2012-02-24, 23:23
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Var ute häromdagen på en promenad, så gick jag förbi en gammal lekpark där jag körde ganska mycket i början av min ''karriär'' Men det roliga var att dom inte sanerat den på 2år så mina gamla
tags sitter kvar.

Är inte det ganska ovanligt i Örebro, dom brukar väl vara riktigt snabba på att sanera i vanliga fall ?

Någon lite mer aktiv får gärna svara..

Det beror på var de sitter.. Hyreshus så sitter de inte så länge, eller busskurer.. Jag har även med massa gammalt från lekplkattser.. Tror inte de e så hög prioriterade. Jag slaskade upp runt 20 tags centralt och jag tror nog 16 är kvar så de är ju inte så hårda.

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Nu är jag inte öreroare, men min åsikt är att det verkar buffas väldigt dåligt... sitter ju massvis med grejer från 06,07,08,09 osv över hela stan i princip.

Och ni som tycker örebroscenen är död kan ju sätta er på tåget och åka till västerås. Där snackar vi stad med potential som saknar aktivitet från någon hyffsad på graff-fronten...

Menade mer att "bomb vågen" börjar lägga sig lite..

Nej nu ska jag ut å bomba!
Citera
2012-03-01, 15:05
Medlem
Vet ej om frågan ska tas här.. flytta gärna den då.

Finns det någon butik i Örebro som säljer sprayburkar som går att måla med ?
Citera
2012-03-02, 13:15
Medlem
Citat:

beror väl på hur kräsen man är :P finns ju alltid biltema , okq8 / statoil osv.. men inga vettiga burkar dock
Citera
2012-03-02, 13:25
Medlem
Matthoos avatar
Citat:

Burkar finns, och dom går att måla med men förvänta dig inga speciellt bra resultat. Duger på sin höjd till att fyllebomba lite med.
Citera
2012-03-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthoo
Burkar finns, och dom går att måla med men förvänta dig inga speciellt bra resultat. Duger på sin höjd till att fyllebomba lite med.
Jag var inne på bokhandeln eller vad det kallas på Stortorget.
Jag hittade pilot pennor i silver, men dom var tunna som blyerts..
Så jag undrar om någon vet var det går att beställa eller köpa tjockare pilot pennor i Örebro
Helst i silver och svart.
Citera
2012-03-04, 13:31
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Jag var inne på bokhandeln eller vad det kallas på Stortorget.
Jag hittade pilot pennor i silver, men dom var tunna som blyerts..
Så jag undrar om någon vet var det går att beställa eller köpa tjockare pilot pennor i Örebro
Helst i silver och svart.

Har för mig att det finns på den där butiken som säljer tavlor inne i Träffpunkt, men är inte säker.
Citera
2012-03-04, 23:11
Medlem
Anderrssss avatar
Fan är det bara jag som har tänkt på att Örebro målare ofta har en ganska speciell bakgrund? Ofta blåa, röda, gröna eller lila bakgrunder som är lite moln känsla på med ballonger/bollar runt? Åker man till stockholm ser man det inte? Ta en titt längs norra kyrkan så fattar ni vad jag menar!
Citera
2012-03-05, 00:32
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Fan är det bara jag som har tänkt på att Örebro målare ofta har en ganska speciell bakgrund? Ofta blåa, röda, gröna eller lila bakgrunder som är lite moln känsla på med ballonger/bollar runt? Åker man till stockholm ser man det inte? Ta en titt längs norra kyrkan så fattar ni vad jag menar!

Antagligen inspirerar målarna varandra och därför blir det mycket bollar/moln/ballonger o vad det nu är. Förstår precis vad du menar
Citera
2012-03-07, 14:45
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthoo
Antagligen inspirerar målarna varandra och därför blir det mycket bollar/moln/ballonger o vad det nu är. Förstår precis vad du menar

Word, jag kör det själv med faktiskt just för att man inspireras.. Sen är det ju viktigt med originalitet men men!
Citera
2012-03-12, 17:10
Medlem
MangeSmiths avatar
Är BAY en crew eller one man army?

Någon som känner dem/den?
Citera
2012-03-12, 17:54
Medlem
Matthoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangeSmith