Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Mediciner använts under kontrollerade former, efter samråd med läkare. Det går inte riktigt att jämföra med pundaren som sitter i en trappuppgång.
Jag ser inte många positiva saker med hasch. Men vi kanske ser olika sidor av myntet...
Hur många pundare sitter i en trappuppgång om dom enbart brukar cannabis/hasch ? INTE EN ENDA. Det med trappuppgångspundaren e en jävla myt bara. Aldrig sett någon sån och inte mina polare heller och jag har ett par polare som e grova missbrukare fastän dom sköter sina jobb och allt. Men jag har däremot sett många alkoholister sittandes på parkbänkar, sovandes på parkbänkar, sett dom sitta i trappor och sitta på torgen. Det e då mer förskräckligt.
Ser du inte många positiva saker med hasch/cannabis ? Ta dig en funderare angående cannabis/hasch och alkohol och sedan berätta vilken "drog" du ser med positiva saker med. Lägg sedan märke till att cannabis/hasch aldrig tagit en persons liv medans alkoholen tar folks liv väldigt ofta.
Sätt även ett par cannabis/haschrökare i samma rum och sedan ta massa fulla 20 - 30 åringar och sedan se vilka som börjar slåss först eller tjafsa.
Finns även anledningar till att cannabis/hasch e läkemedel, tror du det hade funnits som läkemedel om det hade varit inkörsporten till tyngre droger !? Tror du att dom hade riskerat att sätta folk i skiten genom att skriva ut cannabis/hasch till dom ?
Boven i det stora hela e alkoholen. Folk inser det bara inte för att det e lagligt och så fort dom hör olagligt så får dom för sig att det bara e dåligt och att det inte finns något bra med det ! Men cannabis/hasch e mycket bättre.