• 1
  • 2
2008-03-11, 18:21
Bannlyst
ja, låt säga det är typ 2 månader kvar på garantin, och vill få den nya sprillans nya Macbooken med ny design, ny processor, ny grafikkort osv.

Hur ska man gå tillväga att döda macbooken så bra fast ändå få de att se ut som att den dog av sig själv så de byter ut den som de gjorde för snubben i andra tråden?
Citera
2008-03-11, 18:58
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Hur ska man gå tillväga att döda macbooken så bra fast ändå få de att se ut som att den dog av sig själv så de byter ut den som de gjorde för snubben i andra tråden?

Hmm, ställ den på ett varmt underlag (inte för varmt), så att komponenterna inuti typ går sönder av värmen eller nåt?

Eller så ringer du AppleCare, utan att ange dina personuppgifter eller nåt annat, och oskyldigt frågar vad AppleCare täcker för typ av skador/händelser. Om de frågar varför så kan du ju säga att du funderar på att skaffa en ytterligare drulle-försäkring och vill kolla om den behövs.
Citera
2008-03-11, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /dev/jesus
Hmm, ställ den på ett varmt underlag (inte för varmt), så att komponenterna inuti typ går sönder av värmen eller nåt?

Eller så ringer du AppleCare, utan att ange dina personuppgifter eller nåt annat, och oskyldigt frågar vad AppleCare täcker för typ av skador/händelser. Om de frågar varför så kan du ju säga att du funderar på att skaffa en ytterligare drulle-försäkring och vill kolla om den behövs.
Okej låter bra, någon annan som har testat detta?
Citera
2008-03-11, 19:18
Medlem
Arrogants avatar
Äsch vilket tjaffs. Grabba en slägga/hammare och gå lös på skräpet. Sedan ringer du till mac-supporten och skyller allt på din gravt utvecklingsstörda fem-åriga lillebror!
Citera
2008-03-11, 19:26
Medlem
inkvisitivs avatar
Sätt på strömmen och pissa på tangentbordet. Vips så är den död....
Citera
2008-03-11, 19:58
Medlem
Akademikerns avatar
linda in den i en handduk.. då blir den överhettad och pajjar. akta så den inte börjar brinna bara.
Citera
2008-03-11, 19:58
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Sätt på strömmen och pissa på tangentbordet. Vips så är den död....
Jo men hur fasen ska du förklara att datorn luktar starkt av urin?
Citera
2008-03-11, 20:02
Medlem
Du kommer inte få den nya datorn bara så att du vet. Dom kommer byta ut hela skiten, dom har massor med reservdelar till alla datorer inom garanti (och även apple care)
Citera
2008-03-11, 20:38
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Du kommer inte få den nya datorn bara så att du vet. Dom kommer byta ut hela skiten, dom har massor med reservdelar till alla datorer inom garanti (och även apple care)

Inklusive helt nya datorer av den modellen TS har.

Jag hade en iPod som krånglade för några år sen. Jag tror inte det var så avancerat problem e g men jag fick en helt ny, men av min gamla modell som inte funnits att köpa på ett halvår - år.
Citera
2008-03-11, 20:52
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Det är viss skillnad i kostnad mellan ipod och macbook. Som sades innan, så har du bara rätt till reparation..

Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Inklusive helt nya datorer av den modellen TS har.

Jag hade en iPod som krånglade för några år sen. Jag tror inte det var så avancerat problem e g men jag fick en helt ny, men av min gamla modell som inte funnits att köpa på ett halvår - år.
Citera
2008-03-11, 20:59
Medlem
Ha igång den och sätt in den i ugnen på 200 grader i ca 15 min
Citera
2008-03-11, 21:04
Medlem
PetterHaralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatthewB
Ha igång den och sätt in den i ugnen på 200 grader i ca 15 min
Du tror inte att plasten smälter då eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in