• 1
  • 2
2008-03-12, 21:38
Medlem
Scatloverns avatar
Hejsan! fick idag höra att dom bara har en speciell tid för snuset i svergie . Att den går ut om ungefär tio år. Eftersom Sverige är med i EU och snuset illegalt inom Eu (förutom i svergie för tillfället). Detta tyckte jag också var jävligt konstigt. Eftersom sniff snus och tuggtobak är lagligt helt inom Eu. Tugg tobak är väl i princip samma sak som snus, eller? Blev väldigt orolig eftersom jag börjat gilla snuset riktigt. Och det lät jävligt absurt att dom ska stoppa det helt i svergie. Det är för fan en tradition som varat länge!? Kan någon ge någon ge mig svar om snuset kan stanna i svergie för gott. Eller om det är slut för produktionen inom en snar framtid.

M V H Scatlovern
Citera
2008-03-12, 21:42
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scatlovern
Hejsan! fick idag höra att dom bara har en speciell tid för snuset i svergie . Att den går ut om ungefär tio år. Eftersom Sverige är med i EU och snuset illegalt inom Eu (förutom i svergie för tillfället). Detta tyckte jag också var jävligt konstigt. Eftersom sniff snus och tuggtobak är lagligt helt inom Eu. Tugg tobak är väl i princip samma sak som snus, eller? Blev väldigt orolig eftersom jag börjat gilla snuset riktigt. Och det lät jävligt absurt att dom ska stoppa det helt i svergie. Det är för fan en tradition som varat länge!? Kan någon ge någon ge mig svar om snuset kan stanna i svergie för gott. Eller om det är slut för produktionen inom en snar framtid.

M V H Scatlovern

Det finns ju ett val och det är nog att gå ut från EU, Fast har du någon källa på detta så man kan läsa lite mera? Också kommer det lite nackdelar t.ex. köpa tobak i andra EU-länder eller rättare sagt alkoholen, hur mycket vi får ta in!
Det är ändå förjävligt om dem tar bort snuset, det är ju ändå en just en "svensson" grej. Det drabbar iallafall inte mig som är en rökare
Citera
2008-03-12, 21:45
Medlem
Scatloverns avatar
Även om han är ett miffo. Så är han snusarens svar i Eu

http://v2.joinfjellner.nu/?page=3&u_page=8
Citera
2008-03-12, 21:58
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:

Det är han men om han vinner denna strid eller inte, det vet vi inte
Citera
2008-03-12, 22:05
Medlem
CrackCrickets avatar
Blir snus olagligt kan jag ju lova att jag tar chansen att starta ett imperium som säljer snus "under bordet" så att säga. Sedan utvecklas mitt imperium såpass mycket att jag kan ta över den undrevärlden och kan börja kränga allt mellan himmel och jord!
Kanske ska ta och köpa upp några magasin snus redan nu
Citera
2008-03-12, 22:38
Medlem
Earthblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackCricket
Blir snus olagligt kan jag ju lova att jag tar chansen att starta ett imperium som säljer snus "under bordet" så att säga. Sedan utvecklas mitt imperium såpass mycket att jag kan ta över den undrevärlden och kan börja kränga allt mellan himmel och jord!
Kanske ska ta och köpa upp några magasin snus redan nu

Haha, nya snuslangaren Börja nu så om några år så kommer du ha ett helt magasin Men som sagt, tycker även att dem inte kan ta bort det, varför ska vi inte välja hur vi vill ha i vårat land ändå? Börjar bli diktatur nu tycker jag
Citera
2008-03-12, 22:41
Medlem
antonfs avatar
Sverige har väl ändå permanent undantag från just snussförbudet, det var ett av kraven för att vi skulle gå med.
Citera
2008-03-12, 23:46
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Sverige har väl ändå permanent undantag från just snussförbudet, det var ett av kraven för att vi skulle gå med.

Precis så är det!

Undantaget för snus är för övrigt DET ENDA permanenta undantag Sverige fick i medlemsförhandlingarna.

Sluta lyssna på en massa jävla vandringssägner. Du (TS) är väl en sån som tror att MSN ska börja kosta pengar om du inte skickar mailet vidare till 10 personer. Att systembolaget har kräkmedel i calvadosen, att EU ska höja byxmyndighetsåldern till 16, samt att det mycket snart ska bli omöjligt att ta körkort för 18-åringar.
Citera
2008-03-12, 23:57
Medlem
bona officias avatar
Citat:

Själv tycker jag Fjellner är en ganska skön pajsare som efter att jag läst hans inlägg steg lite mer i mitt anseende.

On topic: EU kommer inte förbjuda snus i Sverige, ty det vore synnerligen kontraproduktivt och skulle bara leda till ett enormt hat gentemot EU.
Citera
2008-03-12, 23:59
Bannlyst
Att Sverige skulle gå med på att förbjuda snus (och därmed förlora X antal miljoner om året i skatteintäkter) tvivlar jag rätt starkt på, men skulle det hända så svär jag härmed dyrt och heligt på att jag ska spränga riksdagshuset, EU-parlamentet och Runar Sörgaard i luften.
Citera
2008-03-13, 08:19
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Precis så är det!

Undantaget för snus är för övrigt DET ENDA permanenta undantag Sverige fick i medlemsförhandlingarna.

Sluta lyssna på en massa jävla vandringssägner. Du (TS) är väl en sån som tror att MSN ska börja kosta pengar om du inte skickar mailet vidare till 10 personer. Att systembolaget har kräkmedel i calvadosen, att EU ska höja byxmyndighetsåldern till 16, samt att det mycket snart ska bli omöjligt att ta körkort för 18-åringar.

Tack, blev lite osäker på om jag hade rätt för mig.

Är det inte kräkmedel i all sprit på bolaget?
Citera
2008-03-14, 12:26
Medlem
tutttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf

Är det inte kräkmedel i all sprit på bolaget?

lite OT men hade ett par kompisar för ett tag sen som trode det så när dom brände hemma så tömde dom en flaska ner i sin sprit sen spydde dom hela kvällen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in