2016-03-01, 00:56
Medlem
Tråkigt...verkligen!!! ....och det lär knappast bli mindre deppigt för storasystern efter den här tragedin! Kan det ha varit sprucket pulsåderbråck?
Citera
2016-03-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta64
Blev genuint bedrövad av denna nyhet. Mycket duktig kvinna som var ett med Ainbusk och Gotland för mig. Var lite kär i henne när hon slog igenom. Vila i frid, fina Josefin.
Kommer ihåg när de slog igenom med "Lassie", då hon var ung och fräsh---så populära i
börj av 90-talet. Oxå stor framgång som skådis under senare delen av 90-tlt. Visste inte alls vem
Ö Ramberg var men visst var det 1 stort misstag att slå sig ihop med karln ! Kanske det funnits

fler kavalj av denna typ ? Vet ej, men om så=fallet blir det lättare att förstå hennes förfall
und se 10 senaste åren----fram till dess löpte karriären väl med jobb i både Ainbusk samt
solo. Efter det förmodl mest sprit+drogmissbr----isåf det som hänt ign överraskn för folk runt omkring
henne. För oss andra dock ganska bortglömd sen länge----så=det ju i denna bransch !
Att det var 1 väld kapabel sångerska+skådis=ställ utom allt riml tvivel !
Senast redigerad av deakpeasley 2016-03-01 kl. 01:05.
Citera
2016-03-01, 00:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0lna
Det funkar inte med sömntabletter, valium är ute ur bilden idag. Enda sättet att dö av moderna sömntabletter idag är om någon släpper en hel pall i huvudet på dig från 10 meters höjd.
De fungerar på ett annat sätt idag genom inverka på sömnhormoner.

Kan väl vara en cocktail på flera olika mediciner och lägg därtill alkohol som förstärker dess effekt, så helt omöjligt knappast, då vet du inte vad du snackar om!

Sen heter ju Valium "Stesolid" i Sverige idag, och skrivs ut ganska ofta av läkare om du nu inte visste det?
Citera
2016-03-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0lna
Det funkar inte med sömntabletter, valium är ute ur bilden idag. Enda sättet att dö av moderna sömntabletter idag är om någon släpper en hel pall i huvudet på dig från 10 meters höjd.
De fungerar på ett annat sätt idag genom inverka på sömnhormoner.

Du är ute och cyklar. Valium som varumärke är ute ur bilden, men den verksamma substansen (diazepam) finns kvar. Nu är det dock inte primärt någon sömntablett i och för sig. Men jo det går att ta livet av sig med Diazepam, inte superlätt med det som enda preparat, men inte heller så svårt som att det krävs en pall i huvudet.
Citera
2016-03-01, 01:51
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Nu har jag inte läst någon av artiklarna som det länkas till tidigare i tråden, men jag vill påpeka en sak, som jag inte sett i tråden:

om en person är ordentligt "nere" i någon psykisk sjukdom är det ganska vanligt att de pratar om att ta livet av sig. Det kan vara så illa att de knappt pratar om något annat. Men det är tydligen ovanligt att de faktiskt begår självmord: de orkar inte. Inte rent fysiskt, men psykiskt orkar de inte ta livet av sig.

Det är när personerna börjar må bättre och prata mindre om att ta livet av sig som risken för självmord ökar. Det är konstigt, men tydligen får man tillräckligt med psykisk energi när man mår något bättre än sämst.

Om JN har varit "nere" tidigare och börjat må bättre kan det förklara ett eventuellt självmord: tidigare var hon så illa att hon inte orkade ta livet av sig. Nu när hon mådde bättre (om hon nu gjorde det) så orkade hon ta livet av sig. Jag tar inte ställning till frågan om JN har begått sjlävmord eller inte, jag återger det lilla jag minns efter att jag pratat med en kunnig person (typ psykolog/psykiatriker) efter att en kompis hängt sig.

Detta är en av de mest allvarliga varningssignalerna. Personen har slutligen bestämt sig för självmord.
Hen verkar må bättre tycker omgivningen men anledningen är att beslutet är taget. Vetskapen om att det jobbiga snart är över gör att allt känns lättare och ett för omgivningen bedrägligt tillfrisknande verkar infinna sig. Mycket svårtolkat och upphov till otaliga "om jag bara förstått" efter att tragedin är ett faktum.

