Denna tråden kunde inte kommit mer lägligt då jag börjat ifråga sätta mitt val...
För kanske drygt ett år sen och innan
hatade jag allt som hette iTunes, iPod och iETC (etcetera fast med ett i, fyndigt va?). Kunde inte förstå hur folk kunde köpa en mp3-spelare som man bara kunde synca med nåt jävla musikprogram, utan en "aktuell spellista" och som förstörde alla ens låtar. Vad har iPod som inte min w810i (inbyggda mp3-spelaren) hade? Kunde inte alls förstå hypen över den där vita saken, så bra kan den inte vara?
Hade kompisar som hade med sig sin iPod hem till mig men inte fan kunde vi spela musiken på min dator via usb en lördagskväll, skitprodukt!
För några månader sedan började jag bli allt mer nyfiken på speciellt en Mac och testade iTunes på XP för att få ett hum om det (hade testat det dessförinnan men det avinstallerades illa kvickt). Gillade det inte så mycket men tänkte att man kan nog använda något annat program. Blev mer och mer intresserad efter några hundra YouTube-klipp om MBP'n och köpte en i december nu. Total lycka och älskar datorn! Allt funkar perfekt. Efter det så hade man börjat gilla iPod "på köpet" och jag köpte en iPod Touch, även den gillade jag skarpt. Man börjar förstå varför alla gillar Apples produkter och jag köper en iPhone. Den låses upp och jailbreakas direkt och livet leker. Sen igår satt jag och försökte lägga in egna ringsignaler på den och upptäckte att det inte var så lätt som jag trodde.
Va fan?! På min w810i var det hur lätt som helst! I USA kostar det tydligen 2 dollar för en ringsignal, vad kul. Kan räkna upp ett flertal saker som min w810i kunde göra som iPhonen saknade. Har vi gått bakåt i utvecklingen?
Skulle bli riktigt jävla besviken om jag inte kunde jailbreaka telefonen, man kan bra göra saker som Apple tillåter och det är inte mycket direkt (för mina behov).
Har jag blivit lurad av alla som säger att Apple är så bra? Är det bara riktigt bra marknadsföring som hjärntvättar folk?
Jag är fortfarande väldigt nöjd med min iPhone och MBP och kommer nog aldrig köra enbart Windows igen men jag börjar undra om jag verkligen är så nöjd som jag tror att jag är.
PS: Detta blev aningen längre än jag trott.
PPS: Kan lägga in egna ringsignaler på telefonen nu, men på något officiellt enkelt sätt? Icke!
PPPS: Jämförelsevis gillar jag självklart Mac/iPhone mer än PC och min w810i.
Slutligen: Detta är nog bara massa pladder iställt för ett vettigt inlägg.
Slutligen PS: Portal är ett bra spel!