2019-03-29, 21:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
...
Varför i helvete tilläts han vara med i solsidan? Felix Herngren och Mia Skäringer som annars är så korrekta, varför i helvete jobbar de med grisen?
Därför att Felix och Mia är skådespelare. Dom spelar att dom tycker synd om och stöttar kvinnor i nöd. Metoo och liknande är för dessa endast en scen att synas på och marknadsföra sig.

Med sådana "vänner" som nu påstår sig stått Josefin nära och inget gjorde när dom såg hur illa det var kanske det snart är dags att dom får frågan om varför i helvete dom inte tog itu med problemet då polisen inget gjorde. Att få ett gammalt fyllo som ÖR ordentligt misshandlat kunde väl inte vara så svårt. Jävla ynkryggar.
Citera
2019-03-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Kan Josefin ha haft EDS? EDS är en bindvävssjukdom som påverkar stora delar av kroppen. Den förekommer även ihop med skolios. Om Josefin hade denna försvagning i kroppen blev därför misshandelns effekter större. Man kan t ex få håravfall och påverkan på hjärtat. Här är en artikel om en drabbad kvinna. Många går med detta länge utan diagnos.

http://www.ystadsallehanda.se/familj...om-hjalpt-mig/

Herregud vilken hoppgivande artikel för de som lider av samma sjukdom! Det är sådana där patienter man skulle vilja hjälpa själv, men samtidigt är det skamligt att hon ska behöva göra en INSAMLING för att få vård :-o

Man undrar ju såklart när symptomen tycks vara väldigt lik Josefins ifall hon någonsin fick rätt diagnos?
Citera
2019-03-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Därför att Felix och Mia är skådespelare. Dom spelar att dom tycker synd om och stöttar kvinnor i nöd. Metoo och liknande är för dessa endast en scen att synas på och marknadsföra sig.

Med sådana "vänner" som nu påstår sig stått Josefin nära och inget gjorde när dom såg hur illa det var kanske det snart är dags att dom får frågan om varför i helvete dom inte tog itu med problemet då polisen inget gjorde. Att få ett gammalt fyllo som ÖR ordentligt misshandlat kunde väl inte vara så svårt. Jävla ynkryggar.

Nu ska vi inte vara såna.. men.. Systern som nu slår till stortrumman: vad gjorde HON?
Citera
2019-03-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
https://www.hd.se/2019-03-29/efter-d...na-blev-som-en

Vi blir åtminstone hörda. Må Örjan aldrig arbeta igen, han borde få fängelsestraff för detta, det är ett indirekt mord.

Det vet man verkigen inte , men han verkar inte vara symptisk.

Det är dock det enda metoo fallet där det är säkerställt att det finns en riktig förrövare.
Men det var 20 år gammalt.
Citera
2019-03-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Herregud vilken hoppgivande artikel för de som lider av samma sjukdom! Det är sådana där patienter man skulle vilja hjälpa själv, men samtidigt är det skamligt att hon ska behöva göra en INSAMLING för att få vård :-o

Man undrar ju såklart när symptomen tycks vara väldigt lik Josefins ifall hon någonsin fick rätt diagnos?

Jag tror att det ligger mer bakom Josefins smärtor. En kroppslig skörhet som inte kommit fram offentligt eller så fick hon dåligt med hjälp av sjukvården och visste inte själv vad hon drabbats av. Visst har det sagts att Josefin hade sned rygg (skolios)?
Citera
2019-03-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Han kanske inte dricker med sin nuvarande kvinna ,hon är nog inte alkoholist.

Pojkar i vanliga familjer är en grupp som ofta är utsatt för våld och som inte bara kan flytta.
Pojkarna som var födda på 70 talet hade föräldrar som växt upp med aga som en naturlig del av uppfostrandet.
Jag kommer i håg en dag när jag var 11 år då jag fick en knuten näve i solar plexus.

För 20 år sedan var psykvården usel.
I dag hade han kanske känt till att han hade adhd i kombination med någon diagnos.

Dom som oftast blir utsatta för våldl i i hemmet är utrikesfödda barn och kvinnor.

Det är svårt att åtgärda problemet när dom fortsätter att dricka med sin misshandlade partner.

Exakt! Hur förhindrar man/förbjuder man en vuxen människa att "göra som hon själv vill"?
Citera
2019-03-29, 22:08
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu ska vi inte vara såna.. men.. Systern som nu slår till stortrumman: vad gjorde HON?
Märk väl att jag menar och inte nu.
Citera
2019-03-29, 22:13
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Mina fetningar. Om du såg dokumentären så borde det inte vara något problem att koppla ihop de båda sakerna. Hon led alltså av kroniska smärtor sedan misshandeln och var tvungen att medicinera för att lindra smärtorna. För övrigt så bestod ju misshandeln av mer än "knuffen in en vägg" - som var betydligt våldsammare än en "knuff" att döma av resultatet både på väggen och Josefin.

