2008-03-14, 20:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det här blir nog kanske inte flashbacks största tråd men iaf.. .

Tycker det skulle vara roligt och höra folks åsikter om Lapin Kulta? Jag har fått bilden av det är ett omåttligt uppskattat öl bland de allra flesta. Populärare än stora danska ölmärken som tex. Carlsberg?

Jag tycker 5.2% är jävligt god, köper den gärna trots att den ligger snäppet högre i pris än många andra (strax över 13 kronor om jag minns rätt...?)
Fast det som Lapin Kulta lyckats bäst med är den 7% ölen, utan tvekan den godaste starka starkölen, helst på flaska (vet inte om den finns på burk iofs..) Är den enda sjuprocentiga som jag kan dricka och samtidigt njuta av.

Är Lapin Kulta det enda finska ölet som finns i Systembolagets ordinarie sortiment? Vet att det finns en öl som heter Koff också men den finns inte på alla Systembolag.
Är det Lapin Kulta som är störst i Finland?

Trådens kärna är att få höra era personliga åsikter om Lapin Kulta så kör på om ni har några!
Citera
2008-03-14, 20:27
Medlem
palefaces avatar
Förut drack jag alltid lapin men så gick jag över till att dricka karjala,koff och nu smakar lapin skit! Alltför blaskig :S fast har inte testat lapins starkare öl. Min favorit är Olvis 8,5%are
Citera
2008-03-14, 21:25
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Om Lapin Kulta vill jag bara säga en sak:

ZZZZZzzzzzzZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzz zzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZ
Citera
2008-03-14, 21:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag vet inte om det beror på inbillning eller om det är sant, men jag får halsbränna av Lapin... Jag tycker att det är drickbart öl, men för mig för det med sig oönskvärda konekvenser.
Citera
2008-03-14, 21:37
Bannlyst
Carlsberg

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här blir nog kanske inte flashbacks största tråd men iaf.. .

Tycker det skulle vara roligt och höra folks åsikter om Lapin Kulta? Jag har fått bilden av det är ett omåttligt uppskattat öl bland de allra flesta. Populärare än stora danska ölmärken som tex. Carlsberg?

Jag tycker 5.2% är jävligt god, köper den gärna trots att den ligger snäppet högre i pris än många andra (strax över 13 kronor om jag minns rätt...?)
Fast det som Lapin Kulta lyckats bäst med är den 7% ölen, utan tvekan den godaste starka starkölen, helst på flaska (vet inte om den finns på burk iofs..) Är den enda sjuprocentiga som jag kan dricka och samtidigt njuta av.

Är Lapin Kulta det enda finska ölet som finns i Systembolagets ordinarie sortiment? Vet att det finns en öl som heter Koff också men den finns inte på alla Systembolag.
Är det Lapin Kulta som är störst i Finland?

Trådens kärna är att få höra era personliga åsikter om Lapin Kulta så kör på om ni har några!

Vill inte verka spydig min vän, men Lapin kulta kommer aldrig att slå öl sorter som Carlsberg och Tuborg, sitter och njuter av en iskall Hof på flaska i skrivande stund, men jag skulle inte tacka nej till en Lapin 7.2%, en god öl men att påstå att Lapin Kulta är mer populärt än Carlsberg är att ta i..
Citera
2008-03-14, 21:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Vill inte verka spydig min vän, men Lapin kulta kommer aldrig att slå öl sorter som Carlsberg och Tuborg, sitter och njuter av en iskall Hof på flaska i skrivande stund, men jag skulle inte tacka nej till en Lapin 7.2%, en god öl men att påstå att Lapin Kulta är mer populärt än Carlsberg är att ta i..
Öl med 7.2% är inte speciellt goda, oavsett vilken sort man väljer.
Däremot håller jag med att en iskall Hof ur flaska är riktigt gott (på sommaren).
Citera
2008-03-14, 22:01
Bannlyst
Lapin Kulta betyder "Lapplands Guld" eller "Lappländskt Guld"..

5,2:an är god som fan, jag gillar inte starka öl på 7% och över..

Tanskalainen olut dvs danskt öl smakar skit. Dom brygger ju skiten på majs, rotfrukt, ris och all möjlig dynga dom kommer över.. du har dålig smak Gunnwald.
Senast redigerad av Rauma 2008-03-14 kl. 22:04.
Citera
2008-03-14, 22:10
Medlem
yeahgrrs avatar
jag tycker om att ta mig en enstaka lapin kulta 5,2 då och då.....

priset är 11.10 för övrigt.....
Citera
2008-03-14, 22:20
Medlem
Trumpeters avatar
Undviker Lapin Kulta då det inte är gott.
Citera
2008-03-14, 23:01
Medlem
Någorlunda partisk i sammanhanget, men lapin kulta hör definitivt till de bästa.

Beroende på marknad och folkets preferenser så tror jag nog att lapin kulta med tillräcklig spridning/marknadsföring kan utkonkurrera Carlsberg,
Citera
2008-03-15, 14:43
Medlem
xavi8222s avatar
Jag tycker Lapin Kulta är för söt. Det finns mycket godare lageröl till samma, och bättre, pris.

Det finns öl på 7 % och uppåt som är förbaskat god. Dock inte sketen lageröl, där man enbart ökat på alkoholhalten för att IQ-befriade idioter ska kunna supa sig fulla snabbare.
Citera
2008-03-15, 14:54
Medlem
Tragics avatar
Lapin är alltid trevligt att hugga nävarna runt och sluka. Något söt, men fungerar alltid för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in