2009-01-05, 01:33
Medlem
kthxbyelols avatar
De senaste 3åren har min sämsta månad varit -10k, medan min bästa har varit 100k+. Så ja jag lever på poker=)
Citera
2009-01-07, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Låt säga att vi tar SvS 1/2 som exempel. Kör 4st NL 5-max bord i 3 timmar så har du drygt 1200 händer/dag. Alltså ungefär 35000 händer/månad.....
.... Vilket förvisso blev lite mer än vad jag räknat med, så redan där skulle jag kliva över existensminimum en bra bit.

Men låt säga att du snittar typ 15bb per 100 händer:
10.500:--11.000:-/månad

Dock är det där rätt hypotetiskt, eftersom om jag någon gång är knäpp nog att spela 35.000-40.000 händer på en månad på så låg limit, för så "små" pengar, så är det en engångsföretelse och lär inte upprepas följande månad.

I många andras ögon blir det förståss ännu mer hypotetiskt eftersom de flesta antagligen inte spelat så poker så länge som jag har och kanske inte alls når samma winrate.

Lirar du själv 1/2 NL 5-manna på SvSpel? Vad nickar du isf?
Citera
2009-01-07, 04:17
Medlem
Krim1s avatar
Levde på poker i 2 år. Men nu för tiden jobbar jag som alla andra.
Citera
2009-01-08, 23:02
Medlem
Nojlagets avatar
Nej, allt jag vinner satsas på stryktipset. Och det vet vi ju alla hur bra det brukar gå...
Citera
2009-01-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
De senaste 3åren har min sämsta månad varit -10k, medan min bästa har varit 100k+. Så ja jag lever på poker=)

på vilken nivå spelar du? några tips hur man försvarar sina dags vinster utan att man sedan åker på en skit hand o ligger plus minus 0 för dagen? kan vara jobbigt om man suttit o spelat några timmar o vunnit en del o sen åker man på en "bad beat" och där försvann vinsterna..
Citera
2009-01-09, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av palla66
på vilken nivå spelar du? några tips hur man försvarar sina dags vinster utan att man sedan åker på en skit hand o ligger plus minus 0 för dagen? kan vara jobbigt om man suttit o spelat några timmar o vunnit en del o sen åker man på en "bad beat" och där försvann vinsterna..
Jag kan svara dig, fortsätt spela som du gör om du nu förlorar dina dagsvinster med bättre hand. Det handlar inte om att vinna VARJE dag, utan du måste se lite längre fram än så. Hur tror du man kan skydda sig från en badbeat i slutet av dagen? Ja, har du bäst hand så kommer du vinna mer än vad du förlorar. Ursäkta att jag är otrevlig, men din fråga är så dum så att jag tvivlar på att du är vinnande. Trevlig helg.
Citera
2009-01-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Jag kan svara dig, fortsätt spela som du gör om du nu förlorar dina dagsvinster med bättre hand. Det handlar inte om att vinna VARJE dag, utan du måste se lite längre fram än så. Hur tror du man kan skydda sig från en badbeat i slutet av dagen? Ja, har du bäst hand så kommer du vinna mer än vad du förlorar. Ursäkta att jag är otrevlig, men din fråga är så dum så att jag tvivlar på att du är vinnande. Trevlig helg.

ingen fara! nej jag är inte vinnande men jag kan inte gå upp. jag vinner en del när jag startar spela för dagen men mot slutet så åker man på nån skit hand också är man NÄSTAN nere där man startade! men ja får väl fortsätta som jag gör då. men va ja menade va, ska man nöja sig för dagen när man gått en del plus. en sak jag vet att jag gör fel är att jag inte lämnar bordet när jag vunnit mycket. sen åker man på en skit hand o blir tiltad för man inte lämnade bordet med sina vinster..

ser ju ingen andledning att lämna när man fortsätter vinna lixom.
Citera
2009-01-09, 11:29
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
ingen fara! nej jag är inte vinnande men jag kan inte gå upp. jag vinner en del när jag startar spela för dagen men mot slutet så åker man på nån skit hand också är man NÄSTAN nere där man startade! men ja får väl fortsätta som jag gör då. men va ja menade va, ska man nöja sig för dagen när man gått en del plus. en sak jag vet att jag gör fel är att jag inte lämnar bordet när jag vunnit mycket. sen åker man på en skit hand o blir tiltad för man inte lämnade bordet med sina vinster..

Du behöver inte lämna när du vunnit x antal kr, lämna istället när du känner att du inte spelar ditt bästa spel längre pga bad beat-tilt, motriggs-tilt, sömnbrist, runksugen eller vad det nu kan vara.

På samma sätt behöver du inte lämna när du förlorat x antal kr så länge du fortfarande känner att spelet är på top finns det ingen anledning att inte ladda på igen. (Förutsatt att plånboken tillåter obv, inte spela för hyran inte )
Citera
2009-01-09, 11:43
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentile
Lirar du själv 1/2 NL 5-manna på SvSpel? Vad nickar du isf?
Nä, 5/10 och ibland 2.5/5. Har det mycket hemliga nicket Trillske.

Idag ska jag förvrigt avsätta ett par timmar på att aggrospewa 5.0:-.

Har förbättrat en massa i mitt spel, men under tiden märkt att jag tappat agressiviteten och blivit lite för tight. Så funderar på att spela lite ballstothewallpoker för att hitta tillbka till en bra balans.
Orkar som vanligt inte bumpa någon passande tråd och är som vanligt kåt på att prata om mig själv.
Citera
2009-01-09, 12:42
Bannlyst
Citat:

Först & främst får du lära dig att sluta tilta om du åker på en badbeat, det finns inget du kan göra åt saken.

Ett sätt för dig är att du inte ska ha någon gräns att du måste vunnit eller förlorat si & så mycket för att lämna bordet. Utan att du bestämmer exakt hur länge du ska spela innan du börjar sessionen och håller dig till det. Du lämnar alltså bordet en vissbestämd tid oavsett vinst eller förlust, detta kräver dock rätt bra självdisciplin.
Citera
2009-01-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Du behöver inte lämna när du vunnit x antal kr, lämna istället när du känner att du inte spelar ditt bästa spel längre pga bad beat-tilt, motriggs-tilt, sömnbrist, runksugen eller vad det nu kan vara.

På samma sätt behöver du inte lämna när du förlorat x antal kr så länge du fortfarande känner att spelet är på top finns det ingen anledning att inte ladda på igen. (Förutsatt att plånboken tillåter obv, inte spela för hyran inte )

word jo lite kloka ord fick du med där. de är saker jag är medveten om just nu men de är annat när man sitter vid bordet o spelar sen. finns inget surare än jobba upp rullen på ett bord o sen slaska bort halva mot nån nisse som sätter färg/stege på rivern!
Citera
2009-01-09, 13:02
Medlem
Infinitiv86s avatar
Kort svar ja (eller iaf när jag spelade innan.), dock känns det inte längre särskilt attraktivt då jag är en sjukligt rastlös person som behöver omväxling och något som progressivt blir svårare, typ Rookie-All Madden Universitetsutbildning (som jag tänkte mig nu förhoppningsvis.)
Kan dock rekommendera att växla det lite och t.ex. köra grindstuga utomlands ett tag för att få lite ombyte. I.E. Spela poker med trevliga tjejerm (förhoppningsvis) attrahera trevliga tjejer, supa ner trevliga tjejer eller som en sista utväg sticka till Rhino och "träffa" trevliga tjejer (rätt många porrskådisar som dansar btw, vilket jag var helt ovetande om... ).
Senast redigerad av Infinitiv86 2009-01-09 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in