• 1
  • 2
2008-03-14, 22:31
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkan
En Jackvegasmaskin har inget minne. En maskin kan alltså under ett år rent teoretiskt dela ut 100 gånger mer vinst än maskinen i pizzerian bredvid trots att det spelats för exakt lika mycket i maskinerna. Att hålla koll på hur mycket som vunnits eller förlorats tidigare på just den maskinen är alltså helt meningslöst.

Värt att veta då du spelar:
Vinstutfallet på värdeautomaterna är helt styrt av slumpen. Utfallet av varje ny spelomgång är helt oberoende av tidigare spelomgångar.
Så.
Alla maskiner i landet är uppkopplade mot en "datacentral", så att en maskin som käkat en massa stålar till slut kommer att ge är bara att glömma. Vinstchansprocenten som anges gäller alltså inte varje enskild maskin utan alla dessa tillsammans.
Är lite tiltad just nu men hoppas ni hajar vad jag menar!

När det kommer till (illegala) fruktpokermaskiner och dylikt så är saken däremot en helt annan. Dom lever sitt eget liv och har dom käkat mycket så kommer dom till slut att ge, och vice versa.

Shit, nu återgår jag till ölandet i stället för att försöka skriva vettiga inlägg på FB!
Citera
2008-03-14, 22:40
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
jag spela en hel del på vegas maskiner förr..
när maskinen har mycket pengar på sig så ger den tillbaka en hel del.

man märker om maskinen har mycket pengar på sig när man ska dubbla vinster. kan man nte dubbla mer än en gång då e det bara o gå där ifrån. då är den tom..

Det låter som om speldjävulen talar.

Annars om man ska tvätta pengarna i en J-Vegasmaskin så behöver man väl inte alls spela. Bara att stoppa in en femhundring och "oj, jag ångrade mig, jag känner inte för att spela" för att sedan skriva ut ett kvitto med femhundra på och upprepa eller lösa in sitt kvitto. Eller har jag fel?
Citera
2008-03-14, 22:51
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal

Annars om man ska tvätta pengarna i en J-Vegasmaskin så behöver man väl inte alls spela. Bara att stoppa in en femhundring och "oj, jag ångrade mig, jag känner inte för att spela" för att sedan skriva ut ett kvitto med femhundra på och upprepa eller lösa in sitt kvitto. Eller har jag fel?
Du har rätt.
Svenska spel hade ett tag (fortfarande?) problem med att färgade sedlar "växlades" på restauranger så som i exemplet du nämner.
Senast redigerad av 0U812 2008-03-14 kl. 22:53.
Citera
2008-03-15, 00:26
Medlem
Slupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94
Är du säker på att den beräknade förlusten i Jack Vegas är högre än skatten? Jag känner inte till återbetalningsprocenten för Jack Vegas. Kanske någon annat som gör det?

Oavsett form, ett spel med -EV varde har ett vantevarde pa 0 i en tillrackligt lang serie

Vilket spelbolag skulle stalla ut en maskin som i langa loppet betalar ut mer an vad den tar in?

Da faller hela affarsiden.

Jackvegas har ingen principiell skillnad mot t.ex. roulette. Om du inte tror mig rekommenderar jag spelforumet har pa flashback.
Citera
2008-03-15, 18:45
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Oavsett form, ett spel med -EV varde har ett vantevarde pa 0 i en tillrackligt lang serie

Så sant. Men vi vet alla att en stor del förlorare i vårt samhälle aldrig kommer att förstå detta. Vi vet likaså att vi aldrig kommer att kunna upplysa dessa idioter om hur det fungerar. Intelligensen är normalfördelad, både på ont och gott.
Citera
2008-04-24, 13:01
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal

de nya tar inte rödingar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in