2008-12-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
En följdfråga:
Hur många av er som lever helt på poker bor i Sverige?
Jag hör ofta om Thailand och dyl. :P

Rii, haft en dålig dag eller?

Kan inte tala för mig själv, men när jag gick i sjunde klass va det två killar i nian som lirade på sina farsors account och drog in en hel del. Nu gick de ut gymnasiet för ett par år sedan och flyttade direkt till Thailand, så kan bara säga att jag hört samma saker.
Citera
2009-01-03, 18:26
Bannlyst
snittar mellan 8000 - 30000 i månaden med rake backen, så det går hyffsat bra, men mitt mål är att bli ett pokerproffs, och det kommer jag bli nångång, har lirat nu konstant i c 5 år, varav 2 år har jag levt på det
Citera
2009-01-03, 18:28
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceplayer
snittar mellan 8000 - 30000 i månaden med rake backen, så det går hyffsat bra, men mitt mål är att bli ett pokerproffs, och det kommer jag bli nångång, har lirat nu konstant i c 5 år, varav 2 år har jag levt på det
Då är du ju redan pokerproffs så det är dags att sätta ett nytt mål
Citera
2009-01-03, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Keso
Då är du ju redan pokerproffs så det är dags att sätta ett nytt mål

hehe det kan jag inte påstå, bara att det är mitt jobb typ, pokerproffs ser jag mer som när man är på finalbordet i en stor poker turnering, som wsop eller nå, och när man har blivit miljonär, då är jag ett pokerproffs, så det är mitt mål, kommer säkert ta många år till, men jag ska dit
Citera
2009-01-03, 18:34
Medlem
rooys avatar
Citat:
hehe det kan jag inte påstå, bara att det är mitt jobb typ, pokerproffs ser jag mer som när man är på finalbordet i en stor poker turnering, som wsop eller nå, och när man har blivit miljonär, då är jag ett pokerproffs, så det är mitt mål, kommer säkert ta många år till, men jag ska dit

Konstigt att du inte räknar dig som pokerproffs om du har levt på poker de senaste två åren.
Citera
2009-01-03, 18:36
Medlem
Ond Kesos avatar
Citat:
Proffs är man har poker som huvudinkomst
Citera
2009-01-03, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Konstigt att du inte räknar dig som pokerproffs om du har levt på poker de senaste två åren.

när jag är miljonär då räknar jag mig själv som pokerproffs , nu ser jag det bara som ett jobb och en hobby, ju mer jag lirar ju högre rakeback får jag, så det blir som en månadslön varje månad,
Citera
2009-01-03, 18:47
Medlem
Citat:
när jag är miljonär då räknar jag mig själv som pokerproffs , nu ser jag det bara som ett jobb och en hobby, ju mer jag lirar ju högre rakeback får jag, så det blir som en månadslön varje månad,

Hur högt lirar du?
Citera
2009-01-03, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi
Hur högt lirar du?

det beror på hur många bord jag kör, kör jag 0,25-0,50 brukar jag köra c 6 till10 bord, kör jag 0,5-1 kör jag 4 till 8 bord, 1-2 och 2-4 blindes kör jag 2 till 3 bord, blindes är i euro, men har typ samma taktik på dollar borden också, ju högre blindes desto bättre spelare så då måste man läsa mer spelet än när man kör på låga blindes, men åftast kör jag på 0,50-1 , mycket donks på dom blindes, som hoppar in med lite pegar å satsar hårt på första bra handen,
Citera
2009-01-03, 19:29
Medlem
pokergudens avatar
Vilken sida lirar du då? Om det är euro-blinds?
Citera
2009-01-03, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pokerguden
Vilken sida lirar du då? Om det är euro-blinds?

mestadels redbet, för då har jag 30-60% rakeback, men även lirar jag på proppagandapoker, den bästa sidan inom Ipoker nätverket, med en loyalitet bonus varje fredag som är mycket bra, och sen när jag lirar turneringar så blir det på pokerstars, men kan även lira på lite andra sidor om jag får nått bra erbjudande, så det kan shifta lite, men dom 3 senaste månaderna har det blivit mestadels redbet och proppagandapoker.
Citera
2009-01-04, 00:34
Medlem
Nej. Kan dock bero på att jag går på gymnasiet o inte har så mycket att satsa. Men mina betyg är helt fucked up så jag kommer inte få nåt (bra?) jobb när jag tar studenten, särskilt inte nu i lågkonjukturen. Så jag hoppas att jag kan leva på pokern när jag gått ut skolan. Om jag fortfarande bor i hemma så räcker det ju iofs med ca 2000 i månaden o det borde ju inte vara så svårt. Vill dock flytta hemifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in