--------------
Senast redigerad av Snaidisten 2016-03-01 kl. 02:04.
Citera
2016-03-01, 02:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Väldigt tråkig nyhet. En fantastisk människa. En underbar kvinna. En sagolik ängel. Den bästa röst som någonsin funnits. Hennes öde lämnar oss alla tomma och olyckliga, bedrövade och inte minst berövade på något så rent och vackert som bara Josefin själv kunnat ge oss. Vila i frid i himmelens fröjd, där du undslipper oss hemska människor och kan vara den underbara människa vi alla vet att du är.

Förlåt att vi alla gjorde dig olycklig och sjuk. Hoppas du mår bättre nu. Iaf undslipper alla plågor vi åsamkade dig. Men vi förstod inte bättre. Vi kunde inte se din enorma storhet från vår lilla horisont.

Det svänger snabbt i den westerbergska tanken. Tidigare idag skrev du ju att hon var en elak person.

Och tala gärna för dig själv betr plågorna du ska ha utsatt henne för. Jag har inte gjort nåt.
Citera
2016-03-01, 02:51
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
VAR står att hon somnade in i NÄRVARO av familjen? Familjen verkar snarare ha samlats när dödsfallet konstaterats.

Idk.. Det var någon annan här som skrev det..
Citera
2016-03-01, 02:51
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Kommer bara ihåg en låt hon gjorde, jag mötte Lassie det var sannerligen ingen höjdare, men hon var riktigt snygg när hon var på topp, om hon nu har haft en del problem med hälsan som hon verkar ha haft så behövs det inte mycket för att kroppen ska lägga av.

Resultatet bli ett naturligt dödsfall av hela baletten.
Citera
2016-03-01, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
VAR står att hon somnade in i NÄRVARO av familjen? Familjen verkar snarare ha samlats när dödsfallet konstaterats.

På det sätt som det beskrivs i Aftonbladet respektive Svensk Damtidning, så är det helt klart det intryck man får:
Citat:
Ainbusk-sångerskan Josefin Nilsson har dött. Hon uppges ha somnat in i sitt hem med familjen samlad.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22355614.ab

Samt, från Svensk Damtidning:
Citat:
Sångerskan Josefin Nilsson somnade in under måndagen i sitt hem på Gotland omgiven av sin familj,
http://www.svenskdam.se/2016/02/sang...n-har-avlidit/

Ett ytterligare scenario kan ju även vara passiv dödshjälp, som ju är laglig i Sverige. Det vill säga att man på patientens begäran avslutar medicinsk livsuppehållande behandling (Utom smärtlindring), i syfte att patienten då kan somna in. Förvisso en typ av självmord likaså, men under andra former än den typ av självmord som spekuleras i tråden.
Citera
2016-03-01, 07:37
Medlem
Inthemoves avatar
46 år, samlade i 46 sekunder här. Alltid upplevt att hon har en speciellt utstrålning, så stark närvaro i blicken...

https://youtu.be/CyZM7tbS_to
Citera
2016-03-01, 07:41
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
wall of text

Hade du läst igen hade du sett att artiklarna du länkar till är korrigerade. Det står inte längre att familjen var samlad när hon dog på Länsteaterns hemsida. Inte heller hos aftonhoran står det så i artiklarna, bara i ingressen till chatten de förmodligen bara glömt att ändra.
Citera
2016-03-01, 08:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
På det sätt som det beskrivs i Aftonbladet respektive Svensk Damtidning, så är det helt klart det intryck man får: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22355614.ab

Samt, från Svensk Damtidning: http://www.svenskdam.se/2016/02/sang...n-har-avlidit/

Ett ytterligare scenario kan ju även vara passiv dödshjälp, som ju är laglig i Sverige. Det vill säga att man på patientens begäran avslutar medicinsk livsuppehållande behandling (Utom smärtlindring), i syfte att patienten då kan somna in. Förvisso en typ av självmord likaså, men under andra former än den typ av självmord som spekuleras i tråden.

ger en hälsovänlig länk med http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22355614.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in