2008-03-18, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Ja, det hade blivit större problem. SJälvklart eftersom efterfrågan på alkohol är enormt mycket större, samt mer accepterat än andra droger.

Det finns många många anledningar till att inte legalisera droger. Beroendet hade säkerligen förstört mångas liv.

1. Du inser att alla droger inte är beroendeframkallande?

2. Du inser att de enorma summor som idag läggs på kriget mot droger hade kunnat användas för att sprida information, hjälpa de med problem? Sen vem går pengarna till idag? Jo till kriminella nätverk. Och samtidigt straffar man den stora majoritetn som klarar av att hantera drogerna och gör deras liv till ett rent helvete.
Citera
2008-03-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
1. Du inser att alla droger inte är beroendeframkallande?

2. Du inser att de enorma summor som idag läggs på kriget mot droger hade kunnat användas för att sprida information, hjälpa de med problem? Sen vem går pengarna till idag? Jo till kriminella nätverk. Och samtidigt straffar man den stora majoritetn som klarar av att hantera drogerna och gör deras liv till ett rent helvete.

Inte många personer som klarar att använda droger, och därmed sköta jobb och liknande åker dit av polisen.

Den stora majoriteten åker inte dit speciellt ofta. Det gör de som missbrukar.

Detta är en fråga där vi inte kommer komma överens. Det finns ingen större mening att älta det, särskilt inte i denna tråd.

Alkohol är en stor grund till problem. Men de flesta vanliga droger, amfetamin, kokain, benso, ghb gör inte folk till bättre människor, Det ser jag varje arbetspass.

De som du påstår har ett helvete, de har ett val. Ingen tvingar dem in i bruket.
Citera
2008-03-18, 20:01
Bannlyst
Citat:
Inte många personer som klarar att använda droger, och därmed sköta jobb och liknande åker dit av polisen.

Den stora majoriteten åker inte dit speciellt ofta. Det gör de som missbrukar.

Detta är en fråga där vi inte kommer komma överens. Det finns ingen större mening att älta det, särskilt inte i denna tråd.

Alkohol är en stor grund till problem. Men de flesta vanliga droger, amfetamin, kokain, benso, ghb gör inte folk till bättre människor, Det ser jag varje arbetspass.

De som du påstår har ett helvete, de har ett val. Ingen tvingar dem in i bruket.

Då kan du ju ge mig källa på det, då jag inte håller med. Kolla i drogakuten. Hela tiden frågor om folk som måste pissa osv. Och den värsta bestraffningen är inte att bli tagen av polisen utan det är det sociala förtrycket. Folk ser ner på en och undviker en. Helt utan anledning men till följd av den äckliga svenska propagandan.

Nej, droger gör ingen till en bättre människa (möjligtvis hallucinogener om de används rätt, men det ska vi inte gå in på då du inte besitter den kunskapen). Det bästa hade självklart varit att radera droger från planeten (tråkigt visst, men det bästa för våran hälsa). Men droger kommer alltid finnas i asmhället vare sig det är dödsstraff eller inte. Straffen blir hårdare och hårdare i Sverige, medans antalet som testar droger ökar. Hur kan man inte se att systemet är rent åt helvete?

Lösningen är lättillgänglig och korrekt information, inte illegalisering.

Nu ska jag gå och träna så kan inte svara förrän om 1½ timme. Du verkar jobba på beroendehem eller något? Dessa ser endast det negativa med droger. Oftast besitter dessa personer inte någon direkt kunskap om droger, no offence men så är det.
Citera
2008-03-19, 04:04
Bannlyst
Alltså, skillnaden på brott är väl ungefär så här:
Alkohol: Våldsbrott
Tyngre droger: Stölder

Sen finns det självklart andra brott, men dessa två brott representerar drogerna på ett bra sätt, eller?
Om alkoholen var borta, skulle våldsbrotten drastiskt minska. Och dom tynge drogerna resulterar sällan (gämfört med alkohol) i våldsbrott.

Sverige, Italien och något annat land, är dom tre länderna i världen som ljuger mest för sin befolkning om droger och hittar på skitsnack som folket tror på, och det börjas tidigt i skolan med detta..

Det talas om droger som om att dom är tusen gånger farligare än vad dom egentligen är. Mer information åt folket resulterar i ett bättre samhälle, det lägger jag min femma på.

Jag har själv varit väldigt beroende utav droger. Jag skulle aldrig vilja legalisera det, men jag skulle inte ha något emot en avkriminalisering utav cannabis.
Citera
2008-03-19, 09:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Alla droger borde vara lagliga. Deras olaglighet skapar enorma problem och kostar en jävla massa pengar för samhället.
Ja sant, det blir problem för de som inte kan få tag i skiten och som då kostar samhället pengar, i form av brott och dylikt, men vad är alternativet menar du och hur skulle den världen se ut? Ta det därifrån så lyssnar jag.
Citera
2008-03-19, 09:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
loooool. Sluta med din propaganda nu innan jag dör. Begreppet haschpsykos existerar endast i Sverige. Psykos vare sig du får det av cannabis, lsd, din mormor dör, din katt dör, du kuggar på ett prov är extremt ovanligt.

Men frågar du din pappa så känner har ju såklart hans kusins brors son fått haschpsykos och sitter på psyket jovisst. Fucking propaganda får spel på detta jävla land och alla jävla personer som tror på all skit dom läser i tidningarna. Lär er tänka själv för fan och tro inte på den skit socialstyrelsen proppar i er.
OK, först får jag, tidigare och av andra personer, kritik för att jag tar exempel ur mitt liv med mig närstående människor och nu menar du på att jag ska tänka själv och inte läsa tidningar. Årets paradox eller?

Vidare så är det ju ursunkig retorik att avfärda mina åsikter som propaganda bara för att de går emot dina.

Jag kände folk som började med hasch som ligger två meter under jorden, jag har en fd vän som lullar omkring efter en haschpsykos och jag har, under senare delen av min uppväxt i vissa kretsar, på n-ä-r-a håll sett effekter av såväl hasch som tyngre droger så tro mig, jag tänker själv och grundar inte ett skvatt på vad som står i Aftonbladet.

Att du måste angripa den gängse normen hur folk argumenterar och utmåla mig som en styrd zombie tycker jag pekar på att du inte kan argumentera för dina värderingar i sak...billiga trick således!
Citera
2008-03-19, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, först får jag, tidigare och av andra personer, kritik för att jag tar exempel ur mitt liv med mig närstående människor och nu menar du på att jag ska tänka själv och inte läsa tidningar. Årets paradox eller?

Vidare så är det ju ursunkig retorik att avfärda mina åsikter som propaganda bara för att de går emot dina.

Jag kände folk som började med hasch som ligger två meter under jorden, jag har en fd vän som lullar omkring efter en haschpsykos och jag har, under senare delen av min uppväxt i vissa kretsar, på n-ä-r-a håll sett effekter av såväl hasch som tyngre droger så tro mig, jag tänker själv och grundar inte ett skvatt på vad som står i Aftonbladet.

Att du måste angripa den gängse normen hur folk argumenterar och utmåla mig som en styrd zombie tycker jag pekar på att du inte kan argumentera för dina värderingar i sak...billiga trick således!

Inte för att gå emot dig på något sätt alls, men grejen är att det finns absolut ingenting som heter haschpsykos, det finns ingenting som är en hashpsykos.
Det han har råkat ut för är att han hade någonting som låg och spökade vilket drogerna förmodligen utlöste, vilket resulterade i att han hamnade i en psykos alternativt blev schitzofren (stavning).

Det finns bara ett land där ordet haschpsykos lever, och det är här hemma i sverige.
Citera
2008-03-19, 14:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Inte för att gå emot dig på något sätt alls, men grejen är att det finns absolut ingenting som heter haschpsykos, det finns ingenting som är en hashpsykos.
Det han har råkat ut för är att han hade någonting som låg och spökade vilket drogerna förmodligen utlöste, vilket resulterade i att han hamnade i en psykos alternativt blev schitzofren (stavning).

Det finns bara ett land där ordet haschpsykos lever, och det är här hemma i sverige.
OK, lite nättittande ger dig en poäng och jag förstår vad du menar, fair enough! Jag tycker dock att det fetade ovan räcker och kan man i det läget försöka hålla haschet borta, genom att behålla det illegalt, från en sådan människa så är det väl av godo?
Citera
2008-03-19, 15:39
Medlem
Citat:
OK, lite nättittande ger dig en poäng och jag förstår vad du menar, fair enough! Jag tycker dock att det fetade ovan räcker och kan man i det läget försöka hålla haschet borta, genom att behålla det illegalt, från en sådan människa så är det väl av godo?
Grejjen e ju den att det var bara en tidsfråga när han skulle falla ner... haschet påskyndar det hela bara
Citera
2008-03-19, 15:42
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Grejjen e ju den att det var bara en tidsfråga när han skulle falla ner... haschet påskyndar det hela bara
Ja så kan man se det men är det "bra" eller "dåligt" om så menar du?
Citera
2008-03-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ja så kan man se det men är det "bra" eller "dåligt" om så menar du?
Okej... jag anser dock att vissa saker kan man inte göra nått åt sen om det händer nu eller om 10 år spelar inte för mig någon större roll men det e min personliga åsikt hehe
Citera
2008-03-20, 02:42
Medlem
Citat:
Mediciner använts under kontrollerade former, efter samråd med läkare. Det går inte riktigt att jämföra med pundaren som sitter i en trappuppgång.

Jag ser inte många positiva saker med hasch. Men vi kanske ser olika sidor av myntet...

Hur många pundare sitter i en trappuppgång om dom enbart brukar cannabis/hasch ? INTE EN ENDA. Det med trappuppgångspundaren e en jävla myt bara. Aldrig sett någon sån och inte mina polare heller och jag har ett par polare som e grova missbrukare fastän dom sköter sina jobb och allt. Men jag har däremot sett många alkoholister sittandes på parkbänkar, sovandes på parkbänkar, sett dom sitta i trappor och sitta på torgen. Det e då mer förskräckligt.

Ser du inte många positiva saker med hasch/cannabis ? Ta dig en funderare angående cannabis/hasch och alkohol och sedan berätta vilken "drog" du ser med positiva saker med. Lägg sedan märke till att cannabis/hasch aldrig tagit en persons liv medans alkoholen tar folks liv väldigt ofta.

Sätt även ett par cannabis/haschrökare i samma rum och sedan ta massa fulla 20 - 30 åringar och sedan se vilka som börjar slåss först eller tjafsa.

Finns även anledningar till att cannabis/hasch e läkemedel, tror du det hade funnits som läkemedel om det hade varit inkörsporten till tyngre droger !? Tror du att dom hade riskerat att sätta folk i skiten genom att skriva ut cannabis/hasch till dom ?

Boven i det stora hela e alkoholen. Folk inser det bara inte för att det e lagligt och så fort dom hör olagligt så får dom för sig att det bara e dåligt och att det inte finns något bra med det ! Men cannabis/hasch e mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in