Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Några gånger jag varit på lokalia pizzerior/krogar har jag sett personalen eller anhöriga sitta vid jack vegas-maskinerna timma efter timma. En kompis sa någon gång att de tryckte in sina svarta pengar där för att tvätta dom. Jag har försökt tänka på det, men kommer inte fram till något logiskt då svenska spel borde ta stor del av dessa pengar? Men kanske mindre än vanliga skatten ändå?
Så med andra ord, varför sitter skumma pizzeria-människor och spelar med väldigt höga summor på Jack vegas-maskiner?
För rätt många år sedan var jag anställd på en restaurang där kökschefen hade ansvar för nycklarna till maskinerna. Som jag fattade det hela kunde han kolla hur mycket vinst som betalts ut på sistone och om inga större vinster gått ut på ett tag kunde han sitta där en kväll tills han gått med vinst.
Med tanke på att en del spelmissbrukare satt där och gjorde av med rätt så mycket pengar tycker jag det var lite ruttet att göra så... Fast hela stället var ruttet så jag var rätt så nöjd när jag sa upp mig.