Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-16, 20:22
  #1
Medlem
Mmatts avatar
Jo, det är så att jag har tänkt att bygga ny dator nu.
Min nuvarande dator är en Packard Bell.

Moderkortet är av märket MSI, mer vet jag inte.
Intel Pentium D CPU 2.8GHz
1024 Mb Ram
Geforce 7300 SE PCIe 512Mb
160Gb Seagate HDD

Nåväl, min stora fråga lyder såhär: Vilka av dessa komponenter går att använda när jag ska bygga min nya dator? Jag vill inte har kvar något som har med packard att göra.
Skulle det funka att köpa enbart moderkort och hdd för att få bort det själva packardbell-grejen? Riktigt svårt att förklara men jag hoppas att någon förstår.
Citera
2008-03-16, 20:34
  #2
Medlem
claymanns avatar
du kan la fan nämna vad du ska ha den till? ´Finns inget du kan ha där förutom hdd kanske som kan sparas om du vill göra nåt krävande som att spela
Citera
2008-03-16, 20:38
  #3
Avstängd
brodernybergs avatar
Håller med ovanstående. HDD'n kan du ju återanvända, resten är inte mycket att hänga i julgranen. Skulle väl vara DVD-läsare/brännare som skulle kunna gå att återanvända också, om det är några grejer som fortfarande fungerar.
Citera
2008-03-16, 20:39
  #4
Medlem
Mmatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
du kan la fan nämna vad du ska ha den till? ´Finns inget du kan ha där förutom hdd kanske som kan sparas om du vill göra nåt krävande som att spela

Ja jag ska spela, det duger den här datorn gott och väl till. Jag kanske skrev lite luddigt, men jag menade vilka komponenter som går att använda vid ett nytt datorbygge, alltså, komponenter som är "fria från packard bell". Det jag vill slippa med nya datorn är allt det här som har med en "köpdator" att göra.
I och med att det är en Packard Bell så är den ju väldigt begränsad vad gäller klockning osv..
__________________
Senast redigerad av Mmatt 2008-03-16 kl. 20:42.
Citera
2008-03-16, 20:43
  #5
Medlem
jo men det är som de andra säger, det skulle vara hårddisken cd-läsaren som går att återanvända. Resten måste du köpa nytt om du ska ha nya delar, moderkortet stödjer knappast de nya processorerna.

Grafikkortet skulle ju också kunna återanvändas om du inte ska lira något speciellt.
Citera
2008-03-16, 20:46
  #6
Avstängd
Vapendragares avatar
du ska inte ge mer än 2000 kr för den va?
Citera
2008-03-16, 20:51
  #7
Medlem
Mmatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
du ska inte ge mer än 2000 kr för den va?

De saker som står i första posten är datorn jag äger nu. Den har jag inte betalat för, den har jag fått.
Citera
2008-03-16, 21:26
  #8
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmatt
De saker som står i första posten är datorn jag äger nu. Den har jag inte betalat för, den har jag fått.

ok missuppfatta, men grejer du kan spara, dvd-läsare/brännare, hårddisken
Citera
2008-03-16, 21:43
  #9
Medlem
endymions avatar
Om det inte är sata på hddn så kan du nästan droppa den också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback