Citat:
Ursprungligen postat av Diamantletaren
Nja, inte av erfarenhet sjlv, utan det r vl sdant jag dragit egna slutsatser av i samband med nyhetsbevakningen frn dessa kulturer. Det r en rent generell bild som kablas ut i media, om hur man ser p mnskliga rttigheter rent allmnt i den muslimska delen av vrlden: frn Turkiet, dr man har ddsstraff och tortyr, via Saudi-Arabien med sina offentliga avrttningar och spstraff, till Taliban-Afghanistan dr kvinnor mste bra tjocka sjok av tyger ver sig och frbjuds att vistas och jobba offentligt, till Irak med ddsstraff, stening av otrogna kvinnor, avhuggande av armar och ben infr phejjande mnniskohopar ikldda stora svarta skgg och vita klnningsliknande drkter, under Saddams regim, you name it, boy. Varfr skulle de inte g hrt fram i ett sdant hr fall som min vn varit med om, dr en moster knner lust att knulla sin systerson och vice versa, och ocks vgar sig p att genomfra akten. Det hade nog inte mullorna drnere sett p med blida gon.
Eller vad tror du? Varfr flydde ni sjlva hit till Sverige, om inte fr den totala avsaknaden av humanism och mnskliga rttigheter i Kurdistan eller frtrycket frn Turkiet eller Irak?
Du har rtt, ven om det var lite extremt och verdrivet (med betoning p lite). Jag kanske borde varit tydligare, det jag egentligen ville frga var angende denna delen i ditt inlgg:
Citat:
Sex inom nra slkt sker naturligtvis i lika stor utstrckning i arabvrlden och kurdistan
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Trden handlar om en idiot som knullat sin moster och du tog upp kusingifte som om det vore en helt reko pryl att pyssla med vilket gjorde att jag var tvungen att svara!
Var har jag sagt att kusingifte r ok? Visa mig tack, men att helt p mf komma in i en trd och skrika "VAR DE KURDER HHH" r bda smaklst och lgt.
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Ska man bara hlla sig till just det mnet som diskuteras s frfaller ju hela idn med forum. Man mste kunna g lite utanfr ramarna utan att muslimer kommer och sprnger sig sjlva.
Man hller sig visst till mnet, jag hnger iofs inte mycket p sex-avdelningen, men s fungerar det i resten av FB. Annars kan jag dra upp en massa skit som inte har med mnet att gra fr att verka att jag har bra argument, vilket jag inte har. Dessutom r jag varken muslim eller kristen s hll dina antaganden fr dig sjlv.
Anyways, jag har aldrig haft problem med bra diskussioner. Det finns det en hel del av hr p FB, men var snll och ha grund fr det med sakliga argument. Det hr r inte ett dagis, ven om mnga beter sig som om de vore p ett. Med det drar jag mig tillbaka, ni fr basha mellanstern hur mycket ni vill.
Finally on topic:
Till TS: Det finns inte mycket att gra t saken, kommer det upp s kommer det upp och han fr st fr det. Vad r det vrsta som kan hnda? Hans farsa hade ju ocks satt p henne, han kan egentligen inte gra mycket mer n att be morsan om urskt (och eventuellt andra som kanske blir sura av ngon anledning).
Edit: Spelling