• 1
  • 2
2008-03-15, 00:55
Medlem
När jag käkar korv med bröd så känns det mer som man äter bröd med korv.
Har korvbröd blivit större med åren?
Citera
2008-03-15, 01:50
Medlem
Tsuranukes avatar
Bästa tråden jag har sett någonsin. Ämnet är ju bara sjukt bra. iaf så är korvbröd det shit
Citera
2008-03-15, 01:52
Medlem
Pös Gurras avatar
Finns väll olika storlekar på korvbröd? Det finns ju den klassiska varianten sen finns det ett bröd som är extra stort.
Citera
2008-03-15, 01:54
Medlem
Ranknfiles avatar
Pågens är jäklit stora men också dom godaste!
Citera
2008-03-15, 01:55
Vet inte om bröden blivit större. Dock skulle jag vilja ha mindre bröd så man bättre kan koncentrera sig på korven. Brödet är ju bara ett handtag för korven, ingen egentlig beståndsdel av anrättningen. Idealbrödet vore hälften så långt, hälften så tjockt fast med bibehållet djup för ett säkert grepp kring korven.
Citera
2008-03-15, 07:47
Medlem
GreenStuffs avatar
Jag skulle vilja säga; korvbrödet ska vara större! dvs, om man jämför korvbröd i Sverige & korvbröd i USA så tycker jag bättre om de amerikanska helt enkelt för att de är betydligt längre.... de följer så att säga korven & än mer viktigt, det får på så vis plats med en massa annat gott på korven (ex boston gurka osv) utan att man behöver en liten pappers bricka som man får här.

Det värsta jag vet är när man får korvbröd som inte är färskt....
Citera
2008-03-15, 08:04
Medlem
Jag föredrar stora korvbröd just för att man då kan lasta på rejält med andra komponenter. Favoriterna här är ketchup, senap, finhackad lök, rostad lök, räksallad el. gurkmajonnäs och pulvermos.

/ Lenn
Citera
2008-03-15, 11:17
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Vet inte om bröden blivit större. Dock skulle jag vilja ha mindre bröd så man bättre kan koncentrera sig på korven. Brödet är ju bara ett handtag för korven, ingen egentlig beståndsdel av anrättningen. Idealbrödet vore hälften så långt, hälften så tjockt fast med bibehållet djup för ett säkert grepp kring korven.
Baka själv då!
Citera
2008-03-15, 11:20
Medlem
constants avatar
Mer troligt att korvarna blivit mindre.
Citera
2008-03-15, 12:34
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Baka själv då!

Nej!
Citera
2008-03-15, 19:00
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Mer troligt att korvarna blivit mindre.

Precis vad jag känner spontant, när man öppnar en burk bullens pilsnerkorv så hittar man bara 8 st förkrymta stackare
Citera
2008-03-15, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Precis vad jag känner spontant, när man öppnar en burk bullens pilsnerkorv så hittar man bara 8 st förkrymta stackare

Speciellt Bullens är ju skrattretande, hur fan har de tänkt egentligen? Ska man lägga hela burken i brödet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in