• 6
  • 7
2008-03-20, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, lite nättittande ger dig en poäng och jag förstår vad du menar, fair enough! Jag tycker dock att det fetade ovan räcker och kan man i det läget försöka hålla haschet borta, genom att behålla det illegalt, från en sådan människa så är det väl av godo?

Jora, det håller jag med om. Frågan om legalisering av CB är inget jag någonsin kommer strida för, det är bara en önskan. För mig, så ser jag inget negativt med att legalisera cannabis, men för dig så gör du det eftersom du har sett vad som hände med din vän....

Visst, jag har också en kompis som blev shitzofren, och det blev han när han rökte hasch. Han visste inte att det låg och spökade hos honom, så när han rökte så blev det tillslut kört, men nu har han självklart lagt av med det men måste dock gå på massa tabletter... men för min del så ser jag inte det som något hinder för legaliseringen. Men, det är ingenting jag orkar gå runt och bry mig om... om jag vill röka, så gör jag det... vilket jag inte gjort på ett par år..

Men att sjukdomar som man har (utan att veta om det) kan utlösas vid rökande är skrämmade, jag menar jag vet ju inte om jag har en sjukdom som spökar, så det är fullt möjligt att jag själv råkar ut för något då jag röker.
Citera
2008-03-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Hur många pundare sitter i en trappuppgång om dom enbart brukar cannabis/hasch ? INTE EN ENDA. Det med trappuppgångspundaren e en jävla myt bara. Aldrig sett någon sån och inte mina polare heller och jag har ett par polare som e grova missbrukare fastän dom sköter sina jobb och allt. Men jag har däremot sett många alkoholister sittandes på parkbänkar, sovandes på parkbänkar, sett dom sitta i trappor och sitta på torgen. Det e då mer förskräckligt.

Ser du inte många positiva saker med hasch/cannabis ? Ta dig en funderare angående cannabis/hasch och alkohol och sedan berätta vilken "drog" du ser med positiva saker med. Lägg sedan märke till att cannabis/hasch aldrig tagit en persons liv medans alkoholen tar folks liv väldigt ofta.

Sätt även ett par cannabis/haschrökare i samma rum och sedan ta massa fulla 20 - 30 åringar och sedan se vilka som börjar slåss först eller tjafsa.

Finns även anledningar till att cannabis/hasch e läkemedel, tror du det hade funnits som läkemedel om det hade varit inkörsporten till tyngre droger !? Tror du att dom hade riskerat att sätta folk i skiten genom att skriva ut cannabis/hasch till dom ?

Boven i det stora hela e alkoholen. Folk inser det bara inte för att det e lagligt och så fort dom hör olagligt så får dom för sig att det bara e dåligt och att det inte finns något bra med det ! Men cannabis/hasch e mycket bättre.

För det första, att det sitter pundare i trappuppgångar och röker cb är knappast en myt. Det är tom ganska vanligt.

För det andra, jag har inte påstått att alkohol skulle vara lindrigare än cb. Tvärtom så håller jag med om att alkohol orde vara förbjudet, precis som c. Men att det pågrund av tradition och kultur mm skulle vara helt omöjligt att förbjuda, än mindre att få folkligt stöd för att kunna stifta en lag mot det.

Ursäkta om jag skriver som ett såll, just jobbat natt...
Citera
2008-03-20, 08:48
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Okej... jag anser dock att vissa saker kan man inte göra nått åt sen om det händer nu eller om 10 år spelar inte för mig någon större roll men det e min personliga åsikt hehe
Sant, men för släkt och vänner till den som drabbas så är ändå 10 år en ganska lång tid.
Citera
2008-03-20, 08:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jora, det håller jag med om. Frågan om legalisering av CB är inget jag någonsin kommer strida för, det är bara en önskan. För mig, så ser jag inget negativt med att legalisera cannabis, men för dig så gör du det eftersom du har sett vad som hände med din vän....

Visst, jag har också en kompis som blev shitzofren, och det blev han när han rökte hasch. Han visste inte att det låg och spökade hos honom, så när han rökte så blev det tillslut kört, men nu har han självklart lagt av med det men måste dock gå på massa tabletter... men för min del så ser jag inte det som något hinder för legaliseringen. Men, det är ingenting jag orkar gå runt och bry mig om... om jag vill röka, så gör jag det... vilket jag inte gjort på ett par år..

