• 2
  • 3
2008-03-16, 18:45
Medlem
Geniums avatar

Sorry, men jag tror du är ganska vanlig.
Citera
2008-03-17, 12:28
Medlem
Jag tror att de flesta skulle vara jävligt förbannade och säkert tänka tanken på att hämnas både en och två gånger. Men det är nog väldigt få som faktiskt skulle gå hela vägen, trots allt.
Citera
2008-03-17, 13:54
Medlem
TheFightingEggs avatar
Nej det skulle jag inte.
Är mord inte värre än våldtäkt? Det kan jag inte svara på helt klart, men jag vet att mord aldrig nånsin, under några omständigheter, kan rättfärdigas.
Citera
2008-03-17, 14:56
Medlem
Då jag saknar allt förtroende för det svenska rättssystemet, är en stark anhängare av dödsstraff, saknar empati för människor som ger sig på svagare individer utan några som helst anledningar, så hade jag nog fan gett allt i en sådan situation.
Citera
2008-03-17, 21:28
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genium

Sorry, men jag tror du är ganska vanlig.

Jag tror inte min inställning är standard någonstans, fast jag kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Abhorrent
Jag tror att de flesta skulle vara jävligt förbannade och säkert tänka tanken på att hämnas både en och två gånger. Men det är nog väldigt få som faktiskt skulle gå hela vägen, trots allt.

Ponera att man helt enkelt vet vem det var som exempelvis våldtog din syster eller misshandlade din bror, hade det verkligen varit så lätt att inte "besöka" gärningsmannen?

Citat:
Ursprungligen postat av TheFightingEgg
Nej det skulle jag inte.
Är mord inte värre än våldtäkt? Det kan jag inte svara på helt klart, men jag vet att mord aldrig nånsin, under några omständigheter, kan rättfärdigas.

Jo, mord är värre än våldtäkt. Men min fråga innefattade även misshandel av olika grader, dvs. att ta lagen i egna händer.

Citat:
Ursprungligen postat av RickeT
Då jag saknar allt förtroende för det svenska rättssystemet, är en stark anhängare av dödsstraff, saknar empati för människor som ger sig på svagare individer utan några som helst anledningar, så hade jag nog fan gett allt i en sådan situation.

Vad hade din moral sagt dig?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in