• 1
  • 2
2008-03-18, 01:31
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bona officia
Du måste skoja med mig, Lidl är synonymt med undermålig kvalité, jag mår fysiskt illa varje gång jag går in i en Lidl butik. Jag vet inte vad som är värst varusortimentet eller kunderna som till 95% kommer från socialgrupp tre.

Nej, jag skojar inte, men det gäller att ha ögonen med sig och välja rätt varor. 99% av allt snack om Lidls "undermåliga kvalité" kommer från projekt social prägling.

Titta bara på den här senaste skrämselrapporten om gifter i ris, Lidl nämns så klart först av alla:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...52293&rss=1399

Men, tittar man på tabellen från undersökningen är det ena av de två Lidl-riserna giftfritt och det andra har det lägsta uppmätta värdet i testet:

http://www.dn.se/content/1/c6/75/22/93/RISstor.jpg

Givetvis har man krympt tabellen till det närmast oläsbara.
Citera
2008-03-18, 02:25
Medlem
Inte för att jag är något direkt fan av Lidl men jag kan tänka mig att de flesta är fördomsfulla mot Lidl, och inte har någon större koll själv utan säger att Lidl är skit bara för att många andra tycker/säger så, typ.
Citera
2008-03-18, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Nej, jag skojar inte, men det gäller att ha ögonen med sig och välja rätt varor. 99% av allt snack om Lidls "undermåliga kvalité" kommer från projekt social prägling.

Titta bara på den här senaste skrämselrapporten om gifter i ris, Lidl nämns så klart först av alla:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...52293&rss=1399

Men, tittar man på tabellen från undersökningen är det ena av de två Lidl-riserna giftfritt och det andra har det lägsta uppmätta värdet i testet:

http://www.dn.se/content/1/c6/75/22/93/RISstor.jpg

Givetvis har man krympt tabellen till det närmast oläsbara.

mm skrämselrapporter. gifter i ris? LOL
vi minns väl hur det var med gifter i chips, salmonella, sars i asien,MSG, blaj blaj..låt oss inte gör om sverige till ett miniUSA med överdrivna larmrapporter för att skrämma befolkningen. FÖ är det fakta att lindt har undermålig kvalla.
Citera
2008-03-18, 04:26
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Men ändå, du lägger troligen bort en hel del i "onödan" på mat. Men om man gillar butiken osv osv kanske det är värt det?

Det gör jag förmodligen. Men på macken vet jag att vi har färsk köttfärs osv, vilket man aldrig vet inne på större butiker typ Ica. Så ja, jag anser det vara värt det
Citera
2008-03-18, 04:29
Medlem
Schnyggves avatar
Jag har tyvärr ingen bil längre så är är i princip fast med att handla på ett jävla Coop extra!! ligger typ 300 meter hemifrån så man hamnar ju där, det känns inte helt hundra för jag får för mig att de är jävligt dyra? sedan vill man ju ha lite variation också, mn man orkar ju inte släpa matkassar hur långt som helst...
Citera
2008-03-18, 09:04
Medlem
GreenStuffs avatar
Lidl ja....det glömde jag ju. Tycker riktigt bra om Lidl även om det inte är en affär där man kan storhandla...däremot så har de en hel del riktigt bra varor till bra priser samt att de har sådant som de "vanliga" affärerna inte har.

Ta bara en sådan sak som mjölken... skruvkork! helt suveränt.

Lidl´s cashew nötter är både prisvärda & av bra kvalitet till skillnad från 2á sorteringen man hittar i var & varannan Hemköp/Ica/Willys osv.

Sedan finns det ju de som av olika anledningar inte tycker om sortimentet...vilket är ok.... Men, en del pratar ner Lidl av politiska skäl & det är en helt annan deal.
Citera
2008-03-18, 16:55
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Lidl´s cashew nötter är både prisvärda & av bra kvalitet till skillnad från 2á sorteringen man hittar i var & varannan Hemköp/Ica/Willys osv.

"Nuts Royal" blandade, osaltade och skalade nötter är helt oslagbar i den genren.
Citera
2008-03-18, 19:29
Medlem
i.b.ms avatar
Bor mitt inne i centrum men Coop Forum är närmast (på andra sidan gatan) så det blir rätt mycket där blandat med en stor Ica-butik och Hemköp. Sedan finns det alternativ utanför centrum men då får jag äka med bil, till exempel ett gårdsslakteri med butik och en fiskbutik ute mot kusten där jag köper min löjrom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in