Men att sjukdomar som man har (utan att veta om det) kan utlösas vid rökande är skrämmade, jag menar jag vet ju inte om jag har en sjukdom som spökar, så det är fullt möjligt att jag själv råkar ut för något då jag röker.
Legalisering är jag, för min del, helt emot men däremot så tycker jag kanske att polisen borde finnas på stan mer på helgkvällar för att stävja problem och våld som uppkommer ur alkoholen istället för att hårt jaga små cannabis-gömmor i garderober hos sådana som odlar för eget bruk, typ.
Citera
2008-03-20, 14:47
Bannlyst
Citat:
Legalisering är jag, för min del, helt emot men däremot så tycker jag kanske att polisen borde finnas på stan mer på helgkvällar för att stävja problem och våld som uppkommer ur alkoholen istället för att hårt jaga små cannabis-gömmor i garderober hos sådana som odlar för eget bruk, typ.

Mycket bra förslag som jag själv ställer mig bakom. Och det skulle nog inte skada med patrullerande poliser.
Citera
2008-03-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
För det första, att det sitter pundare i trappuppgångar och röker cb är knappast en myt. Det är tom ganska vanligt.

För det andra, jag har inte påstått att alkohol skulle vara lindrigare än cb. Tvärtom så håller jag med om att alkohol orde vara förbjudet, precis som c. Men att det pågrund av tradition och kultur mm skulle vara helt omöjligt att förbjuda, än mindre att få folkligt stöd för att kunna stifta en lag mot det.

Ursäkta om jag skriver som ett såll, just jobbat natt...

Det är en MYT att dom sitter och rökar CB i trappuppgångar, du har tittat på för mycket film . Alla CB rökare går antingen ut och ställer sig någonstans AVSKILT för att inte märkas eller så e dom inomhus och röker det antingen i en lägenhet eller villa. Men inte fan sitter dom i någon trappuppgång och rökar.

Nä, men du borde veta att CB är och kommer alltid att vara lindrigare än alkohol. Det e bara så att folk associerar att allt olagligt bara e dåligt, men det e faktiskt inte så.

Alla som håller på med att säga att CB borde vara olagligt har aldrig någon bra anledning till varför det ska vara olagligt.
Citera
2008-03-20, 23:47
Medlem
Citat:
Meningslös text.

stackars dig.

Citat:

Det sker redan. Det är enormt mycket fler ordningspoliser i farten en helgkväll, än vad det är narkotikapoliser.

JAg håller helt med dig. Fler synliga poliser under krogtider.
Citera
2008-03-21, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
stackars dig.

Ja, det e svårt att finna ord när man vet att man har förlorat en strid. LIDER STARKT MED DIG. DU E ETT LEVANDE BEVIS PÅ ATT POLISER VÄGRAR INSE NÄR DOM HAR FEL OCH TÄNKER INTE ERKÄNNA DET.
Citera
2008-05-04, 18:42
Medlem
Narkotikaklassa alkohol så försvinner en jävla massa brott! Eller nej förresten det går ju inte, svenska staten drar ju in pengar på det.
Citera
2008-05-04, 18:45
Medlem
Citat:
Det är en MYT att dom sitter och rökar CB i trappuppgångar, du har tittat på för mycket film . Alla CB rökare går antingen ut och ställer sig någonstans AVSKILT för att inte märkas eller så e dom inomhus och röker det antingen i en lägenhet eller villa. Men inte fan sitter dom i någon trappuppgång och rökar.

Nä, men du borde veta att CB är och kommer alltid att vara lindrigare än alkohol. Det e bara så att folk associerar att allt olagligt bara e dåligt, men det e faktiskt inte så.

Alla som håller på med att säga att CB borde vara olagligt har aldrig någon bra anledning till varför det ska vara olagligt.

Röker du verkligen CB själv? Visst, själva effekten är ju mycket lindrigare än alkohol, men CB blir man torsk på mkt lättare.
När man börjar röka så säger man att man ska puffa på helgerna istället för att dricka, men hur många kan hålla sig till bara helgerna? Inte många.
Sen att folk inte röker spliff i svalar och trappuppgångar, hur vet du det?
Har rökt många gånger i svalar, cykelförråd osv.
Citera
2008-05-04, 19:31
Medlem
Kemiske Alis avatar
Förbjud alkoholkonsumtion!

Självklart ska alkoholkonsumtion förbjudas utifrån vilket jävulskap det ställer till. Men om det är praktiskt möjligt är en annan sak. Förhoppningsvis kan människor i ökande grad tröttna på att bli bakis och minska sin konsumtion.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in