2016-02-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Nu tar du väl i ändå----------Abba sålde ju ungef milj 400 skivor sen har ju Roxette mfl
gått mkt bättre än Josefine !

Fler sålda plattor är inget kvalitetstecken. Se på Aqua eller Avicii, skräp som säljer.
Citera
2016-02-29, 22:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Visst undrar man. På nyheterna sa dem att hon dog stilla i hemmet, i närvaro av sina närmaste. Det tyder väl på någon sjukdom.
En av Sveriges vackraste röster. Sorgligt.
(Jag tycker också att snatteriet borde tas bort från rubriken...)

Vilket tala emot självmord; vad fan gjorde de då: tittade på? Hade så varit fallet, så hade de nog inte sagt något alls om den saken!
Citera
2016-02-29, 22:10
Medlem
mercys avatar
Jag tror att Josefin var en skör och känslig person som till slut inte orkade med livet. Jag såg henne faktiskt på rättegången (ang misshandel) med svarande Örjan Ramberg (skitstövel) och han nedvärderade henne så totalt att man undrade hur hon hamnat i så dåligt sällskap.
R.I.P Josefin - du var en tillgång för oss alla med din vackra röst.
Citera
2016-02-29, 22:19
Medlem
Fler än jag borde ha lagt märke till att hon verkar ha burit svart hatt den senaste tiden. Dels i flera artiklar i media, dels på den här privata festen som AB länkar till nu. Deras sista framträdande. Alltid den svarta hattan, djupt neddragen över huvudet.

Så. Kan det vara cancer det rör sig om? Vissa bär peruk. Andra bär hatt. Dock verkar Josefine inte ha smalnat av som många cancerpatienter gör under behandlingen, samtidigt som de tappar hår.. men den där hatten är lite märklig
Citera
2016-02-29, 22:28
Medlem
Faktum är att hon bodde en del år i Uppsala.. Sambo med en gosse vars namn nästan är Ingmar Bergman.. egendomligt nog.. Han var och är i musikbranschen kan man säga
Citera
2016-02-29, 22:29
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Fler än jag borde ha lagt märke till att hon verkar ha burit svart hatt den senaste tiden. Dels i flera artiklar i media, dels på den här privata festen som AB länkar till nu. Deras sista framträdande. Alltid den svarta hattan, djupt neddragen över huvudet.

Så. Kan det vara cancer det rör sig om? Vissa bär peruk. Andra bär hatt. Dock verkar Josefine inte ha smalnat av som många cancerpatienter gör under behandlingen, samtidigt som de tappar hår.. men den där hatten är lite märklig
Nej, hon bar inte hatt för någon cancer, hon hade en sjukdom troligen densamma som ”Roomservice”-snickaren Mattias Särnholm på Kanal 5, en sjukdom som medför att man tappar håret.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15271038.ab

Bara att vara drabbad av en sådan sjukdom, skulle i varje fall få min självkänsla i stor gungning.
Senast redigerad av Kallis 2016-02-29 kl. 22:33.
Citera
2016-02-29, 22:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12

Känns aningen hårt men tro mig du kan tappa hår pga PTSS osv. Alltid äskat hennes ärlighet. Sörjer.
Citera
2016-02-29, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Väldigt tragiskt. En kvinna som fortfarande var alldeles för ung för att dö, som man kände väl till. Mycket vacker och skör varelse. Musiken ligger väl inte direkt i min huvudfåra men jag kan förstå att många tycker det är väldigt bra.

Nu har det gått ett antal timmar sedan denna kända person rapporterades död, och inte en enda hint om orsaken. "Hon somnade in i sitt hem under måndagen." är det enda vi vet.

Inga som helst kända sjukdomar, och hade hon haft någon sådan så hade vi för länge sedan fått läsa om hennes kamp mot cancern eller liknande.

Ålder och förlopp är tyvärr alldeles för tragiskt tydliga. Det var 8 år sedan hon gjorde framträdandet i Melodifestivalen, och det finns en del tragiska vittnesmål här i tråden om vad som utspelat sig de senaste 2-4 åren.

Så mitt huvudtips är tyvärr självmord. RIP Josefin.
Citera
2016-02-29, 22:34
Medlem
Nu har jag inte läst någon av artiklarna som det länkas till tidigare i tråden, men jag vill påpeka en sak, som jag inte sett i tråden:

om en person är ordentligt "nere" i någon psykisk sjukdom är det ganska vanligt att de pratar om att ta livet av sig. Det kan vara så illa att de knappt pratar om något annat. Men det är tydligen ovanligt att de faktiskt begår självmord: de orkar inte. Inte rent fysiskt, men psykiskt orkar de inte ta livet av sig.

Det är när personerna börjar må bättre och prata mindre om att ta livet av sig som risken för självmord ökar. Det är konstigt, men tydligen får man tillräckligt med psykisk energi när man mår något bättre än sämst.

Om JN har varit "nere" tidigare och börjat må bättre kan det förklara ett eventuellt självmord: tidigare var hon så illa att hon inte orkade ta livet av sig. Nu när hon mådde bättre (om hon nu gjorde det) så orkade hon ta livet av sig.

--------------

Jag tar inte ställning till frågan om JN har begått sjlävmord eller inte, jag återger det lilla jag minns efter att jag pratat med en kunnig person (typ psykolog/psykiatriker) efter att en kompis hängt sig.
Citera
2016-02-29, 22:42
Bannlyst
Sannolikt rör det sig om ett självmord. Jäntan har gjort självmordsförsök tidigare. Hon levde ett hårt liv, bl a med Örjan Ramberg som var 25-30 år äldre än henne. De söp och slogs om vartannat.

Tilde Fröling, vilken är Rambergs dotter med Ewa Fröling, är väl bara några år yngre än vad Josefin var.

Det här är en förbaskat tragisk händelse, och bör nog lämnas således utan övriga spekulationer.
Citera
2016-02-29, 22:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Nu tar du väl i ändå----------Abba sålde ju ungef milj 400 skivor sen har ju Roxette mfl
gått mkt bättre än Josefine !
Sålt och sålt och gått och gått...
Vad har kvantitet med kvalitet att göra? Vidhåller fortfarande det jag sa. Har lyssnat mångfalt mer på den plattan än vilken ABBA- eller Roxetteplatta som helst.
Senast redigerad av tempeZZt 2016-02-29 kl. 22:50.
Citera
2016-02-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vilket tala emot självmord; vad fan gjorde de då: tittade på? Hade så varit fallet, så hade de nog inte sagt något alls om den saken!

VAR står att hon somnade in i NÄRVARO av familjen? Familjen verkar snarare ha samlats när dödsfallet konstaterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in