa Konsums egen dynga men nu går ju Hemköp samma väg så det är skit vilket som.
Just nu så blir det Hemköp om jag ska ha frukt och grönt, Konsum om det ska ätas fisk och oftast Hemköp om det är kött jag vill ha.
Vid ett vidrigt tillfälle fick jag gå till alla tre djävla skitaffärerna för att hitta färsk Basilika och då bor jag ändå vid ett av de större köpcentrumen i Stockholmsförort.

/ Sconeman.
Citera
2008-03-17, 10:27
Medlem
GreenStuffs avatar
Oftast MAXI när det ska storhandlas, Hemköp eller motsvarande för kompletterings köp, Jalla jalla/arab grossiten för artiklar som endast de har, ÖB för en del konserver & dylikt då de ex tar 10kr för en Dolmio glas burk med pasta sås medans Hemköp tar det dubbla.
Citera
2008-03-17, 12:33
Medlem
jokers avatar
Handlar mest på den oberoende butiken i närheten som köper det mesta av sina varor från Axfood. Annars blir det Willys. Ibland Hemköp och Ica.

Man kan nog säga att Axfood får en ganska stor del av min hushållsbudget i slutändan.
Citera
2008-03-17, 12:45
Medlem
Storhandlar på Willys, smidigast då jag jobbar där.
Citera
2008-03-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Handlar typ all min mat på Statoil då jag jobbar där och vi har ett stort sortiment på våran mack. Inte många varor, men lite av varje.

(Inlägg 600 )
Woot?! Blir inte det ganska dyrt i längden?

Här är det ICA Kvantum som gäller, ICA är snäppet vassare än sina konkurrenter.
Citera
2008-03-17, 16:33
Medlem
Litet gult djurs avatar
Det mesta på Lidl: kvalité, osvenskt, billigt, lagom stor lokal och snabbt i kassorna.

Det som inte finns där handlas på Willys - samma varor som på ICA och Hemköp men billigare.

Citygross för att frugan promt ska ha vissa saker där.

Blir någon grillad kyckling på ICA, färskt bröd från bageriet och visst grönt och delikatesser från ställen som typ Hötorgshallen och torghandlare.

Byta affär? Ska vara om de slår upp en stor-Tesco runt hörnet då.
Senast redigerad av Litet gult djur 2008-03-17 kl. 16:35.
Citera
2008-03-17, 23:00
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Woot?! Blir inte det ganska dyrt i längden?

Här är det ICA Kvantum som gäller, ICA är snäppet vassare än sina konkurrenter.

Ääh, jag har ju personalrabatt och får oftast lite mer rabatt så det blir inte så dyrt
Citera
2008-03-17, 23:23
Medlem
Citat:

Otrevlig eller ohjälpsam personal får mig att byta butik. Dåligt underhåll och gamla varor på hyllorna gör mig också sur. Varorna är ju ofta tillgängliga i en annan affär i ungefär samma utsträckning utan alltför stora omvägar. Jag kan till och med tänka mig att handla i en lite dyrare affär om där finns ett trevligt bemötande och personal som respekterar kunderna.

/Lenn
Citera
2008-03-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ääh, jag har ju personalrabatt och får oftast lite mer rabatt så det blir inte så dyrt
Men ändå, du lägger troligen bort en hel del i "onödan" på mat. Men om man gillar butiken osv osv kanske det är värt det?
Citera
2008-03-18, 00:26
Medlem
bona officias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Det mesta på Lidl: kvalité, osvenskt, billigt, lagom stor lokal och snabbt i kassorna.

Du måste skoja med mig, Lidl är synonymt med undermålig kvalité, jag mår fysiskt illa varje gång jag går in i en Lidl butik. Jag vet inte vad som är värst varusortimentet eller kunderna som till 95% kommer från socialgrupp tre.

Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Byta affär? Ska vara om de slår upp en stor-Tesco runt hörnet då.

Lucky me, har en stor Tesco inte allt för långt bort, dock så föredrar jag Sainsbury's. I Sverige så handlar jag nästan uteslutande på ICA så till vida det inte blir en stor omväg. Vardagshandling blir det på ICA supermarket och storhandling på Kvantum
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in