2011-07-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ykakoo
När jag försöker patcha till 1.0c får jag detta felmeddelandet:

the retail version of age of empires 2 is not installed on this system

Hur ska jag göra för att lösa detta? Jag har en illegal kopia då jag slarvat bort de gamla skivorna.

http://civcup.com/

Här kan du ladda ned en fungerande kopia.
Citera
2011-07-14, 17:17
Medlem
nestesaippuas avatar
Vilken version brukar ni spela med och kör ni orginalspelet eller expansion när ni lirar mestadels?
Citera
2011-07-16, 20:21
Medlem
Ykakoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nestesaippua
Vilken version brukar ni spela med och kör ni orginalspelet eller expansion när ni lirar mestadels?

Expansion 1.0c vissa verkar köra med 1.0e också.

Jag har fixat patch och Voobly/Gameranger skicka PM om ni vill lira
Citera
2011-07-22, 04:51
Medlem
Adda mig på GR om någon vill lira lite någon dag, ledig det mesta under sommaren
Account ID: 773979

Kör både CBA på Kings och RM/BF på Conquerors,

PMa när det är dags för lir

Edit; 2.0a på kings samt 1.0c på conquerors
Senast redigerad av Leibstandarte 2011-07-22 kl. 04:54.
Citera
2011-07-22, 19:12
Medlem
Har nu gått igenom cirka de senaste 20 sidorna och gjort en liten lista över de som kör på GR;

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri
FURI
Huskarl
Ballsofsteal
Grelatrombone
E//X frozen
Ykako
773979 (ID)

Kopiera listan och fyll på med namn/id om jag har missat någon eller skriv in eran så de blir lättare att lira. Det ultimata skulle vara att få igång någon miniturnering 2v2 eller något
Citera
2011-07-23, 16:00
Medlem
flashgrenades avatar
bra initiativ Leibstandarte, jag är också på :P
Citera
2011-07-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
bra initiativ Leibstandarte, jag är också på :P

kopiera listan och fyll på med ditt GR namn längst ner?
Citera
2011-07-28, 01:07
Medlem
TurnThePages avatar
Fan va kul att se folk som fortfarande kör AoE2! Lätt ett av de bästa spelen i historien i min mening. Vi är ett par polare som plockar upp det med ett halvårs mellanrum och nöter på i några dagar/veckor när tid finns över. Det kan lagga så offantligt vid 4v4 men det får man leva med, upplevelsen av att skicka in en ändlös flod av skriminshers, hussars och hallibardärer rakt in i fiendens led är fan förlösande.

Har hamnat i ett par situationer bara som jag blir så fruktansvärt trött på. Vi kör oftast Black Forrest eller Continental, det här är inget problem på den senare, men desto värre på Black Forrest. Man har sina trupper och mosar in mot fiendens led i de trånga passager som finns, där har dom fettat upp oerhörda mängder slafstrupper. Och bakom dessa står bombarders. Det är tamefan helt jävla absurt. Jag och mina medspelare har åkt på sån jävla rövpisk mot sämre motspelare bara för dom där bombarders. Hur kontrar man dom? Jag vet givetvis att dom är rökta mot hästar på öppna fält utan skydd av spjutgubbar, men i trånga gångar som på Black Forrest? Brittons longbowman lär ju förvissa göra slarvsylta av äckel-bombarna, men vi har inte haft Brittons med oss. Någon som har tips på trupper som kan visa sig goda i situationen som jag beskrivit? Eller är det helt enkelt så att man får lura ut dom och sen flanka?

Återigen, så jävla gott att se fler lira!
Citera
2011-08-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurnThePage
Fan va kul att se folk som fortfarande kör AoE2! Lätt ett av de bästa spelen i historien i min mening. Vi är ett par polare som plockar upp det med ett halvårs mellanrum och nöter på i några dagar/veckor när tid finns över. Det kan lagga så offantligt vid 4v4 men det får man leva med, upplevelsen av att skicka in en ändlös flod av skriminshers, hussars och hallibardärer rakt in i fiendens led är fan förlösande.

Har hamnat i ett par situationer bara som jag blir så fruktansvärt trött på. Vi kör oftast Black Forrest eller Continental, det här är inget problem på den senare, men desto värre på Black Forrest. Man har sina trupper och mosar in mot fiendens led i de trånga passager som finns, där har dom fettat upp oerhörda mängder slafstrupper. Och bakom dessa står bombarders. Det är tamefan helt jävla absurt. Jag och mina medspelare har åkt på sån jävla rövpisk mot sämre motspelare bara för dom där bombarders. Hur kontrar man dom? Jag vet givetvis att dom är rökta mot hästar på öppna fält utan skydd av spjutgubbar, men i trånga gångar som på Black Forrest? Brittons longbowman lär ju förvissa göra slarvsylta av äckel-bombarna, men vi har inte haft Brittons med oss. Någon som har tips på trupper som kan visa sig goda i situationen som jag beskrivit? Eller är det helt enkelt så att man får lura ut dom och sen flanka?

Bombard Cannons, inte torn? De gör inte så mycket skada, kötta bara igenom.
Citera
2011-08-03, 05:44
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte
Har nu gått igenom cirka de senaste 20 sidorna och gjort en liten lista över de som kör på GR;

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri
FURI
Huskarl
Ballsofsteal
Grelatrombone
E//X frozen
Ykako
773979 (ID)

Kopiera listan och fyll på med namn/id om jag har missat någon eller skriv in eran så de blir lättare att lira. Det ultimata skulle vara att få igång någon miniturnering 2v2 eller något

Ett av de skönaste spelen NÅGONSIN!
Har inte spelat på ett bra tag, så glömt lite här o där men vad menar ni med kör på GR? Jag laddade ner spelet, skickade ip till vännerna och så började vi spela. Hur gör ni, skulle gärna vara med o spela lite igen, suget är tbx
Citera
2011-08-03, 09:08
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurnThePage

Janniseriers eller Longbowmen, har du inte dessa kör du någon form av bombardiers/trebuschets på deras kötttrupper först, medan du håller både dina trupper och kanoner out of range för deras.

tänk dig x som bombardiers och o som trupper

(du) ox ox

Då kan du ställa upp så dina när och inte deras och sen skickar du fram dina trupper för att skydda om du måste. Han får svårt att manövrera i trångt utrymme.
Citera
2011-08-03, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leibstandarte

Hertab
YellowLemon
Xeilon
Johnny Fairplay
Wuri
FURI
Huskarl
Ballsofsteal
Grelatrombone
E//X frozen
Ykako
773979 (ID)
River
Jag är på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in