2008-03-11, 21:13
Bannlyst
Var ju nån snubbe här som hade problem med sin superdrive och lämnade in den och fick nya Macbooken med Penryn tillbaka `?
Citera
2008-03-11, 21:21
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHarald
Du tror inte att plasten smälter då eller?
Det gör den definitivt. Även vid 50 grader smälter plasten, eftersom värmen i en ugn är såpass ojämn.

(Jag råkade spilla gin & tonic på min Libretto L1 för en herrans massa år sedan, och i fyllan tänkte jag att det var en smart idé att koppla ur batteriet fort som attan och "torka" den i ugnen på lägsta värmen innan några komponenter han ta skada. Den smälte...)

Överspänning och elektromagneter tror jag på som smidigaste sättet att förstöra elektronik som man vill RMA:a.
Citera
2008-03-11, 21:52
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Det är viss skillnad i kostnad mellan ipod och macbook. Som sades innan, så har du bara rätt till reparation..

Självklart men har man ett gäng datorer över som blev över sen senaste uppgraderingen av datorer, eftersom AppleStore t ex aldrig säljer gamla datorer så är det ibland billigare att skicka en "ny" dator istället för att betala någon lön för att laga din gamla.
Citera
2008-03-11, 23:25
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Ha igen alla hål luft kan tänkas sippra in och ut igenom, starta en process som använder 100% av processorn + hårddisken. Placera den bredvid ett element.
Citera
2008-03-11, 23:36
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Ha igen alla hål luft kan tänkas sippra in och ut igenom, starta en process som använder 100% av processorn + hårddisken. Placera den bredvid ett element.

Förmodligen det enda som kommer hända är att datorn stänger av sig själv när den blir för varm.

/Adrian
Citera
2008-03-12, 01:12
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Den tesen håller knappast. Hade det varit billigare att skicka en ny dator varje gång istället för att låta reparera den gamla, då hade Apple garanterat gjort det. När det gäller storföretag så har de en mycket välutvecklad strategi när det gäller att spara pengar, det kan jag lova dig. Dessutom lär återförsäljare och auktoriserade servicecenter sitta på en del reservdelar, om inte, så åtminstone de som är leverantörer till de ovan nämnda.

Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Självklart men har man ett gäng datorer över som blev över sen senaste uppgraderingen av datorer, eftersom AppleStore t ex aldrig säljer gamla datorer så är det ibland billigare att skicka en "ny" dator istället för att betala någon lön för att laga din gamla.
Citera
2008-03-12, 01:31
Medlem
Stoppa in den i en mikrovågsugn.
Citera
2008-03-12, 01:41
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Att som TS skrev försöka få en ny dator genom att sabba en 10 månader gammal dator, lär inte rendera en ny. Då skall man ha en jäkla tur.
Citera
2008-03-12, 02:32
Medlem
Crunchies avatar
kortsluta moderkortet!
Citera
2008-03-12, 15:48
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Den tesen håller knappast. Hade det varit billigare att skicka en ny dator varje gång istället för att låta reparera den gamla, då hade Apple garanterat gjort det. När det gäller storföretag så har de en mycket välutvecklad strategi när det gäller att spara pengar, det kan jag lova dig. Dessutom lär återförsäljare och auktoriserade servicecenter sitta på en del reservdelar, om inte, så åtminstone de som är leverantörer till de ovan nämnda.

Jag var otydlig men det handlar naturligtvis också om hur avancerat felet är, hur dyra saker som behövs bytas ut och hur lång tid det tar. Är det dessutom en dator som inte säljs längre utan som ska skrotas så är det mer ekonomiskt att skicka en ny och slänga den gamla eftersom att laga den tar tid.
Citera
2008-03-12, 18:27
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Jag köpte en Jens of Sweden MP3spelare för en herrans massa år sedan, den var top notch på sin tid och kostade väl en 3500:-(!). Den gick sönder och jag lämnade in den där jag köpte den (SIBA) och fick en likadan ny tillbaka efter någon vecka. Även den gick sönder med samma problem och jag gick in för att klaga lite på att dom gett mig en trasig mp3spelare. Då hade JoS gått i konkurs (tror jag iaf) och dom frågade mig ödmjukt om det inte var så att jag kunde gå med på att få en iPod 30G som precis hade lanserats. Jag tyckte det lät helt okej eftersom min tidigare spelare vad på 256mb så jag bytte.

När min iPod senare gick sönder gick jag dit igen och lämnade in den på lagning, den var väl där i en vecka och när jag sen skulle hämta den frågade dom lite försiktigt om jag inte kunde ta en iPod Photo (som också den var rätt ny vid detta tillfälle), givetvis sa jag att det var okej och gick hem med en sprillans ny iPod med tillbehör.

Inte nog med det utan när även den gick sönder lämnade jag in den och detta var precis när den nya iPod video hade lanserats, och ni har redan gissat vad som väntar va? Jag går hem väldigt nöjd med en ny ipod som nu kan spela upp videofilmer.

Ur pengasynpunkt vann jag ingenting eftersom nypris hela tiden var samma, det jag tjänade på allt var att jag ständigt hade det nyaste i portabel musikväg och att jag nu sitter me 3 ipodpaket med laddarex2, usbx3 och allt därtill.

Detta har iofs inget alls att göra med tråden eller något, men ja, Siba var schyssta så ni vet det i framtiden.
Citera
2008-03-12, 19:28
Medlem
Homelezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Text...

Håller med SIBA har alltid bra garanti och har aldrig varit något krångel, men har blivit lite lurad av någon när jag har fel produkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in