Citat:
Jag kan inte hitta den artikeln i DN. Är den låst för och enbart för prenumeranter?Det finns inga pengar i böcker. Inte förrän de säljer i storleksordningen 50 000 ex skulle jag tro. Har det någonsin funnits cynism i Marie N-L's beteende menar du?
De gör inte den explicita kopplingen i dokumentären. Den sitter i tittarens ögon. Däremot gör de kopplingen mellan Josefins psykiska mående under och efter relationen jämfört med innan den. Alla tre i Ainbusk står för det. Nämnde Benny det också?
Läs gärna även artikeln i Dagens Nyheter 23/3 om filmen. Marie säger några ord om hur Josefin uppträdde mot henne under relationen.
De gör inte den explicita kopplingen i dokumentären. Den sitter i tittarens ögon. Däremot gör de kopplingen mellan Josefins psykiska mående under och efter relationen jämfört med innan den. Alla tre i Ainbusk står för det. Nämnde Benny det också?
Läs gärna även artikeln i Dagens Nyheter 23/3 om filmen. Marie säger några ord om hur Josefin uppträdde mot henne under relationen.
Men denna hittar jag.
Josefin hade fått en sådan scenskräck och posttraumatisk stress, tappat håret och kom liksom inte vidare i livet.
I dokumentären framgår det också att Josefin Nilssons förflutna – med svåra fysiska och psykiska spår från en destruktiv relation hon levde i – hann i kapp henne.
– När det inte funkade att försöka jobba ihjäl sig för att döva allt så gick hon i terapi. Men hon hade fått en sådan scenskräck och posttraumatisk stress, tappat håret och kom liksom inte vidare i livet. Hon hade svårt med tillit i förhållanden så klart.
Josefin Nilsson var enligt Marie från början en tjej full av liv och självförtroende, alltid med full fart framåt.
– Men hon tappade självkänslan, självklarheten och grubblade mycket över hur hon kunde hamna i en sådan relation och varför det hade varit så svårt för henne att lämna den. Många tycker att det ”bara är att gå vid första slaget”, men det är mycket mer komplicerat än så. Josa började skriva en bok om vad hon varit med om, i förhoppning att andra som är i sådana relationer skulle se att de inte var ensamma och att det gick att bryta.
https://www.expressen.se/noje/josefi...-svara-kampen/
Och nu börjar strax dokumentären i SVT2 kl 20.