Du verkar onekligen ha sett dokumentären med lite speciell blick - du framstår rentav som en smula blind och faktaresistent. Att du ömmar för ett praktsvin och brottsling som ÖR och tycker att man borde lägga locket på eftersom misshandeln och hoten skedde "i en annan tidsålder" är inte direkt smickrande för dig heller.
Det har redan förklarats att det finns inga fakta som stöder påståendet om att Nilssons rygg skulle skadats i förhållandet. Varken i polisanmälan eller dokumentär.

Däremot torde det inte finnas några tvivel om vad systrarna själv anser är anledningen till ryggbesvären.

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet"

https://www.expressen.se/noje/melodi...mot-smartorna/

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...trarna-sisters
Citera
2019-03-29, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Mina fetningar. Om du såg dokumentären så borde det inte vara något problem att koppla ihop de båda sakerna. Hon led alltså av kroniska smärtor sedan misshandeln och var tvungen att medicinera för att lindra smärtorna. För övrigt så bestod ju misshandeln av mer än "knuffen in en vägg" - som var betydligt våldsammare än en "knuff" att döma av resultatet både på väggen och Josefin.

Du verkar onekligen ha sett dokumentären med lite speciell blick - du framstår rentav som en smula blind och faktaresistent. Att du ömmar för ett praktsvin och brottsling som ÖR och tycker att man borde lägga locket på eftersom misshandeln och hoten skedde "i en annan tidsålder" är inte direkt smickrande för dig heller.
Våldsverkare brukar hålla våldsverkare om ryggen.
Citera
2019-03-29, 22:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Det har redan förklarats att det finns inga fakta som stöder påståendet om att Nilssons rygg skulle skadats i förhållandet. Varken i polisanmälan eller dokumentär.

Däremot torde det inte finnas några tvivel om vad systrarna själv anser är anledningen till ryggbesvären.

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet"

https://www.expressen.se/noje/melodi...mot-smartorna/

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...trarna-sisters
Vad är det du inte förstår?
Josefin ville inte prata om detta många år innan hon dog.
Du refererar till en bilolycka som Josefin skyllde på som ska ha hänt någon gång under slutet av 2000 talet, 2008 om det var 7 år innan 2015.
Hade hon varit med om en svår bilolycka runt 2008 så borde man hitta något om det på nätet men jag hittar inget och det hade tidningarna definitivt skrivit om.

Artikeln skriver 2015 - För sju år sedan drabbades Marie av en svår depression. Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer.
Det sista åren innan Josefin dog hade hon ändrat sig och ville berätta som det var för att själv bearbeta och komma vidare och även hjälpa andra som var i hennes situation..
Dom flesta kvinnor som inte vill prata om vad som har hänt har som förklaringen till skador från misshandel "ramlat i trappan".
Senast redigerad av Timeout 2019-03-29 kl. 22:32.
Citera
2019-03-29, 22:33
Medlem
Har ni tänkt på en sak , att oavsett vad ni tycker om drevet mot Ö.R så spelar det ingen roll. Drevet är i gång och folkets domstol viker inte en tum för sådana uppblåsta egon som han. Vem bryr sig om några månader i fängelse när när man får en livslång dom här- äntligen skippas rättvisa i mes Sverige.
Vi kommer att skratta hela vägen tills nästa mansgris gör bort sig, typ i morgon Ni andra har inte en chans att svartmåla Josefin, drevet går åt ett annat håll om ni inte fattat det än.
Citera
2019-03-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalletorsk
Då jag rörde mig i kretsar där hon dök upp titt som tätt för ca 10 år den så..

Gick hem med allt och alla hade sex. Allmänt dåligt alkosinne, drack förmodligen varje dag, inget ovanligt om man jobbar i media branschen/skådespelare/offentlig person, liksom politiker.

Knarket va nog den dödliga dosen som hennes sjuka hjärta inte längre stog emot.

Att hon för 20 år sen fick en man dömd för misshandeln kan knappast ha något med ett fött sjukt hjärta att göra.
Ska alla som blivit misshandlade ha rättigheterna att supa och knarka ihjäl sig?

Knappast. Hon i många kretsar uppfattades som en slampa. Sen förstår jag att folk kommer förneka det.

Vilket djävla svammel av dig. Du hittar på en massa skit här för att verka intressant och världsvan. Rena lögner enligt mig. Källa på dina påstående tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in