• 4
  • 5
2008-04-04, 15:28
Medlem
TidensTempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbledock
Aldrig enligt mig...
Självmord är ett slöseri med liv som är det dyrbaraste man kan få.
Oavsett ålder ska man alltid försöka göra det bästa av sitt liv och hitta ljusglimptarna i den gråa vardagen, annars blir livet meningslöst och vem tusan påstår att döden skulle vara ett bättre alternativ..?
Inte jag iaf, jag vill leva mitt liv klart och hoppas att en klar majoritet av de andra jag möter också har tänkt göra det.

När du är död efter självmord så är det varken bättre eller sämre. Det är inget av det. Du existerar inte längre.
Citera
2008-04-04, 20:56
Medlem
Kan hända någon svarat likadant redan men hade inte ork att gå igenom alla postarna. Vid behov; avlägsna inlägget.

Slanten har 2 sidor för mig. Vid vilken ålder är frågan. Jag svara för min egen del typ 22-24 år. Ifall jag någongång får barn, svarar jag: aldrig. Finns inget rätt svar och inget fel. Beror (i mitt fall) på hur man ser på det. Ser man på det helt ur egen synvinkel [m.a.o. att man redan levt som man levt och att man kan se tillbaka på när man blev mogen i livet] så är svaret enligt mig ganska lätt att gräva fram. Ser man det ur synvinkeln att det kan handla om vem som helst (alltså t.ex. ens egna barn) är det desto svårare.

Jag vill se den föräldern som ger sitt godkännande att ens eget barn använder sig av eutanasi eller annars godkänner att någon (eller hon/han själv) släcker sin livslåga då man själv står bredvid, som förälder, utan att han/hon har något som helst fysiskt problem. Skulle du godkänna detta om det handlade om ditt eget barn? Jag kan det iaf inte.

Dubbelmoral är det. Kan inte alltid leva som man lär..
Citera
2008-04-05, 22:10
Medlem
Musss avatar
Varför begå självmord? Helt vansinnigt, tänk om allt blir värre när man lämnat sitt liv på jorden och kommer dit man ska efter döden? Det kan ju va 10 gånger värre där.

För att inte vara OT så ta livet av dig precis innan din cancer tar dig.

Fridens
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in