• 1
  • 2
2008-03-13, 23:13
Bannlyst
Några gånger jag varit på lokalia pizzerior/krogar har jag sett personalen eller anhöriga sitta vid jack vegas-maskinerna timma efter timma. En kompis sa någon gång att de tryckte in sina svarta pengar där för att tvätta dom. Jag har försökt tänka på det, men kommer inte fram till något logiskt då svenska spel borde ta stor del av dessa pengar? Men kanske mindre än vanliga skatten ändå?

Så med andra ord, varför sitter skumma pizzeria-människor och spelar med väldigt höga summor på Jack vegas-maskiner?
Citera
2008-03-14, 03:35
Medlem
Slupens avatar
Med tanke pa att JackVegas har EV- som utgangspunkt sa ar det statistiskt sett battre att skatta (Dvs du ar garanterad att fa behalla mer i det langa loppet).

De sitter nog dar for att de ar spelalkisar.
Citera
2008-03-14, 11:37
Medlem
Restaurangen får ju en stor andel av pengarna som stoppas in i maskinen.
Citera
2008-03-14, 14:07
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Några gånger jag varit på lokalia pizzerior/krogar har jag sett personalen eller anhöriga sitta vid jack vegas-maskinerna timma efter timma. En kompis sa någon gång att de tryckte in sina svarta pengar där för att tvätta dom. Jag har försökt tänka på det, men kommer inte fram till något logiskt då svenska spel borde ta stor del av dessa pengar? Men kanske mindre än vanliga skatten ändå?

Så med andra ord, varför sitter skumma pizzeria-människor och spelar med väldigt höga summor på Jack vegas-maskiner?

För rätt många år sedan var jag anställd på en restaurang där kökschefen hade ansvar för nycklarna till maskinerna. Som jag fattade det hela kunde han kolla hur mycket vinst som betalts ut på sistone och om inga större vinster gått ut på ett tag kunde han sitta där en kväll tills han gått med vinst.

Med tanke på att en del spelmissbrukare satt där och gjorde av med rätt så mycket pengar tycker jag det var lite ruttet att göra så... Fast hela stället var ruttet så jag var rätt så nöjd när jag sa upp mig.
Citera
2008-03-14, 14:19
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag

Tror inte att de tvättar några pengar, de är nog helt enkelt bara vanliga speltorskar som spelar när de inte har några gäster. Så är det i alla fall på de lokalkrogar jag besöker. Det är förmodligen för frestande för en del att ha maskinerna så tätt in på sig hela dagen. Jack Vegas är ett gissel för många.
Citera
2008-03-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Med tanke pa att JackVegas har EV- som utgangspunkt sa ar det statistiskt sett battre att skatta (Dvs du ar garanterad att fa behalla mer i det langa loppet).

De sitter nog dar for att de ar spelalkisar.

Är du säker på att den beräknade förlusten i Jack Vegas är högre än skatten? Jag känner inte till återbetalningsprocenten för Jack Vegas. Kanske någon annat som gör det?
Citera
2008-03-14, 19:31
Medlem
skinner5000s avatar
Det är de på restaurangen som tömmer maskinerna, maskinerna har någon räknare som håller reda på hur mycket pengar som har stoppats in resp betalats ut.
Citera
2008-03-14, 21:14
Medlem
som någon skrev innan så får restaurangen en del av omsättningen i maskinen. om man trycker in en några hundra i maskinen spelar för några kronor och sen kör ut resten som vinst så borde väl restaurangen kunna tjäna endel på det.
Citera
2008-03-14, 21:22
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
För rätt många år sedan var jag anställd på en restaurang där kökschefen hade ansvar för nycklarna till maskinerna. Som jag fattade det hela kunde han kolla hur mycket vinst som betalts ut på sistone och om inga större vinster gått ut på ett tag kunde han sitta där en kväll tills han gått med vinst.

Med tanke på att en del spelmissbrukare satt där och gjorde av med rätt så mycket pengar tycker jag det var lite ruttet att göra så... Fast hela stället var ruttet så jag var rätt så nöjd när jag sa upp mig.

Jag spelar inte på dem, så jag kanske är helt ute och cyklar, men de har väl ingen jackpot som växer? Är inte maskinerna inställda på att ge en viss procent tillbaka helt oberoende av hur många spel som spelats och hur de gått?
Citera
2008-03-14, 21:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag spelar inte på dem, så jag kanske är helt ute och cyklar, men de har väl ingen jackpot som växer? Är inte maskinerna inställda på att ge en viss procent tillbaka helt oberoende av hur många spel som spelats och hur de gått?

Jo, och det är ju precis det han skriver. Om maskinen svalt mycket pengar en dag med få givna storvinster så tar han sin chans och plockar ut dem själv. Spelar på procenten.

Observera att jag kan ha fel
Citera
2008-03-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jo, och det är ju precis det han skriver. Om maskinen svalt mycket pengar en dag med få givna storvinster så tar han sin chans och plockar ut dem själv. Spelar på procenten.

Observera att jag kan ha fel

jag spela en hel del på vegas maskiner förr..
när maskinen har mycket pengar på sig så ger den tillbaka en hel del.

man märker om maskinen har mycket pengar på sig när man ska dubbla vinster. kan man nte dubbla mer än en gång då e det bara o gå där ifrån. då är den tom..
Citera
2008-03-14, 21:53
Medlem
En Jackvegasmaskin har inget minne. En maskin kan alltså under ett år rent teoretiskt dela ut 100 gånger mer vinst än maskinen i pizzerian bredvid trots att det spelats för exakt lika mycket i maskinerna. Att hålla koll på hur mycket som vunnits eller förlorats tidigare på just den maskinen är alltså helt meningslöst.

Återbetalningsprocenten i Jack Vegas är ca 90% per spel (på hemsidan kallar dom det vinstchans vilket är sjukt). Problemet är att man tvingas spela flera spel irad eftersom maxinsatsen är så låg, om man nu inte tycker det är spännande att stoppa i 5 kr och hoppas på att vinna 20 eller något sånt. Så att tvätta större belopp än 5 kr bör bli en dålig affär.

Produktfakta från Svenska Spels hemsida:

Insats: 1-5 kronor
Högsta vinst: 500 kronor (100 gånger insatsen 5 kr)
Vinstchans: ca 90 procent
Antal spel: ca 13 stycken olika poker- och hjulspel i tre typer av automater

Värt att veta då du spelar:
Vinstutfallet på värdeautomaterna är helt styrt av slumpen. Utfallet av varje ny spelomgång är helt oberoende av tidigare spelomgångar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in