2008-03-14, 01:42
Medlem
Tänkte att vi kunde diskutera arenor/ishallar i den här tråden.

Själv har jag besökt följande ishallar:
Globen
Johanneshovs isstadion
Scaniarinken (Axa Sports Center)
Rocklunda (ABB Arena)
Borås Ishall
Växjö Ishall (Lakerdome?!)
Sparbanken Arena (Arboga Ishall)
Ejendahls Arena
Löfbergs Lila Arena

Mina drömarenor att besöka är Coop Arena och Madison Square Garden. Även TD Banknorth Garden skulle vara cool att besöka.

Ös på med reflektioner över arenor.
Citera
2008-03-14, 02:00
Medlem
Max Powers avatar
Hur kan Coop Arena vara en drömarena att besöka?

Vad är egentligen topic? Jaja, dessa ishallar har jag besökt:

Globen - Stockholm
Hovet - Stockholm
Dalénhallen - Lidingö
Tumba Ishus - Tumba
Björkängshallen - Huddinge
Scaniarinken - Södertälje
Rocklundhallen - Västerås
Cloetta Center - Linköping
Stångebro ishall - Linköping
Leksands ishall - Leksand
Gavlerinken - Gävle
Kinnarps Arena - Jönköping
Löfbergs Lila Arena - Karlstad
Scandinavium - Göteborg
Madison Square Garden - New York
Citera
2008-03-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Hur kan Coop Arena vara en drömarena att besöka?

Vad är egentligen topic?
Jag har hållt på Luleå sedan jag var 7 men aldrig sett laget spela hemma. En massa bortamatcher dock men aldrig hemma, jag har aldrig varit norröver vintertid.

Topic är att diskutera ishallar, som jag skrev i topic. Vilka är fula, snygga, har bra akustik m.m?
Citera
2008-03-14, 02:57
Medlem
proxylims avatar
Globen är antagligen den största skit arenan att titta på hockey i. Sämre känsla får man leta efter. Oavsett vart man sitter är man för lågnt från spelet. Akustiken är värdelös. Smällarna i sargen låter som en kudde mot en mycket fet mans solar plexus. Det är bättre känsla i en ringette match i Segeltorp!
Citera
2008-03-14, 12:32
Medlem
Snoppzors avatar
Har lirat hockey på hyffsat hög nivå, och spelat rätt länge. Så att lista alla ishallar man varit i känns inte aktuellt.

Skönaste isen jag spelat på:
Kinnarps arena
Cloetta center
Wallenstam-hallen (Gbg)
Sparbankshallen (Nyköping)

Skönaste arenan, helhet, att spela i:
Löfbergs lila arena
Kinnarps arena
Sparbankshallen
Malmö isstadion

Skönaste att besöka, för att titta på hockey:
Löfbergs lila
Kinnarps
Globen (med mycket folk)
Skandinavium

Är det en listtråd btw? Skit samma, ta bort om det är fel.
Citera
2008-03-14, 15:13
Medlem
nacka_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jag har hållt på Luleå sedan jag var 7 men aldrig sett laget spela hemma. En massa bortamatcher dock men aldrig hemma, jag har aldrig varit norröver vintertid.

Topic är att diskutera ishallar, som jag skrev i topic. Vilka är fula, snygga, har bra akustik m.m?
jag kan göra dig glad.

om du hade besökt delfinen när du var 7 år, hade du sett en gammal arena utan några större inslag av design eller arkitektur. om du besöker coop arena idag så kommer du se exakt samma hall, förutom att dom bytt plåten på utsidan från ljusblå till grå och att dom smällt in lite logér... men det är istort sett samma gamla skitarena, så du hade känt igen dig om du hade kommit tillbaka nu. det jag menar är att du kan alltid besöka coop och känna att "så här såg det ut för 10 år sen också"
Citera
2008-03-14, 15:54
Medlem
Alexander857s avatar
Finns redan en liknande tråd som enligt mig håller oerhört hög klass, slå ihop?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=611627
Citera
2008-03-14, 15:56
Medlem
_Jago_s avatar
Av de störra hallar jag varit i så är det nog bara Malmö Isstadion och Ängelholms Ishall som är nämnvärda. MI är hyffsat kompakt, och man kan sitta ganska högt upp men ändå få en överskådlig bild. Ochså lågt till tak vilket gör att det blir en bra stämning.

ÄI är otroligt liten, känns ganska overkligt att de kan få in upp till 4800 pers. i den trånga hallen. Ganska mysig dock, alla sittplats sitter nära isen, och läktarna är inte särskilt höga.

Blir det Elitserien för Malmö i år så blir det förhoppningsvis några resor upp till GBG/Jönköping ochså
Citera
2008-03-14, 16:02
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Av de störra hallar jag varit i så är det nog bara Malmö Isstadion och Ängelholms Ishall som är nämnvärda. MI är hyffsat kompakt, och man kan sitta ganska högt upp men ändå få en överskådlig bild. Ochså lågt till tak vilket gör att det blir en bra stämning.

ÄI är otroligt liten, känns ganska overkligt att de kan få in upp till 4800 pers. i den trånga hallen. Ganska mysig dock, alla sittplats sitter nära isen, och läktarna är inte särskilt höga.

Blir det Elitserien för Malmö i år så blir det förhoppningsvis några resor upp till GBG/Jönköping ochså

Malmå Isstadion? Fyrkantigare arena får man åka till Östergötland för att hitta, det plus en alldelles för ickebrant ståplats gör att sikten är kass.
Och ja jag pratar endast om bortastå, hur det är i övriga hallen vet jag inte.
Citera
2008-03-14, 16:06
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Malmå Isstadion? Fyrkantigare arena får man åka till Östergötland för att hitta, det plus en alldelles för ickebrant ståplats gör att sikten är kass.

Plus för stora omklädningsrum för bortalag.
Citera
2008-03-14, 16:07
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857

Jo du har rätt där med ståplats. Typ en meter breda/långa rader och för obrant. Sen hörnen är heller ingen höjdare. Sitter man längst ut i hörnet är det som att gå på en fotbollsarena med löparbanor. Och då sitter man långt ner. Alltså egenligen bara långsidorna som är hyffsade.
Citera
2008-03-14, 16:10
Medlem
theloins avatar
Globen
Hovet
Boston Garden o Fleetcenter
Montreal Molson Centre
Madison Sq Garden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera