• 2
  • 3
2008-03-14, 19:17
Medlem
visemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Folk som kallar EU för en organisation som struntar i människor klingar röd i mina öron.

Så ett sådant påstående får dig att klassa någon som röd då? Intressant...
Citera
2008-03-14, 22:54
Medlem
Scatloverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Att Sverige skulle gå med på att förbjuda snus (och därmed förlora X antal miljoner om året i skatteintäkter) tvivlar jag rätt starkt på, men skulle det hända så svär jag härmed dyrt och heligt på att jag ska spränga riksdagshuset, EU-parlamentet och Runar Sörgaard i luften.

Låter som en god idé jag är på (Y)
Citera
2008-03-15, 13:38
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scatlovern
Även om han är ett miffo. Så är han snusarens svar i Eu

http://v2.joinfjellner.nu/?page=3&u_page=8
Bara jag som reagerade på att en snubbe som sitter i eu-parlamentet är så in i helvete källkritisk så han länkar till en Swedishs Matchs ägd hemsida för att läsa om snusets biverkningar? Dessa politiker är ju så in i helvete kompetenta.

P.S Som det även står på hans hemsida och något som faktiskt stämmer är att Sverige har ett permanent undantad ifrån EU:s förbud att sälja snus så nu bör inte oroa er i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Haha. Tala om att killen är köpt:
[...] "Vill du veta mer om snus och dess effekter rekommenderar jag www.gothiatek.se, där du hittar det allra mesta i form av statistik och aktuell forskning."

Dessutom är sveriges snus-undantag permanenterat, till skillnad från andra undantag såsom EMU t.ex.

Lord3n: Jo, föredetta ordförande t.o.m.

Varför i helveteläser jag inte igenom hela tråden innan jag skriver något?

P.S Bra inlägg förresten till skillnad från allt annat trams i tråden.
Citera
2008-03-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scatlovern
Hejsan! fick idag höra att dom bara har en speciell tid för snuset i svergie . Att den går ut om ungefär tio år. Eftersom Sverige är med i EU och snuset illegalt inom Eu (förutom i svergie för tillfället). Detta tyckte jag också var jävligt konstigt. Eftersom sniff snus och tuggtobak är lagligt helt inom Eu. Tugg tobak är väl i princip samma sak som snus, eller? Blev väldigt orolig eftersom jag börjat gilla snuset riktigt. Och det lät jävligt absurt att dom ska stoppa det helt i svergie. Det är för fan en tradition som varat länge!? Kan någon ge någon ge mig svar om snuset kan stanna i svergie för gott. Eller om det är slut för produktionen inom en snar framtid.

M V H Scatlovern
tuggtobak är farligare..
äsh om dom slutar tillverkningen kan man ändå göra eget bak om dom inte förbjuder ren tobak. lite mer jobb bara. dock billigare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in