2013-01-11, 23:08
Medlem
OgnomAmtefs avatar
CHA är stora i många städer... Och det är ett crew...
Citera
2013-01-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
CHA är stora i många städer... Och det är ett crew...

Nu skämmas jag efter vilken dum fråga det var :$
Citera
2013-01-12, 15:55
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cityproblem
Nu skämmas jag efter vilken dum fråga det var :$

Hoppas du skämmas riktigt mycket
Citera
2013-01-17, 11:22
Medlem
MangeSmiths avatar
Jag har pratat med Highlights och det ska inte vara några problem att öppna affär i Örebro.
Finns lite regler som måste följas dock men den biten är lugn.
enda problemet nu är att hitta en ledig lokal på lagom kvadratmeter som är inbrottsäker så man slipper rackare som anderss!
Citera
2013-01-17, 22:26
Medlem
Coversalls avatar
Det hade varit fett, är det ett projekt" som du har?
det finns lagliga plank sen i somras i Karlskoga så finns det en ursäkt ifall dom tar dig med cans och ni är nära på att torska! En vän lyckades släppas med den ursäkten så tänk på det
Citat:
Ursprungligen postat av MangeSmith
Jag har pratat med Highlights och det ska inte vara några problem att öppna affär i Örebro.
Finns lite regler som måste följas dock men den biten är lugn.
enda problemet nu är att hitta en ledig lokal på lagom kvadratmeter som är inbrottsäker så man slipper rackare som anderss!
Citera
2013-01-19, 18:10
Medlem
MangeSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coversall
Det hade varit fett, är det ett projekt" som du har?
det finns lagliga plank sen i somras i Karlskoga så finns det en ursäkt ifall dom tar dig med cans och ni är nära på att torska! En vän lyckades släppas med den ursäkten så tänk på det

Inte ett projekt utan en faktisk affärsidé!

Montana Cans kommer finnas
Godisburkar med caps. Blanda och plocka exakt vilka du vill. Inte några förblandade påsar (som på HL)
Pennor!!
Vita VINYL dekaler med asfaltsklister (omöjliga att få bort och tål väder och vind ) Ni har säkert sätt någon Zumo IV dekal lite här och var i Örebro.
Eftersom vi kommer vara ett mindre företag jämnfört med SC eller HL så kommer våra priser vara några kronor högre MEN du slipper fraktkostnader, leveranstid, fel leveranser.

Har inte bestämt exakt vad för utbud vi kommer ha men jag tror ni kommer bli nöjda ändå!

Gött häng kommer vi självklart ha också!!!
Citera
2013-01-19, 18:22
Medlem
MangeSmiths avatar
På tal om något annat såg jag lite nytt på Norr vid Ica Längdbrotorg! Den där "betongkuben" som står bredvid dagiset har fått sig 2 nya feta tags. Värt att checka!
Citera
2013-01-19, 18:25
Medlem
vitaminpillrets avatar
Citat:
Inte ett projekt utan en faktisk affärsidé!

Montana Cans kommer finnas
Godisburkar med caps. Blanda och plocka exakt vilka du vill. Inte några förblandade påsar (som på HL)
Pennor!!
Vita VINYL dekaler med asfaltsklister (omöjliga att få bort och tål väder och vind ) Ni har säkert sätt någon Zumo IV dekal lite här och var i Örebro.
Eftersom vi kommer vara ett mindre företag jämnfört med SC eller HL så kommer våra priser vara några kronor högre MEN du slipper fraktkostnader, leveranstid, fel leveranser.

Har inte bestämt exakt vad för utbud vi kommer ha men jag tror ni kommer bli nöjda ändå!

Gött häng kommer vi självklart ha också!!!

Låter la riktigt bra det där
Citera
2013-01-25, 00:31
Medlem
boniers avatar
Citat:

Varför fråga HL om de är okej? Survival of the fittest!

Är du egen företagare så finns de ingen mening att fråga konkurrerande verksamhet om lov eller tips.
Detta låter mer som en dröm för dig än som en seriös företagsidé.

Men jag önskar dig all lycka.
Citera
2013-01-26, 00:44
Medlem
MangeSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonier
Varför fråga HL om de är okej? Survival of the fittest!

Är du egen företagare så finns de ingen mening att fråga konkurrerande verksamhet om lov eller tips.
Detta låter mer som en dröm för dig än som en seriös företagsidé.

Men jag önskar dig all lycka.

Då HL har väldigt bra avtal med Montana blir det billigare per can än att jag själv köper in av Montana som företag. Comprende?
De blir en av de många distributörer butiken kommer att ha. Måste fixa några fler för den mer vanliga konsten och snacka runt lite bland de redan befintliga hobbyaffärerna.

frågor på det?
Citera
2013-01-26, 16:33
Medlem
HuggaKidss avatar
Citat:
Då HL har väldigt bra avtal med Montana blir det billigare per can än att jag själv köper in av Montana som företag. Comprende?
De blir en av de många distributörer butiken kommer att ha. Måste fixa några fler för den mer vanliga konsten och snacka runt lite bland de redan befintliga hobbyaffärerna.

frågor på det?

Dock är jag ganska säker på att hl har ensamrätt för tyska mtn.
Citera
2013-01-26, 19:10
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuggaKids
Dock är jag ganska säker på att hl har ensamrätt för tyska mtn.
Nej det har dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in