2009-01-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Först & främst får du lära dig att sluta tilta om du åker på en badbeat, det finns inget du kan göra åt saken.

Ett sätt för dig är att du inte ska ha någon gräns att du måste vunnit eller förlorat si & så mycket för att lämna bordet. Utan att du bestämmer exakt hur länge du ska spela innan du börjar sessionen och håller dig till det. Du lämnar alltså bordet en vissbestämd tid oavsett vinst eller förlust, detta kräver dock rätt bra självdisciplin.

tiltad blir ja inte jätte ofta. mest HU som de händer på. ska jobba på diceplinen
Citera
2009-01-09, 23:48
Medlem
Jodå, presententerades för poker sommaren 06 och har sedan dess haft en snittlig månadsinkomst på 50k ungefär, dock ökade det kraftigt exponentiellt ibörjan men planat ut nu. För tillfället spelar jag mestadels turneringar där variansen är otroligt stor (även för mig som lirar många, 15-25 stycken de nätter jag spelar) så kan jag väl iaf tryggt säga att snittinkomsten senaste halvåret inte underskrider 100k iaf.

Att leva på pokern är dock inte så himla lyxigt som många verkar föreställer sig, men det är en annan historia.
Citera
2009-01-10, 20:37
Bannlyst
Ni som lever på poker. Använder ni er av några program som gäller er att läsa ut sannolikheten?

Hur jobbar ni?
Citera
2009-01-11, 04:02
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiemFC
Ni som lever på poker. Använder ni er av några program som gäller er att läsa ut sannolikheten?

Hur jobbar ni?

Med hjärnan ?
Citera
2009-01-11, 06:52
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palla66
ingen fara! nej jag är inte vinnande men jag kan inte gå upp. jag vinner en del när jag startar spela för dagen men mot slutet så åker man på nån skit hand också är man NÄSTAN nere där man startade! men ja får väl fortsätta som jag gör då. men va ja menade va, ska man nöja sig för dagen när man gått en del plus. en sak jag vet att jag gör fel är att jag inte lämnar bordet när jag vunnit mycket. sen åker man på en skit hand o blir tiltad för man inte lämnade bordet med sina vinster..

ser ju ingen andledning att lämna när man fortsätter vinna lixom.

Jag brukar ofta gå ur bordet när jag dubblat mitt inköp iaf första gången jag dubblat det, för då spelar jag för "gratis" pengar vilket gör att man känner sig bekvämare. Dock så har ju många klienter en spärr som gör att du inte kan gå in i samma bord på 1 timme med mindre pengar än du tog ut. Så då får du själv avgöra om det är värt att leta nytt borde och lära sig spelarna igen.

Ont: absolut inte men skulle vara soft om man lär sig att plussa så mkt så det iaf gör skillnad i månadslönen.
Citera
2009-01-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Jag brukar ofta gå ur bordet när jag dubblat mitt inköp iaf första gången jag dubblat det, för då spelar jag för "gratis" pengar vilket gör att man känner sig bekvämare. Dock så har ju många klienter en spärr som gör att du inte kan gå in i samma bord på 1 timme med mindre pengar än du tog ut. Så då får du själv avgöra om det är värt att leta nytt borde och lära sig spelarna igen.

Ont: absolut inte men skulle vara soft om man lär sig att plussa så mkt så det iaf gör skillnad i månadslönen.

va menar du med att du spelar för "gratis" pengar?
Citera
2009-01-11, 15:44
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammejao
va menar du med att du spelar för "gratis" pengar?
Han menar att det känns som att spela med lotsas pengar då han precis vunnit dem.
Citera
2009-01-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Keso
Han menar att det känns som att spela med lotsas pengar då han precis vunnit dem.

Aight
Citera
2009-01-11, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Unstable-
Måste ju vara världens sämsta bankroll management om du gular med en snittad inkomst på 100k. Jag kan inte tro på dig innan du visar någon form av hh + statistik eller övrigt bevis.

För tillfället lägger jag ned mindre tid på rent cashgame och mer tid på att köra diverse dagliga turneringar vilket gör att det blir större varians när förstapriserna lyser med sin frånvaro oftare än essen. Men snittet ligger väl på 20000 i månaden även fast det råkar vara mikrolimit.

men kolla bara på slaktarn, bra spelare men tiltar ofta.
Citera
2009-01-11, 18:43
Medlem
simson79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R

Det är ju när man dubblat och man har mycket mer pengar än dom andra , det är ju då man ska spelade hårdare med tanke på stacken ,

men vad vet jag
Citera
2009-01-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av say_what?
topic!
Och vad är din månadslön i snitt isf?

JAg är inte ens nära och månadssnittet är jag glad om det är på 1000kr+, vilket det inte riktigt är.
jag ligger runt 15000 i månaden men då spelar jag bara sngs och turneringar på redbet!
Citera
2009-01-12, 04:10
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Keso
Exakt, iaf jag spelar bättre eftersom jag tänker att jag inte har något att förlora. Det värsta som kan hända är att man går plus minus noll

Citat:
Ursprungligen postat av simson79
Det är ju när man dubblat och man har mycket mer pengar än dom andra , det är ju då man ska spelade hårdare med tanke på stacken ,

men vad vet jag

Det är sant fast det beror ju på från person till person, och som sagt så brukar jag gå ut första gången jag dubblat och därefter köttar jag tills jag spelat klart för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in