Fan va kul att se folk som fortfarande kör AoE2! Lätt ett av de bästa spelen i historien i min mening. Vi är ett par polare som plockar upp det med ett halvårs mellanrum och nöter på i några dagar/veckor när tid finns över. Det kan lagga så offantligt vid 4v4 men det får man leva med, upplevelsen av att skicka in en ändlös flod av skriminshers, hussars och hallibardärer rakt in i fiendens led är fan förlösande.
Har hamnat i ett par situationer bara som jag blir så fruktansvärt trött på. Vi kör oftast Black Forrest eller Continental, det här är inget problem på den senare, men desto värre på Black Forrest. Man har sina trupper och mosar in mot fiendens led i de trånga passager som finns, där har dom fettat upp oerhörda mängder slafstrupper. Och bakom dessa står bombarders. Det är tamefan helt jävla absurt. Jag och mina medspelare har åkt på sån jävla rövpisk mot sämre motspelare bara för dom där bombarders. Hur kontrar man dom? Jag vet givetvis att dom är rökta mot hästar på öppna fält utan skydd av spjutgubbar, men i trånga gångar som på Black Forrest? Brittons longbowman lär ju förvissa göra slarvsylta av äckel-bombarna, men vi har inte haft Brittons med oss. Någon som har tips på trupper som kan visa sig goda i situationen som jag beskrivit? Eller är det helt enkelt så att man får lura ut dom och sen flanka?
Återigen, så jävla gott att se fler lira!